اخبار داغ

معاون دادستان مشهد خبر داد؛‌

تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی مشهد/ مددکاران موظف به دریافت تأییدیه روانشناسی از پزشکی قانونی شدند

تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی مشهد/ مددکاران موظف به دریافت تأییدیه روانشناسی از پزشکی قانونی شدند
عابدین‌زاده گفت: دلیل تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی این بود که هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی و ارتقاء کودکان نداشتند و حضور کودکان در این مرکز برای آن‌ها مثمر ثمر نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با  صبح توس در خصوص نظارت دادستانی بر نحوه نگهداری از کودکان در مراکز بهزیستی عنوان کرد: فردی که در مراکز بهزیستی فعالیت می‌کند باید خودش از لحاظ روحی و روانی سالم باشد و توانایی مقابله با فشارهای روحی را داشته باشد، به‌عنوان مثال فردی که مربی و مددکار افرادی است که از خودکشی نجات پیدا کرده‌اند، باید از لحاظ روحی فردی قوی باشد و خودش با شنیدن معضلات این افراد دچار مشکل جدی نشود از این تمام افرادی که در مراکز بهزیستی حضور دارند موظف به دریافت تأییدیه روانشناسی از پزشکی قانونی شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

معاون دادستان مشهد ادامه داد: بهزیستی برای جلوگیری از ایجاد فشار روانی بر کارمندانش و جهت جلوگیری از عادی انگاری مددکاران و مربیان در قبال مشکلات مددجویان، کارمندان خود را به صورت چرخشی میان مراکز نگهداری بهزیستی جابه‌جا می‌کند که این اقدام می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات در این مراکز جلوگیری کند.

,

عابدین‌زاده با تأکید بر اینکه معلمان نیز باید از لحاظ امکان ارتباط مناسب با کودک ارزیابی شوند، گفت: امکان ارتباط با کودک بحثی است که حتی برای قضات رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با کودکان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم بدین معنی که قانون‌گذار امکان ارتباط قضات با کودکان را نیز پیش‌بینی کرده است.

,

وی اظهار کرد: دادستانی به صورت مداوم بر مراکز نگهداری کودکان بهزیستی نظارت دارد به صورتی که طی یک سال گذشته بیش از 200 بازدید از این مراکز توسط دادستانی مشهد انجام شده است و شخص دادستان مشهد، بنده، قضات و دادیارهای ما به صورت رو در رو با کودکان صحبت می‌کنیم و در صورت مشاهده مشکلی سریعاً به آن رسیدگی می‌کنیم.

,

معاون دادستان مشهد یادآور شد: حتی در مراکز نگهداری کودکان در بهزیستی صندوقی با عنوان ارتباط مستقیم با دادستانی قرار داده‌ایم که کلید این صندوق دست بنده است و هر از چند گاهی نماینده دادستانی به این مراکز مراجعه می‌کند و نامه‌های بچه‌ها را برای ما می‌آورد و تک تک آن‌ها حتی توسط دادستان مشهد خوانده شده‌اند.

,

تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی مشهد

, تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی مشهد, تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی مشهد,

عابدین‌زاده از تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی مشهد خبر داد و گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف خانه‌های نگهداری کودکان بهزیستی، توانمندسازی کودکان است نه اینکه هیچ برنامه‌ای برای کودکان نداشته باشند و فقط به خورد و خوراک و سکونت کودک توجه کنند از این رو ما همواره به این مراکز اعلام کرده‌ایم که به این شکل رفتار نکنید که انگار این کودک برای همیشه قرار است در این مرکز باقی بماند بلکه به کودک آموزش‌هایی بدهید که به خانواده و جامعه بازگردد.

,

وی بیان کرد: دلیل تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی نیز همین بود که آن مرکز هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی و ارتقاء کودکان نداشتند و حضور کودکان در این مرکز برای آن‌ها مثمر ثمر نبود لذا تصمیم بر تعطیلی و انتقال کودکان ساکن در آن مرکز به سایر مراکز بهزیستی شد.

,

معاون دادستان مشهد گفت: به دنبال نظارت‌های مستمر دادستانی بر مراکز نگهداری کودکان بهزیستی، در دو مرکز بهزیستی 8 نفر از مربیان به دلیل رفتار بدی که با کودکان داشتند اخراج شدند و برای یکی از آن‌ها پرونده کیفری ایجاد شد.

,

عابدین‌زاده خاطرنشان شد: یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز بهزیستی این است که کودک پس از 18 سالگی باید این مراکز را ترک کند و به صورت مستقل زندگی کند این در حالی است که آن فرد هنوز مهارت‌های لازم را برای زندگی مستقل ندارد و به درستی توانمندسازی نشده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه