اخبار داغ

سرپرست شهرداری تربت حیدریه عنوان کرد؛

پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری تربت حیدریه/ باید روزانه ۱۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشیم

پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری تربت حیدریه/ باید روزانه ۱۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشیم
پس از انعکاس مطالبات کارگران و کارکنان شهرداری تربت حیدریه در رسانه ها، عظیمی، سرپرست شهرداری از پرداخت حقوق مهرماه این قشر خبر داد و گفت: علی رغم شرایط بد اقتصادی که شهرداری دارد در حال حاضر فقط یک‌ ماه حقوق معوقه داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابواقاسم عظیمی، سرپست شهرداری تربت حیدریه پس از انعکاس مطالبات پرسنل شهرداری در خصوص عدم پرداخت حقوق مهر و آبان در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: کارگران و کارکنان خدوم و تلاشگر شهرداری از آن دسته اقشاری هستند که علی رغم خدمات شبانه روزی که ارائه می دهند، هیچگاه دیده نشده و این تلاش‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: شهرداری در شرایط مالی بسیار بدی به سر می برد و درآمد روزانه‌ آن بعضا زیر ۲۰ میلیون تومان است . این در حالی است که اگر بخواهیم فقط هزینه های جاری و روزمره را تامین کنیم باید حداقل روزانه ۱۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشیم.

,

عظیمی خاطر نشان کرذ: مشکلات کنونی، بنا به دلایل متعدد در شهر انباشته شده و هزینه تامین مصالح، هزینه تعمیر و نگهداری ماشین آلات، قیمت قیر به شدت افزایش یافته و از آن سو درآمد های شهرداری به شدت کاهش یافته است.

,

سرپرست شهرداری تربت حیدریه گفت: در این شرایط فشار افکار عمومی برای رفع مشکلاتی که کاملا به حق و درست است نیز مزید بر علت شده، اما باید اعلام کنیم که در همین شرایط اولویت اول ما تامین و پرداخت حقوق و مزایای کارگران است.

,

وی بیان کرد: از رسانه های و مطالبه گران بسیار سپاسگزاریم که به فکر معیشت کارگران شهرداری و مستمندان هستند، اما چه خوب است که اولا از مدت معوق شده حقوق مطلع باشند و از طرفی در کنار این مطالبه به موضوع وظایف شهروندی و اینکه یک شهروند چه وظایفی در قبال شهر و دیگر شهروندان دارد نیز بپردازند.

,

عظیمی گفت:  شهرداری یک نهاد عمومی است که برای اداره شهر، بر اساس قوانین باید از شهروندان کسب درآمد کند، پرداخت عوارضات مختلف، کسب مجوز ساخت و ساز، پرداخت بدهی های ملکی، پرداخت عوارض خوردو و ذسایر درآمدها محل های درآمدی شهرداری است و شهروندان وظیفه دارند تا برای این موارد به شهرداری مراجعه کنند و حقوقات شهروندی خود را بپردازند.

,

سرپرست شهرداری تربت حیدریه عنوان کرد: شهرداری در حوزه وصول مطالبات خود هیچ اهرم فشاری ندارد و همین امر موجب شده تا شهروند فقط درصورتی که مجبور شود به شهرداری مراجعه کند، اداراتی همچون آب، برق و گاز اهرمی مانند قطع انشعاب دارند و شهروندان می‌دانند در صورت عدم پرداخت قبوض این خدمات می شود.

,

وی گفت: اکنون در سطح شهر محلاتی داریم که هنوز در طرح جامع شهر نیستند و ساکنین در این محلات ریالی حق و حقوقات پرداخت نکرده اند اما شهرداری مجبور است به آنها خدمات بدهد، عوارضی که شهروندان پرداخت می‌کنند حتی هزینه جمع آوری پسماند ها نمی‌شود.

,

عظیمی گفت: شهرداری تربت حیدریه، همچون سایر شهرداری های کشور نیروهای مازاد زیادی دارد و به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و مسائل و ملاحظاتی نمی‌توانند این نیروها را اخراج کنند تا بدنه شهرداری ها سبک شود و ما نیز همچون سایر شهرداری ها باید با این معضل مدارا کنیم، البته کارگران محترم نیز باید بدانند که بازار کار شرایط خوبی ندارد و ما در بسیاری از موارد با مماشات و چشم پوشی برخورد می کنیم، ما از گرانی ها و مشکلات معیشتی مطلع هستیم.

,

سرپرست شهرداری افزود: روز گذشته حقوق آبان ماه کارگران شهرداری پرداخت شد و تا چند روز آینده نیز حقوق کارکنان و مدیران ستادی پرداخت خواهد شد و شهرداری فقط یک ماه حقوق معوق دارد.

,

وی بیان داشت: از سالیان گذشته روال اینگونه بوده که اول حقوق کارگران پرداخت و سپس نسبت به پرداخت حقوق کارکنان و مدیران اقدام شود و اکنون نیز همانگونه است.

,

 وی از شهروندان درخواست کرد برای ساختن شهر خود باید همت کنند و نسبت به پرداخت حقوقات شهروندی  اهتمام ویژه داشته باشند چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی همدلی، همفکری و مشارکت اجتماعی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه