اخبار داغ

اداره امور بین الملل قوه قضائیه اعلام کرد؛

ارسال نیابت قضایی به ۵ کشور در خصوص پرونده ترور شهید سلیمانی

ارسال نیابت قضایی به ۵ کشور در خصوص پرونده ترور شهید سلیمانی
سرپرست اداره امور بین الملل قوه قضائیه گفت: در پرونده ترور شهید سلیمانی تحقیقات گسترده‌ای انجام شده و نیابت‌هایی به کشورهای خارجی تنظیم و ارسال شده و تا به حال به ۵ کشور نیابت داده شده است ولی نیابت‌های جدید دیگری هم تنظیم شده که در حال ارسال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ساعدی سرپرست اداره امور بین الملل قوه قضائیه در نشست بررسی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در خصوص این موضوع تنها یک پرونده مطرح نیست و چند پرونده در حال حاضر در دست بررسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: یک بخش از این پرونده، بخش کیفری قضیه است که تحت اشراف دادستان تهران و دادسرای ناحیه ۲۰ که معروف به دادسرای ویژه امور بین الملل است رسیدگی می‌شود.
,
 
,
ساعدی با بیان این که زحمت‌های قابل تقدیری در این پرونده کشیده شده است گفت: در این پرونده تحقیقات گسترده‌ای انجام شده و نیابت‌هایی به کشورهای خارجی تنظیم و ارسال شده و تا به حال به ۵ کشور نیابت داده شده است ولی نیابت‌های جدید دیگری هم تنظیم شده که در حال ارسال است.
,
 
,
وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیات مشترک تحقیقات پرونده ترور شهید سلیمانی در بغداد، اظهار کرد: در روزهای اخیر یک هیات قضایی برای تحقیقات مشترک با دولت عراق و مقامات قضایی عراق که محل وقوع جرم است به عراق اعزام شده و به تازگی تحقیقات ابتدایی شروع شده است ‌و به نظر ما میرسد که برای جلسه اول موفقیت چشم‌گیری داشته‌اند.
,
 
,
ساعدی افزود: هم نفس برگزاری این جلسه و هم شروع تحقیقات مهم است. به علاوه آنکه بیانیه مشترکی در انتهای این جلسه حاصل شد که از نظر ما موفقیت چشم‌گیری است.
,
 
,
وی ادامه داد: فارغ از بخش کیفری یک پرونده حقوقی نیز برای رسیدگی و صدور حکم در شعبه ۵۵ تهران تشکیل شده است و در آن پرونده بسیاری از افراد چه از خانواده شهدا و چه مردم دیگر ادعای خسارت کرده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه