اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با دانا:

قرارداد سوآپ گازی جایگاه ایران را در چرخه انرژی تثبیت می‌کند/ بدون FATF قرارداد انتقال گاز از ترکمنستان امضا شد

قرارداد سوآپ گازی جایگاه ایران را در چرخه انرژی تثبیت می‌کند/ بدون FATF قرارداد انتقال گاز از ترکمنستان امضا شد
مظفری گفت: کشورهای غربی در تلاش هستند که ایران را از دور تاثیرگذاری انرژی خارج کنند اما قرارداد سوآپ گاز جایگاه ما را در دور تامین انرژی در منطقه حفظ خواهد کرد.
[

«عبدالعلی رحیمی مظفری»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه قرارداد گازی سوآپ بین ایران، آذربایجان و ترکمنستان دستاوردهای استراتژیک بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت گفت: براساس این قرارداد ایران می تواند از این گازی که از ترکمنستان به آذربایجان منتقل می شود برای مصارف خود به خصوص در زمستان در شهرهای شمالی کشور استفاده کند این خود نیاز گستره شمالی کشور به گاز را برطرف می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه انعقاد این قرار داد مقدمه ای برای شکست تحریم ها علیه ایران خواهد بود تصریح کرد: کشورهای غربی در تلاش هستند که ایران را از دور تاثیرگذاری انرژی خارج کنند قطعا این قرارداد جایگاه ما را در دوره تامین انرژی در منطقه حفظ خواهد کرد.

,

نماینده مردم سروستان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های منطقه ای قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین الملل افزایش می دهد عنوان کرد: به موجب این قرارداد ایران پل ارتباطی بین دو کشور منطقه برای انتقال گاز است و این امر اثر مهمی در مناسبات اقتصادی و سیاسی در منطقه و عرصه بین الملل ایجاد خواهد کرد.

,

رحیمی مظفری با اشاره به اینکه دنیا عرصه مذاکره و گفتمان است ادامه داد: البته هرزمان مذاکره مقتدرانه باشد می تواند در حفظ سهم قدرت انرژی ما در خاورمیانه و حتی عرصه بین الملل اثرگذار باشد و هر زمان مذاکره به دور از عزت و اقتدار بوده جایگاه ایران از سوی دشمنان مورد خدشه  واقع شده است.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هماهنگی کانون های قدرت در کشور برای استفاده از ظرفیت های مختلف منطقه ای و بین المللی اثر گذار است عنوان کرد: هماهنگی مجلس و دولت و قوه قضائیه و سیاست های کلان کشور یک قدرت در عرصه ملی به وجود آورده است در حالی که در 8 سال گذشته دولت مدهی بود تنها زمانی می توان به این دستاوردها رسید که FATF پذیرفته شود اما امروز بدون قبول FATF توانستیم یک قرارداد مهم و استراتژیک بین المللی را به امضا برسانیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه