اخبار داغ

در صحن علنی مطرح شد؛

توضیحات رئیس مجلس درباره سرانجام رتبه‌بندی معلمان/ قالیباف: معلمان نگران نباشند

توضیحات رئیس مجلس درباره سرانجام رتبه‌بندی معلمان/ قالیباف: معلمان نگران نباشند
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در روز دوشنبه اصلاح می‌شود، تاکید کرد: معلمان نگران نباشند و به حرف‌هایی که دیگران در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، گوش نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با ارائه تذکر آیین‌نامه‌ای و با اشاره به بلاتکلیفی رتبه‌بندی معلمان در مجلس اظهار داشت: فرهنگیان چشم‌انتظار هستند؛ رییس مجلس قول داده بود امروز یکشنبه گزارش اصلاحی لایحه رتبه‌بندی با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان که رییس جمهور و آقای میرکاظمی قول داده‌اند، در سامانه نمایندگان بارگذاری شود اما امروز آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس گفته است که دولت می‌خواهد لایحه را پس بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رئیس, بیاورد,

وی افزود: از مهلت ۱۰ روزه‌ای که رییس مجلس برای اصلاح این لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات تعیین کرده بود، حدود یک ماه می‌گذرد و خبری از این لایحه نیست.

,

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در ‍پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: در خصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان که موضوع مهمی نیز هست، با توجه به اینکه دولت لایحه داده کمیسیون نمی‌تواند خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی موضوعی تصویب کند. 

,

وی با بیان اینکه همه مجلس درباره رتبه‌بندی اتفاق نظر دارند و نظر دولت را هم گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در صحن مجلس آقای میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبار این لایحه را برای سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان به صورت قطعی اعلام کرد و لذا کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای داشته باشد که بار مالی بیش از این داشته باشد. 

,

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش متاسفانه هنوز این کار را انجام نداده و نظر دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها و دولت این است که این لایحه به این صورت بار مالی دارد، لذا روز دوشنبه جلسه می‌گذاریم و این را اصلاح می‌کنیم.

,

قالیباف خطاب به معلمان اظهار داشت: معلمان عزیز بدانند که این لایحه به محض تبدیل شدن به قانون از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

,

قالیباف، با بیان اینکه معلمان نگران نباشند، تاکید کرد: اینکه در رسانه‌ها افرادی صحبت می‌کنند و حرفهای دیگری می‌زنند، معلمان عزیز به این حرفها گوش ندهند و بدانند بهترین مدافعان این لایحه مجلس و دولت هستند.

,

انتهای پیام/ک

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه