اخبار داغ

مرغ‌فروشانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند!

چپاول تبریزی‌ها در آشفته بازار مرغ/ ۱۵ درصد مراکز مجاز، اجازه قطعه‌بندی مرغ دارند

چپاول تبریزی‌ها در آشفته بازار مرغ/ ۱۵ درصد مراکز مجاز، اجازه قطعه‌بندی مرغ دارند
از میزان تولید روزانه مرغ در استان ۱۵ درصد مراکز مجاز، اجازه قطعه‌بندی دارند، در صورتی که عده زیادی از مرغ‌فروشان برای کسب سود بیشتر به صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، افزایش قیمت مرغ و سودجویانی که بی هیچ انصاف و مروتی تنها به فکر منفعت طلبی خود هستند، این قلم خوراکی را از سفره بسیاری از افراد حذف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این روزها مرغ در تبریز بازهم سر و صدا به پا کرده و شاهد چند نرخ شدن گوشت مرغ گرم در مغازه‌‌‌های سطح شهر هستیم به طوری که در مغازه‌‌‌های مناطق کم برخوردار شهر گوشت مرغ به قیمت ۳۵ هزار تومان و در مناطق مرفه نشین و برخوردار به قیمت حدود ۳۸ و ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

نکته جالب دیگر اینکه برخی از مرغ فروشان با قطعه بندی کردن، سینه و ران مرغ را به قیمت حدود ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

,

روز گذشته کارشناسان سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی در بازدید از چند مرغ فروشی تبریز با متخلفان برخورد کرده و چند واحد نیز پلمب شد.

,

همه این موارد در حالی است که اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اخیرا در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اعلام کرد مردم مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان نخرند.

,

ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرده است

, ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرده است,

اکبر فتحی در گفت‌وگو با آناج در خصوص افزایش قیمت مرغ به ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان اظهار داشت: قیمت مرغ مطابق اعلام ستاد تنظیم بازار ۳۱ هزار تومان است و در بازار اصلی هم به همین قیمت به فروش می‌رسد اما قبول دارم که در محلات کمی‌بالاتر از این قیمت به فروش می‌رسد.

,

وی در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت مرغ چه بوده است، گفت: انجمن صنفی پیگیر این افزایش قیمت بود و نهایتا هم ستاد تنظیم بازار این قیمت را تعیین کرد که امیدواریم این قیمت ثابت بماند و تمام تلاشمان برای همین کار است.

,

۱۵ درصد مراکز مجاز، اجازه قطعه بندی مرغ دارند

, ۱۵ درصد مراکز مجاز، اجازه قطعه بندی مرغ دارند,

گفتنی است، از میزان تولید روزانه مرغ در استان ۱۵ درصد مراکز مجاز، اجازه قطعه بندی دارند، در صورتی که عده زیادی از مرغ فروشان برای کسب سود بیشتر به صورت غیرمجاز اقدام به قطعه بندی می‌کنند.

,

حالا عده ای به افزایش قیمت مرغ راضی نبوده و با استفاده از قطعه بندی‌‌‌های غیرمجاز خود اقدام به افزایش قیمت مرغ‌‌‌های قطعه بندی نموده و بیش از پیش دست در جیب مردم می‌کنند.

,

این سودجویی نباید از چشم مسوولین مربوطه و تعزیرات استان دور مانده و نظارت‌ها تشدید یابد شاید به واسطه همین نظارت‌ها عده ای دست بردار شده و کمتر به فکر چپاول مردم دراین آشفته بازار نمایند.

,

تشدید نظارت‌ها بر بازار مرغ می‌تواند در روزهای آینده ترس به جان متخلفان بیاندازد تا برای جلوگیری از پلمپ و توقیف، دست از سودجویی برداشته و سفره مردم را کوچکتر نکنند.

,

نباید فراموش کرد تحمیل هزینه‌‌‌های ناشی از این قصورات کما فی السابق بر گرده‌ی اقشار ضعیف جامعه است، اقشاری که صاحب فیش‌‌‌های نجومی‌هستند و نه در رویای پرواز با بوئینگ و ایرباس!

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه