اخبار داغ

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشریح کرد:

جزئیات قاچاق ۹۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی‌ کره‌ای از عراق به ایران/ قاچاقچیان نقره‌داغ شدند

جزئیات قاچاق ۹۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی‌ کره‌ای از عراق به ایران/ قاچاقچیان نقره‌داغ شدند
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاقچیان لوازم خانگی قاچاق را از نمایندگی سامسونگ در عراق تحویل می‌گرفتند بعد از ورود این کالا به کشور پول حاصل از فروش آن را به نمایندگی تحویل و به ازای آن دستمزد اندکی دریافت می‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره جزئیات انهدام باند قاچاق واردات لوازم خانگی کره ای به کشور، بیان کرد: عوامل قاچاق واردات لوازم خانگی از دو رویه کوله‌بری و ته‌لنجی برای واردات کالاهای لوازم خانگی به کشور سوء استفاده کرده‌اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مغز متفکر این باند در کردستان و بازوان اجرایی آن در خوزستان بوده‌ است که این قاچاقچیان از بستر کوله‌بری و ته لنجی سوء استفاده کرده و با هدایت آنها کالاهای قاچاق را به کشور وارد می‌کردند. 
,
 
,
وی بیان داشت: این باند واردکننده لوازم خانگی قاچاق در دو سال گذشته نزدیک به ۹۴ هزار قطعه کالای لوازم خانگی قاچاق به کشور وارد کرده‌اند و ۹۱۰ میلیارد تومان کالا فروخته‌اند. 
,
 
,
دهقانی‌نیا افزود: از طریق ته لنجی حدود ۶ هزار قلم کالا به ارزش ۸۱ میلیارد آورده‌اند که ۴ هزار قلم آن را به ارزش ۴۴ میلیارد تومان به کشور وارد کرده‌اند. 
,
 
,
کشف ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه قاچاق لوازم خانگی از انبارها
, کشف ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه قاچاق لوازم خانگی از انبارها,
 
,
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ۳ هزار و ۴۰۰ قلم کالا از این میزان از انبارها کشف شده که کالاهای کشف شده شامل تلویزیون، یخچال، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و کولر گازی است. 
,
 
,
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در ضربه اخیر به باند واردات قاچاق لوازم خانگی فقط ۷۸۰ تلویزیون کشف شده است. 
,
 
,
وی با بیان اینکه این باند واردات قاچاق لوازم خانگی قاچاق عمله نماینده شرکت سامسونگ در عراق بوده‌اند، گفت: این افراد سرمایه‌ای در اختیار ندارند تا لوازم خانگی قاچاق را با سرمایه خودشان خریداری و به کشور وارد کنند بلکه به عنوان کارگر برای نماینده شرکت سامسونگ در عراق کار می‌کردند. 
,
 
,
دهقانی‌نیا در مورد  شیوه کار این باند واردات لوازم خانگی قاچاق به کشور گفت: این باند لوازم خانگی قاچاق را از نماینده شرکت سامسونگ در عراق دریافت می‌کرده‌اند و به شیوه‌های مختلف ته‌لنجی یا کوله‌بری وارد کشور می‌کردند و پس از فروش این کالاها در کشور پول آن را به نماینده شرکت سامسونگ در عراق تحویل می‌داده و به ازای فروش هر دستگاه لوازم خانگی قاچاق دستمزدی مثلا ۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کرده‌اند. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه باید فکری به حال اقتصاد بیماری کرد، گفت: متاسفانه بخشی از این اتفاقات ناشی از معیشت ضعیف بومی‌ها در برخی از مناطق کشور است. 
,
 
,
دهقانی‌نیا اظهار داشت: کالای قاچاق از طریق ته لنجی به کشور حمل، صاحب لنج و ملوان نیز برای واردات آن همکاری می‌کنند و در نهایت نیز از طریق شوتی‌ها در اقصی نقاط کشور توزیع می‌شود. 
,
 
,
وی با بیان اینکه این باند وارد کننده لوازم خانگی قاچاق کالاهای شرکت لوازم خانگی کره‌ای سامسونگ را از عراق به کشور وارد می‌کرده‌اند، گفت: این در حالی است که کشور کره در دوران تحریم‌های آمریکا با ما همکاری نکرد و هنوز هم تلاش می‌کند که بازار لوازم خانگی ما از روش‌های مختلف حفظ کند. 
,
 
,
وی افزود: امیدوارم که با بهبود وضعیت اقتصادی دیگر شاهد این بلاهای اقتصادی نباشیم.
,
 
,
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای از شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و ضربه این شبکه خبر داد. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه