اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان:

۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۱۳۴۵ بالای ۶۰ سال است/ رشد سالمندی در اصفهان شتاب زده است

۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۱۳۴۵ بالای ۶۰ سال است/ رشد سالمندی در اصفهان شتاب زده است
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود با توجه به طلاق ها و تجردها و تک فرزندی یک بحران سالمندی در کشور داشته باشیم و بحران ما سالمندان تنها خواهد بود و پیش بینی ها این است که در سال ۱۴۳۵ سی درصد جمعیت ما بالای ۶۰ سال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ولی اله نصر پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز معلولان اظهار کرد: امسال همزمان با روز جهانی معلولان شعار روز معلولان «پیش به سوی دنیای فراگیر دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: اشتغال یکی از مباحث ضروری در کل جامع و به طبع در جامع معلولان این معضل بزرگ تر و برجسته تر است؛ متاسفانه معلولان زیادی داریم که علی رغم مشکلاتی که پیش رو دارند، تحصیلات عالیه داشته و با پشتکاری که دارند مراحل تحصیل را به پایان می رسانند اما متاسفانه خیلی دستگاه ها به بهانه معلولیت فرد را کنار زده و تمام انگیزه و تلاش فرد را ناکم می گذارند و این باعث رنجش ما است.

,

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها من معلول تحصیل کرده ای است به خاطر کار مراجعه می کند و حتی حاضر است کار یک فرد بی سواد را انجام دهد اما ما نمیتواتیم کاری برای این فرد انجام دهیم.

,

نصر در مورد دلایل این مشکل گفت: بخشی از مشکل به خود بهزیستی برمی گردد و قانون جامع حمایت از معلولان که تصویب شده است در ماده 10 آن ایجاد فرصت های شغلی معلولان را گوش زد کرده است، اما متاسفانه هنوز این بند قانونی به خوبی اجرایی نشده است، هر چند در دی ماه سال گذشته با دستور رئیس سازمان وقت بهزیستی اعضای هیات امنا و موسسین تشکیل شد اما هنز نمودی که باید برای ما داشته باشد، ندارد

,

ولی اله نصر ادامه داد: مسکن، معیشت و افراد پشت نوبت که وجود دارد و حداقل مستمری که پرداخت میکنیم اما جوابگو نیاز معلولان نیست همیشه از دغدغه های ما بوده است.

,

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد: در کشور یک میلیون 800 هزار نفر معلول تحت پوشش هستند که یک میلیون ان نیاز به اشتغال دارد که راه اندازی ایجاد و تسریع صندوق فرصت شغلی و تسری به استان ها و استفاده معلولان را به جد بیان که به جد آن را پیگیری میکنیم.

,

وی ادامه داد: در مورد مناسب سازی اماکن عمومی و حمل و نقل درون شهری  از سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادیم و نسبت به سایر مقوله ها پیشرفت خوبی داشتیم اما راه رفته ما در مقابل راه نرفته ما بسیار زیاد است و ما هنوز به معلولان و مطالبات آن ها بدهکاریم.

,

ولی اله نصر با بیان اینکه معلولان نیاز به امتیاز ویژه ای نداشته و فقط نیاز به ایجاد فرصت برابر دارند، گفت: قانون جامع و اجرا نشدن درست سه درصد سهمیه به کارگیری معلولان به دلیل عدم تامین اعتبار و موانع فرهنگی است.

,

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اذعان کرد: استان اصفهان از لحاظ درصد در کشور رتبه چهارم سالمندی را دارد و از لحاظ تعداد رتبه سوم را دارد؛ رشد سالمندی در اصفهان شتابزده است و نرمال کشوری ۱۰ درصد است که در اصفهان ۱۱/۹ در سال اخیر سالمندان به حساب می آیند.

,

وی بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به طلاق ها و تجردها و تک فرزندی یک بحران سالمندی در کشور داشته باشیم و بحران ما سالمندان تنها خواهد بود و پیش بینی ها این است که در سال  ۱۴۳۵ سی درصد جمعیت ما بالای ۶۰ سال باشد.

,

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اقدامات و تحقیقات و سازماندهی که در کشورهای دیگر انجام شده است، گفت: اصفهان به جرگه دوست دار سالمند پیوسته است و مطالعات از سه سال قبل انجام شده و نهایتا مدلی که در دنیا رسیده این است که دولت ها نمی توانند این بحران را حل کرده و باید از خود سالمندان و مشارکت در محلات استفاده شود.

,

وی ادامه داد: در سه محله در شهر اصفهان دوره های اموزشی ان گداشته می شود اما این بحران را نمی توان تنها توسط بهزیستی و شهرداری سازمانداهی کند اگر در این  بحران همه دستگاه ها پای کار نیایند مطمینا در ۳۰ سال اینده با بحران عظیمی سالمندی رو به رو هستیم.

,

نصر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: درست است که قوانین ما برای کودک ۱۸ سال تعریف شده اما ما هیچ فرزند سازمان را بعد از ۱۸ سال رها نکرده و حمایت ها ادامه دارد و هیچ کودکی را بدون هزینه ترخیص و ساماندهی موفق رها نکنیم.

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه