اخبار داغ

سردار زهرایی:

طرح جامع محرومیت زدایی مردم محور برای ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا تعریف شده است

طرح جامع محرومیت زدایی مردم محور برای ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا تعریف شده است
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: طرح جامع محرومیت زدایی مردم محور در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و یک هزار و ۸۷ محله به صورت پنج سال تعریف شده که امسال نخستین سال اجرای این طرح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سردار زهرایی در حاشیه کارگروه بسیج سازندگی عصر امروز در حاشیه سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بسیج سازندگی با فرمان مقام عظمای ولایت ایجاد شد و بر حسب تکالیف، خود را ملزم می داند در راستای محرومیت زدایی با نقشه راه مشخص و برنامه‌های جامع تعریف شده، گام‌های موثری بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
زهرایی اظهار کرد: طرح جامع محرومیت زدایی مردم محور در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و یک هزار و ۸۷ محله به صورت پنج سال تعریف شده که امسال نخستین سال اجرای این طرح است.
,
 
,
وی ادامه داد: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در روستاها با اولویت آب شرب کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال و جاده بین مزارع است که بر همین اساس با سایر ارگان‌ها یا تفاهمنامه منعقد و یا مبادله موافقتنامه انجام شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: برای اجرای این طرح‌ها، سال نخست، موافقت ضمنی برای اجرای طرح آبرسانی در هفت هزار روستا انجام شده و  شاید ۲ سال زمان نبرد اما موافقت نامه آن امسال به امضا می‌رسد.
,
 
,
 وی یادآور شد: برای اجرای آب شرب کشاورزی از ۱۰ هزار روستا، برای پنج و ۵۰۰ هزار روستا اقدامات کارشناسی انجام و موافقت نامه آن به اتمام رسیده است.
,
 
,
زهرایی اظهار کرد: اجرای پروژه‌ها از  جنس مردمی با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و گروه‌های جهادی است که امسال ۶ هزار و ۸۰۰ طرح شامل مسکن محرومان، جاده بین مزارع، آب شرب و کشاورزی تکمیل و به مردم تحویل شد.
,
 
,
وی افزود: در هفته بسیج نیز ۲ هزار و ۵۵۳ طرح محرومیت زدایی همزمان در کشور افتتاح شد.
,
 
,
زهرایی با اشاره به اینکه استان مرکزی از اولویت‌های طرح جامع محرومیت زدایی در کشور است که با نقش آفرینی خیران و گروه‌های جهادی اقدامات موثری انجام می‌دهد بیان کرد: در این راستا حدود ۴۰ کیلومتر احیای مرمت قنوات و حدود ۱۰۰ کیلومتر کانال کشی تنها بخشی از طرح‌های محرومیت زدایی است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در این راستا در ۳۵ هزار متر مکعب استخرهای ذخیره، آب جمع آوری شده که استان مرکزی در ساماندهی و هدایت جریان جهادی در کشور در زمره چهار استان نخست و در اجرای پروژه های اولویت دار آب شرب کشاورزی نیز در شمار سه استان نخست کشور است.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه