اخبار داغ

مدرس سواد رسانه‌ای:

دشمن در فضای مجازی برای همه ذائقه‌ها اقدام به تولید محتوا می‌کند

دشمن در فضای مجازی برای همه ذائقه‌ها اقدام به تولید محتوا می‌کند
محمدرضا عسگری ارمندی مدرس سواد رسانه گفت: دشمن از هر ابزاری برای تسلط بر افکار عمومی استفاده می کند تا بتواند با تغییر ارزش ها و فرهنگ های ملی جامعه اهداف و برنامه های مخرب خود را اجرا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عسکری ارمندی مدرس سواد رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دشمن از هر ابزاری برای تسلط بر افکار عمومی استفاده می کند تا بتواند با تغییر ارزش ها و فرهنگ های ملی جامعه اهداف و برنامه های مخرب خود را اجرا کند.
وی افزود: امروز فضای مجازی برای دانش آموزان نیاز به مدیریت دارد که اگربه توجهی شود و این مسئله آسیب های زیادی را بر جامعه وارد کرده است.
عسکری تصریح کرد: خانواده ها می توانند نقش اساسی در مدیریت و کنترل فضای مجازی ایفا کنند و در واقع همه خانواده ها باید مربی و مدرس سواد رسانه باشند و با شناخت نسبت به فضای مجازی عملکرد فرزندان خود در این بستر را مورد نظارت قرار دهند.
این مدرس سواد رسانه ای در ادامه تاکید داشت: دشمن در فضای مجازی برای همه ذائقه ها اقدام به تولید محتوا می کند تا بتواند با جذب همه علایق و سلایق بر افکار آنها مسلط شود.
عسکری ارمندی با اشاره به برخی آسیب های فضای مجازی گفت: متاسفانه امروزه افزایش طلاق های عاطفی، انزوای اجتماعی، تغییر سبک زندگی، تضاد هویتی و افسردگی شدید، اعتیاد به فضای مجازی، فاصله گرفتن اعضای خانواده ها از یکدیگر فقط چند مورد از آسیب هایی است که در فضای مجازی گریبانگیر نسل جوان شده است.
وی در پایان تاکید کرد: نگاه ما باید نسبت به فضای مجازی و آنچه به عنوان خوراک به خورد جوانان داده می شود یک نگاه واقع گرایانه باشد، باید این فضای بی قانون و بدون مرز را به درستی شناخت و برای استفاده از آن آموزش های لازم را دید، امروز همه باید یک مربی و متخصص فضای مجازی باشند و هر آنچه که در این بستر تولید می شود را ابتدا تحلیل و بررسی کنند و بعد آن را مورد استفاده قرار دهند زیرا داشتن یک فضای مجازی سالم نیازمند داشتن فرهنگ استفاده صحیح از آن است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه