اخبار داغ

در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان چه گذشت؟

از اهدای پاداش به هندبالیست ها تا درخواست ملی پوشان از وزیر و رییس کمیته/ پاکدل، سجادی، صالحی امیری و کاظمی پور چه گفتند؟

از اهدای پاداش به هندبالیست ها تا درخواست ملی پوشان از وزیر و رییس کمیته/ پاکدل، سجادی، صالحی امیری و کاظمی پور چه گفتند؟
مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک در فدراسیون هندبال برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی هندبال زنان برای اولین‌بار در تاریخ با کسب عنوان چهارمی آسیا، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. این تیم دهم آذر عازم اسپانیا خواهد شد و با نروژ، رومانی و قزاقستان هم‌گروه است. در آستانه اعزام تیم ملی به این رقابتها مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان امروز با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و رییس فدراسیون و مسوولان فدراسیون در خانه هندبال سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. این تیم دهم عازم اسپانیا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک پیش از کسب مجوز جهانی قول پرداخت پاداش به ملی پوشان را داده بودند که امروز در مراسم بدرقه این پاداش را اهدا کردند. وزیر ورزش برای هر ملی پوش مبلغ ۱۰ میلیون و رییس کمیته ملی المپیک برای هر ملی‌پوش مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت کردند.

,

هم‌چنین اسپانسرهای فدراسیون نیز هدایایی را برای ملی‌پوشان در نظر گرفتند.

,

در این مراسم پیام حسن رییس فدراسیون بین المللی هندبال نیز خوانده شد. مصطفی در این پیام، نخستین حضور تیم ملی هندبال زنان را در مسابقات جهانی صمیمانه تبریک گفت و آن را دستاوردی تاریخی خواند که می‌تواند زمینه‌ساز رشد ملی‌پوشان باشد.

,

 

,

*درخواست دختران هندبالیست برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو

, *درخواست دختران هندبالیست برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو,

دختران ملی‌پوش هندبال ایران از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک درخواست کردند سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی به تیم ملی داده شود.

,

مریم یوسفی به نمایندگی از ملی‌پوشان هندبال زنان در مراسم بدرقه سخنرانی کرد و در صحبت‌هایش از مسوولان خواست که قول حضور تیم ملی هندبال زنان در بازی‌های آسیایی را به تیم ملی بدهند.

,

مریم یوسفی، بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان به نمایندگی از سایر بازیکنان گفت: اولین کشوری هستیم که با حجاب کامل اسلامی در این مسابقات حاضر می‌شویم و امیدوارم چهره خوبی از هندبال ایران و حجاب اسلامی به نمایش بگذاریم.

,

وی عنوان کرد: بچه‌ها و کادر فنی تلاش کردند و برای رسیدن به این قله سختی کشیدیم، ولی قله‌های بزرگ‌تری را در نظر داریم. همه ما دوست داریم المپیک و بازی‌های آسیایی را تجربه کنیم. همانطور که نشان دادیم می‌توانیم جهانی شویم، می‌توانیم در المپیک و بازی‌های آسیایی هم موفق شویم و از شما می‌خواهیم در صورتی که در جهانی بازی‌های قابل قبولی داشتیم، قول بدهید که به بازی‌های آسیایی اعزام شویم.

,

وزیر ورزش به شوخی در پاسخ به درخواست مریم یوسفی برای سهمیه بازی‌های جهانی با خنده گفت: از ما هر چه می‌خواهید بخواهید اما پول نخواهید!

,

 

,

*کاظمی‌پور: تمام تلاشم را برای حضور دختران هندبال در بازی‌های آسیایی می‌کنم

, *کاظمی‌پور: تمام تلاشم را برای حضور دختران هندبال در بازی‌های آسیایی می‌کنم,

مریم کاظمی‌پور معاون وزارت ورزش و جوانان نیز درباره در خواست ملی‌پوشان اظهار کرد: تمام تلاشم را برای حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی می‌کنم. ظرفیت حضور چند تیم توپی وجود دارد و من هم تلاش می‌کنم که این اتفاق بیفتد. شما تلاش زیادی برای کسب سهمیه جهانی کرده‌اید و انگیزه زیادی دارید. امیدوارم درهای بازی‌های آسیایی به روی تیم ملی هندبال زنان باز شود.

,

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان ایران به رقابت های جهانی اسپانیا حمایت های وزیر ورزش و جوانان از ورزش بانوان را ستود و از حمایت های وی به عنوان پشتوانه عظیم برای توسعه ورزش بانوان نام برد.

,

 

,

مریم کاظمی پور سهمیه حضور تیم ملی بانوان در رقابت های جهانی را ستود و اظهار داشت: تیم ملی هندبال بانوان رقابت های خوبی را در مسابقات قهرمانی آسیا سپری کرد و با شکست حریفان آسیایی برای اولین بار به عنوان یک رشته تیمی بانوان از ایران جواز حضور در رقابت های جهانی را بدست آورد که نویددهنده آینده روشن هندبال بانوان ایران است.

,

 

,

او‌ ادامه داد: هندبال بانوان ایران شایستگی خود را به منصه ظهور رسانده و راهیابی آنها به رقابت های جهانی بیانگر ظرفیت این رشته برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هم هست که تمام تلاش خود را در راستای دفاع و حمایت از این تیم برای راهبایی به این رویداد انجام خواهم داد و امیدوارم درهای راهیابی به بازی های آسیایی در رشته های تیمی بانوان از ورزش هندبال باز شود.

,

 

,

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اهمیت حضور فرهنگی تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت های جهانی را هم مورد توجه قرار داد و‌ تصریح کرد: آنچه فراتر از همه موارد اهمیت دارد و از این تیم یک قهرمان ساخته، حجاب تیم ملی هندبال بانوان ایران است که تنها تیم محجبه در رقابت های جهانی محسوب می شود که برای تک تک اعضای این تیم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

,

 

,

کاظمی پور برنامه های استعدادیابی فدراسیون هندبال را هم ستود و اظهار داشت: فدراسیون هندبال در زمینه استعداد یابی برنامه های بسیار خوبی را به مرحله اجرا رسانده تا جاییکه تیم های رده های سنی پایه به خوبی شکل گرفته و می تواند نسل جدیدی از هندبالیست ها را نوید دهد.

,

 

,

او در بخش دیگری از سخنانش، فرایند انتخاب تیم ملی هندبال بانوان را ستود و تصریح کرد: این تیم، واقعا یک تیم ملی است و شایسته های تیم ملی از سراسر کشور انتخاب شدند و بازیکنان، فقط از یک استان نیستند.

,

 

,

*قانع: حضور دختران در مسابقات جهانی روزنه‌ امید است

, *قانع: حضور دختران در مسابقات جهانی روزنه‌ امید است,

خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال زنان نیز با تشکر از پاکدل گفت: با وجود کمبود حامی مالی تیم ملی را راهی مسابقات جهانی کردیم؛ مسئولان فدراسیون بسیار تلاش کردند تا بازیکنان به اینجا برسند. حضور در این مسابقات روزنه‌ امید است و امیدوارم در دوره بعد هم جهانی شویم. امیدوارم وزارت ورزش از هندبال زنان حمایت ویژه‌ای کند. بازیکنان در شرایط سخت تمرین کرده و امیدوارم بتوانند در مسابقات جهانی افتخارآفرینی کنند.

,

 

,

*پاکدل: ایران اولین تیم محجبه در ۲۵ دوره مسابقات جهانی هندبال بانوان است

, *پاکدل: ایران اولین تیم محجبه در ۲۵ دوره مسابقات جهانی هندبال بانوان است,

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات جهانی اظهار داشت: دو ماه قبل بود که سجادی قبل از سفر به اردن در جمع بازیکنان حاضر شد و وعده داد اگر تیم موفق شود، پاداش و هدیه‌ای به آنها خواهد داد. اتفاق بزرگی افتاد و هندبال بانوان ایران به عنوان اولین رشته توپی با قرار گرفتن در جمع 4 تیم اول آسیا جهانی شد.

,

رئیس فدراسیون درباره برنامه های فدراسیون برای این تیم گفت: با توجه به اینکه زمان کمی تا مسابقات قهرمانی جهانی داشتیم و به این دلیلی که مسابقات آسیا نسبت به سایر قاره‌های دیگر کمی دیرتر شروع شد، همین تاخیر باعث لغو میزبانی کره جنوبی شد.

,

وی افزود: بعد از اعزام به اردن، تعدادی از بازیکنان به کرونا مبتلا شدند و ما تنها توانستیم دو اردو داشته باشیم. برای اردوهای تدارکاتی تلاش زیادی کردیم، اما به هر دری زدیم، به در بسته خوردیم. تیم‌های اروپایی برنامه زمان بندی خود را از ماه‌ها قبل می‌بندند. حتی با قزاقستان و ازبکستان صحبت کردیم که به ایران بیایند تا بازی کنیم، اما در واقع نتوانستند بیایند. تنها سوریه بود که دیدیم در این بازه زمانی این دیدار به ما کمک نمی‌کند.

,

رئیس فدراسیون هندبال گفت: کادر فنی و بازیکنان تلاش خود را در اردوی آخر می‌کنند. 3  روز دیگر تیم به اسپانیا اعزام می‌شود‌. این تیم اولین تیم محجبه در 25 دوره مسابقات جهانی است که یک افتخار محسوب می‌شود. امیدوارم که بازیکنان از فضایی که ایجاد شده، بهره کافی را ببرند. رئیس فدراسیون جهانی مسلمان است و از حضور بازیکنان محجبه کشورمان ابراز خوشحالی کرد. دختران ما سفیرانی برای ایران در این آوردگاه بزرگ هستند.

,

پاکدل در خصوص هزینه‌های اعزام به اسپانیا گفت: بودجه ما هم از کمیته و هم از وزارت مشخص است. فضای کشور هم اکنون در شرایط سخت اقتصادی است و در زمینه تامین ارز مشکلاتی داریم. امیدوارم دولت هم نگاه ویژه به ورزش داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: هم رئیس کمیته و هم وزیر ورزش حمایت کافی و لازم را داشتند و خواهند داشت  و قول داده بودند که پاداش و هدیه‌ای بدهند. هزینه‌ها را برآورد کافی ندارم. سجادی به ازای هر کدام عزیزان 10 میلیون تومان و صالحی‌امیری 5 میلیون تومان برای هر بازیکن به عنوان پاداش برای ملی‌پوشان در نظر گرفتند که امروز پرداخت می‌شود.

,

پاکدل به دیدار مانوئل فرناندز سرمربی تیم ملی مردان از تمرین تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت: درخواست رزمگر از فرناندز بود که در بحث فنی مشاوره بدهد. مانوئل هم در اکثر تمرینات حضور داشت و در جاهایی که نیاز بود، مشاوره لازم را داد.

,

 

,

*صالحی امیری: هر جا به دختران اعتماد کردیم، جواب گرفتیم

, *صالحی امیری: هر جا به دختران اعتماد کردیم، جواب گرفتیم,

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان گفت: در برنامه ۱۰ ساله‌ای که داریم باید تعداد اعزامی دختران و پسران به بازی‌های آسیایی را به هم نزدیک کنیم. باید این عدد برای دوره بعدی تغییر کند و به ورزشکاران اعتماد کنیم و آن‌ها را به عرصه‌های جهانی و آسیایی بفرستیم.

,

او گفت: معاون امور بانوان کسی است که به دنبال توسعه هندبال است. رییس فدراسیون جوانی دارید که همیشه پیگیر است. انگیزه دختران همیشه زیاد است و هر جا اعتماد کردیم، جواب گرفتیم. این تجربه ما در سالیان متمادی است.

,

وی افزود: باید قواعد را بپذیریم. در دوره قبل بازی‌های آسیایی ۱۰۰ نفر از زنان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و این دوره تعداد زنان باید افزایش یابد چون هم شعار IOC و هم باور ماست. باید از نظر کمی و کیفی مردان و زنان را به هم نزدیک کنیم.

, IOC,

 

,

*سجادی: با عملکرد خوب در اسپانیا، همه را متقاعد به حضور در هانگژو کنید

, *سجادی: با عملکرد خوب در اسپانیا، همه را متقاعد به حضور در هانگژو کنید,

حمید سجادی، وزیر ورزش نیز در این مراسم اظهار داشت: اولا وظیفه دارم از ریاست فدراسیون تشکر کنم که کارهای ارزشمند و برنامه محوری دارند. دوما می‌خواستم با کاظمی‌پور معاون وزارت و ورزش هم بیش‌تر آشنا شوید. در فدراسیون‌هایی حضور داشته و علم ورزشی می‌داند. هدف از حضور شما در آسیا کسب مجوز سهمیه جهانی بود که اکنون با تیم ملی مردان برابری دارید. امیدوارم این اتفاق در سال‌های متمادی ادامه داشته باشد.

,

وی افزود: کرسی های آسیایی در این فدراسیون کسب شده و قرار است ۴ سهمیه دیگر نیز کسب شود که اگر کمکی در این راه از دست ما بر بیاید آن را انجام خواهیم داد. این کرسی‌ها برای ورزش مهم است.

,

سجادی گفت: من وظیفه دارم در این مراسم‌ها حاضر شوم. بخشی از اصول تعلیم و تربیت این سندیت و رسمیت دادن به حضور شما در مسابقات جهانی است. ما چشم انتظار نتایج خوب شما هستیم. انتظار زیادی از شما نداریم اما حضور، نظم و انضباط، لباس آراسته و... برای ما افتخار و برگ برنده است. در کنار آن‌ها اگر ببرید و یا خوب بازی کنید، باعث خوشحالی ما است. فارغ از هر نتیجه‌ای استقبال خوبی در فرودگاه از شما خواهیم داشت. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

,

وی افزود: پاکدل برنامه‌های خوبی در پیش دارد. امیدوارم تیم بانوان دست پر به کشور برگردد. در مورد حضور جهانی با مردان برابری کردید و شما هم یک حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کنید.

,

وی گفت: خواسته کاپیتان تیم ملی را بررسی می‌کنیم و افزایش سهمیه زنان در بازی‌های آسیایی در دست بررسی است. درخواست کاپیتان تیم ملی را با توجه به نتایجی که کسب می‌کنید، بررسی می‌کنیم‌. اگر نتایج خوب و با کیفیت ایجاد شد، حتما برای بحث اعزام بررسی‌ها انجام می‌شود. امیدوارم با عملکردی که دارید، اعضای ستاد بازی‌ها برای حضور این تیم متقاعد شود. امیدوارم در مسابقات بدرخشید و شاهد افزایش تعداد لژیونرها در بخش بانوان باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه