اخبار داغ

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی:

لرز سرما بر پیکر کارخانجات بزرگ خراسان شمالی/ گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع شد

لرز سرما بر پیکر کارخانجات بزرگ خراسان شمالی/ گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع شد
با آغاز زودهنگام فصل سرما و افت فشار گاز در استان خراسان شمالی، گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع و حجم گاز مصرفی دو مجتمع صنعتی بزرگ استان نیز محدود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر رضازاده، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه با شروع فصل سرما، استان با افت فشار گاز مواجه شد، در این راستا، از اواسط آبان ماه بخشی از گاز مصرفی کارخانه سیمان قطع شد.

رضازاده گفت: این کارخانه با قطع بخشی از گاز مصرفی خود استفاده از سوخت مازوت که ذخیره ۱۵ روزه اش بود را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: طی مدتی که این کارخانه از ذخیره ۱۵ روزه سوخت مازوت خود استفاده می کرد از میزان حجم تولید این کارخانه کاسته نشد.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر گاز این کارخانه به طور کامل قطع شده، در عین حال، ذخیره ۱۵ روزه این کارخانه نیز به پایان رسیده است، این کارخانه هر روزه ذخیره سوخت مازوت خود را از مسافت طولانی تامین و وارد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسافت انتقال مازوت به این کارخانه طولانی است همچنین شرکت حمل و نقل طرف قرارداد نیز طبق انتظار نمی تواند سوخت مورد نیاز را هر روزه به موقع به این کارخانه تحویل دهد، اعلام کرد: این وضعیت بر حجم تولید این کارخانه تاثیر منفی گذاشته است.

رضازاده خاطر نشان کرد: نیاز روزانه این کارخانه به تامین سوخت مازوت ۵۰۰ هزار لیتر است که باید هر روزه این مقدار سوخت به این کارخانه انتقال داده شود.

افزون بر این، وی به مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان و فولاد اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: از اواسط آبان ماه گاز این دو واحد صنعتی نیز به صورت محدود کاهش یافت و این دو مجتمع صنعتی از ذخیره ۱۵ روزه سوخت مازوت خود استفاده کردند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی تصریح کرد: درصورتیکه افت فشار گاز استان بیشتر شود گاز این دو مجتمع صنعتی به طور کامل قطع می شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز گاز مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم قطع نشده است و احتمال دارد که با افزایش افت فشار، گاز این کارخانه نیز قطع شود.

رضازاده افزود: قطعی گاز برای صنایع کوچک استان نیز احتمال دارد.

به گزارش عصراترک، در خراسان شمالی ۳۵۱ واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد که ۱۳ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

بر اساس این گزارش، شش هزار نفر از این نیروها در پنج واحد بزرگ صنعتی استان شامل مجتمع های صنعتی آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین، لوله گستر اسفراین، پتروشیمی خراسان و کارخانه سیمان بجنورد شاغل هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه