اخبار داغ

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

شاگردان شهید فخری زاده با قوت راه او را ادامه می‌دهند

شاگردان شهید فخری زاده با قوت راه او را ادامه می‌دهند
مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز فرزندان این کشور، شاگردان شهید فخری زاده با قوت تلاش می کنند راه این شهید عزیز، این فرمانده بزرگ دانش حوزه هسته‌ای و دفاعی را ادامه دهند و دشمن بداند خون این شهدا حتماً دامنگیرش خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،  مراسم رونمایی از المان شهید فخری زاده امروز ( یکشنبه ۷ آذرماه ) با حضور دکتر علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانواده شهید فخری زاده و احمد کریمی، رئیس مرکز تولید واکسن فخرا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این مراسم دکتر جعفری با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید فخری زاده گفت: به شخصیت شهید فخری زاده از چند بُعد می‌توان نگاه کرد. او فردی بود که حاصل ۴۰ سال تلاش و مجاهدت در گمنامی را، چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن،  با شهادت گرفت. 
,
 
,
مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در حقیقت معتقدیم دنیا زودگذر است و ما برای یک دنیای ابدی و ماندگار تلاش می‌کنیم. شهید فخری زاده توانست تلاش چهل ساله خود را از طریق شهادت به اجابت برساند و خداوند با این شهادت بهترین پاداش را به او داد. شهید فخری زاده اجر حداقل ۴۰ سال مجاهدت خود را با این شهادت گرفت. مجاهدتی که بسیاری از مردم از آن اطلاع نداشتند. 
,
 
,
دکتر جعفری با بیان اینکه شهیدفخری زاده شبانه روز تلاش می‌کرد، تصریح کرد: دشمن سی سال به دنبال ترور شهید فخری زاده بود. تقریباً در این سی سال همه تیم‌های تروریستی به دنبال این بودند که فخری زاده را شهید کنند اما خداوند مصلحت ندانست. 
,
 
,
وی در ادامه اظهار کرد: شهید فخری زاده در مقطعی به شهادت رسید که شاگردان زیادی را تربیت کرد اما با این وجود شهادت او و نبودنش لطمه بزرگی را ملت و کشور ایران وارد کرد. 
,
 
,
دکتر جعفری با اشاره به اقدامات شهید فخری زاده ادامه داد: شهید فخری زاده در حوزه‌های مختلف منشاء خیر بود، همچنان که طراح پدافند هسته‌ای کشور بود. علاوه بر این، او بحث فناوری آشکارسازی تابش هسته‌ای را راهبری می‌کرد. شهید فخری زاده بحث ساخت لیزر برای شناسایی پهپادهای مهاجم را پایه گذاری کرد، ساخت کیت های تشخیص کرونا و واکسن فخرا را او آغاز کرد و برای ایرانیان مایه امید شد.
,
مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با شهادت فخری زاده ملت ایران فرزند بزرگی را از دست داد کما اینکه او محور فعالیت علمی بود. در حقیقت شهید فخری زاده انسان بزرگی که لوکوموتیو حرکت بسیاری از واگن‌های توسعه در حوزه دانش بود. او شهید مجاهدی بود که به آرمان های انقلاب و شهدا پایبند بود. 
,
 
,
دکتر جعفری در پایان یادآور شد: واقعیت امر این است که دشمن تلاش می‌کند مغزهای متفکر این کشور را بگیرد و این کشور را به زانو در بیاورد اما یقین داشته باشید که این کشور راه خود را پیدا کرده است. امروز فرزندان این کشور، شاگردان شهید فخری زاده با قوت تلاش می کنند راه این شهید عزیز، این فرمانده بزرگ دانش حوزه هسته‌ای و دفاعی را ادامه دهند و دشمن بداند خون این شهدا حتماً دامنگیرش خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه