اخبار داغ

وقتی که مسئولان جدید شهرداری مشهد راه مدیران نجومی‌بگیر گذشته را می‌روند؛

ادامه روند پاداش‌های نجومی در شهرداری مشهد/ عضو شورای شهر: افراد متخلف باید مبالغ دریافتی را بازگردانند

ادامه روند پاداش‌های نجومی در شهرداری مشهد/ عضو شورای شهر: افراد متخلف باید مبالغ دریافتی را بازگردانند
انتشار لیست پاداش‌های نجومی در یکی از معاونت‌های شهرداری مشهد واکنش‌هایی را از جمله عذرخواهی یکی از اعضای شورای شهر و وعده پیگیری ویژه این موضوع را به همراه داشت اما آیا نوید این می‌رود که شورای ششم جلوی چنین پاداش‌هایی را بگیرد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، روز گذشته لیست ۳۹ نفری از یکی از معاونت‌های شهرداری مشهد منتشر شد که در این لیست به مناسبت دهه کرامت، معاون شهردار ۲۰ میلیون تومان پاداش برای خود و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای دیگر معاونین و رئیس اداره مناطق مختلف در نظر گرفته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
انتشار این لیست واکنش‌های را به همراه داشت به‌گونه‌ای که برخی کاربران فضای مجازی خواستار برخورد سریع و انقلابی با متخلفین و برکناری معاون خاطی شدند، همچنین برخی رسانه‌ها از آن به‌عنوان یک نمونه از تخلفات مالی در شهرداری مشهد نام بردند و عنوان کردند «شنیده‌ها حاکی از این است که به مناسبت‌های دیگر از جمله روز شورای فرهنگ عمومی و حتی روز بازرس نیز این معاون شهردار چنین پاداش‌هایی در رأس همه برای خودش و سپس کارکنانش رد کرده است.»
,
 
,
, ,
 
,
برای روشن شدن موضوع طی تماس تلفنی با مجتبی منتظری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، خواستار شفافیت در این خصوص شدیم و وی در پاسخ به خبرنگار ما اظهار کرد: «این موضوع از جانب من نبوده یعنی فرد دیگری به من دستور داده است و یک سری توضیحات داشته که بناست مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد در این خصوص پاسخگو باشد.
,
 
,
پس‌ازآن طی تماسی با رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد خواستار پاسخگویی و ایجاد شفافیت در خصوص پاداش‌های نجومی معاونت فرهنگی شهرداری شدیم که بنا شد تا صبح امروز این پاسخ در اختیار ما قرار گیرد که متأسفانه از صبح امروز، پیگیری‌های ما بی‌نتیجه ماند و ظاهراً مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز سیاست سکوت را در قبال مطالبه‌گری رسانه‌ها اتخاذ کرده است.
,
 
,
در ادامه با روابط عمومی معاونت مالی شهرداری تماس گرفتیم که آن‌ها نیز ضمن ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات این لیست، آن را منتصب به دوران مدیریت گذشته دانستند و از پاسخگویی در خصوص، پاداش‌های نجومی سر باز زدند.
,
 
,
, ,
 
,
شورای شهر مشهد موضوع پاداش‌های نجومی را پیگیری می‌کند
, شورای شهر مشهد موضوع پاداش‌های نجومی را پیگیری می‌کند,
 
,
موسی‌الرضا حاجی بگلو، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: طی بررسی‌هایی که در خصوص این لیست انجام داده‌ام مشخص شد، این موضوع پاداش‌ها مربوط به زمان مدیریت شهری و شورای شهر گذشته بوده است اما قطعاً شورای شهر جدید به این موضوع ورود خواهد کرد تا مشخص شود پاداش‌های پرداخت شده آیا بر اساس قانون بوده یا خیر و قطعاً این‌گونه نیست زیرا پاداش دادن و پاداش گرفتن یک سری قواعد و شرایط خاصی دارد.
,
 
,
وی افزود: این‌که از یک سازمان 700 نفری تنها حدود 35 نفر چینش شوند و برای آن‌ها پاداش در نظر گرفته شود، جای شبهه و اشکال است لذا شورای شهر قطعاً این موضوع را بررسی می‌کند که بر چه مبنایی این پاداش‌ها پرداخت شده است.
,
 
,
مصوبات که در راستای پرداخت پاداش‌های نجومی باشند، بطال می‌شوند
, مصوبات که در راستای پرداخت پاداش‌های نجومی باشند، بطال می‌شوند,
 
,
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه مصوبات که در راستای پرداخت پاداش‌های نجومی باشند، بطال می‌شوند، گفت: اگر این پرداخت‌ها بر اساس قانونی که در داخل حوزه مدیریت شهری و به‌واسطه مصوبات شورای شهر گذشته انجام شده باشد قطعاً آن مصوبه را در شورای شهر ششم ابطال خواهیم کرد.
,
 
,
حاجی بگلو ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند بالاتر از قانون صحبت کند ازاین‌رو باید ابتدا مشخص شود که پرداخت این پاداش‌ها بر چه اساسی بوده است لذا در اولین جلسه کمیسیون حقوقی شورای شهر این موضوع مطرح و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
در ادامه مجید دبیریان، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: ابعاد مختلف لیستی که به‌عنوان پاداش‌های نجوم شهرداری مشهد ارائه شده برای ما نیز مبهم است و در خصوص آن شبهاتی مانند نداشتن تاریخ و امضاهایی که در آن وجود دارد مطرح است لذا ابتدا باید ابعاد مختلف آن برای ما آشکار شود تا بتوانیم در خصوص آن موضع‌گیری داشته باشیم.
,
 
,
شورای ششم بنای بر اتخاذ سیاست سکوت ندارد
, شورای ششم بنای بر اتخاذ سیاست سکوت ندارد,
 
,
وی با تأکید بر اینکه شورای ششم بنای بر اتخاذ سیاست سکوت ندارد، گفت: اگر مشخص شود پرداخت این پاداش‌ها یک اقدام غیرقانونی و خارج از عرف بوده قطعاً افراد دخیل در آن باید پاسخگو باشند و قطعاً شورای شهر مشهد و کمیسیون حقوقی شورا در این خصوص پیگیری ویژه‌ای انجام خواهد داد.
,
 
,
افراد متخلف باید پاداش‌های نجومی را بازگردانند
, افراد متخلف باید پاداش‌های نجومی را بازگردانند,
 
,
دبیریان تصریح کرد: در صورتی که غیرقانونی بودن این پرداخت‌ها مشخص شود علاوه بر برخورد با متخلفین، افرادی که این پاداش‌های نجومی را دریافت کرده‌اند باید آن مبالغ را بازگردانند.
,
 
,
, ,
 
,
علاوه بر این طهوریان عسکری، عضو شورای ششم شهر مشهد در واکنش به پاداش‌های دهه کرامت در شورای قبلی عذرخواهی کرد. اما آیا نوید این می‌رود که شورای ششم جلوی چنین پاداش‌هایی را بگیرد؟
,
 
,
پیگیری‌های صبح توس تا مشخص شدن دقیق ابعاد مختلف پاداش‌های نجومی در شهرداری مشهد ادامه داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه