اخبار داغ

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند؛

ماموریت غیرممکن دولت گذشته در اولویت مجلس یازدهم/ گشایش اقتصادی در راه است

ماموریت غیرممکن دولت گذشته در اولویت مجلس یازدهم/ گشایش اقتصادی در راه است
نمایندگان مجلس گلستان تاکید می کنند که اقتصاد در همه کمیسیون های مجلس به عنوان یک مسئله اولویت دار مورد توجه قرار گرفته تا کشور از مسیر توسعه باز نماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، نمایندگان مجلس گلستان تاکید می کنند که اقتصاد در همه کمیسیون های مجلس به عنوان یک مسئله اولویت دار مورد توجه قرار گرفته تا کشور از مسیر توسعه باز نماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
به گزارش گلستان ما؛ الگویی رفتاری شهید مدرس در دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته باید در دستور کار قرار گیرد و بهره گیری از چنین رفتاری منجر به افزایش میزان مشارکت های اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد.
,
 
,
گرچه دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند که مردم را از حول محور ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی پراکنده کنند ولی بیش از چهار دهه این توطئه ها به جایی نرسیده است و امروز اگر مجلس شورای اسلامی می خواهد مرعوب دشمنان انقلاب نشود باید در تراز نماینده ای چون مدرس حرکت کند.
,
 
,
با توجه به اینکه دشمنان علاوه بر جنگ های نرم و فرهنگی به سمت فشارهای اقتصادی با ابزارهای تحریمی روی آوردند امروز توجه به معیشت و اقتصاد مردم بیش از گذشته در کمیسیون های مختلف مجلس مورد تاکید قرار گرفته است.
,
 
,
, ,
به این نکته رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم در ابتدای شروع کار مجلس یازدهم و هم در سال دوم اعلام کردند که این مجلس انقلابی و ولایی است و این مسئله انتظار را از مجلس دوچندان کرده و مردم انتظار دارند اقدامات خوبی را در مجلس شاهد باشند.
,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تصمیمات مجلس باید در جهت منافع مردم  معیشت و رونق اقتصادی و در جهت توسعه باشد و لذا مجلس در تلاش است که با قوانین خود به سمت رونق کسب و کار حرکت کند.
,
 
,
سنگدوینی ابراز داشت: یکی از مباحثی که حدود یک هفته گذشته در خصوص آن تصمیم گیری شد ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بود و باید تصمیمات ما به سمت حضور سرمایه گذاران در عرصه اقتصادی و توسعه کشور ختم شود.
,
 
,
وی افزود: قالب کمیسیون های مجلس در  مباحث اقتصادی حرکت می کنند چون مقام معظم رهبری سال های است که به موضوع اقتصادی در شعار سال تاکید کردند و باید در مباحث اقتصادی خوب عمل کنیم و آن چیزی که دولت بیان می کند در این حوزه کمک کنیم و باید از سرمایه گذار داخلی و خارجی حمایت شود.
,
 
,
این مقام مسئول ابراز داشت: موضوع دیگر مجلس بحث بورس بود و ۵۰ میلیون نفر در بورس وارد شدند و وزارت نفت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد و صمت  در تلاش هستند که شرایط خوبی در کشور ایجا کنند تا بورس از این وضعیت خارج شود.
,
 
,
سنگدوینی افزود: در حوزه نیروی انسانی به موضوع به کارگیری فرزندان  ایثارگر در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توجه شد و دولت نیز باید تلاش کند و این مسئله سرعت ببخشد.
,
 
,
وی گفت: رئیس جمهور نیز قبل از انتخابات و پس از آن اعلام کردند وضعیت نیروی انسانی در داخل وزارت خانه ها اعم از نیروهای  پیمانی، حجمی، شرکتی و پیمانکار باید مشخص شود و از این شرایط فعلی باید خارج شود و مجلس در کمیسیون اجتماعی طرحی پیش می برد که همه اینها برای یک مرحله تعیین و تکلیف شود و دولت وارد این مسئله شد و  ۴۵ روز فرصت خواست تا موضوع لایحه را آماده کند و پس از چکش کار در صحن بررسی شود.
,
 
,
این مقام مسئول به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و متذکر شد: توسعه هر کشور در بحث نیروی انسانی و چه در بحث علمی و پژوهشی و اقتصادی نشات گرفته از معلمان و کسانی است که در بحث آموزش به جوان ها  و نوجوان ها این مسئله را طی می‌کنند و در صحن دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان از ۸۰ تاد۹  هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای رتبه بندی معلمان را تامین کرده و امیدوارم مجلس نیز تصمیمات خوبی برای این معلمان بگیرد و در سال ۱۴۰۱ مابقی نیاز رتبه بندی معلمان نیز تامین شود.
,
 
,
انتظار مردم از مجلس یازدهم به مراتب بیش از دیگر ادوار بوده چرا که مردم امیدوار هستند که با همراهی مجلس، دولت و قوه قضائیه شاهد تحول در مسیر اقتصادی کشور باشند به این مسئله نیز حجت الاسلام سید علی طاهری، نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس فعلی مهر تایید محکمی از سوی مقام معظم رهبری دارد و مسئولیت سنگینی متوجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که این مدال افتخار را حفظ کنند.
,
 
,
, ,
حجت الاسلام طاهری یادآور شد: باید مجلس به گونه ای عمل کند که در دیدار آینده مقام معظم رهبری مجلس را بیش از گذشته تایید کند و در این راستا باید نمایندگان پرتلاش حاضر شوند.
,
 
,
نمایندگان مجلس وظایف خاص مثل قانون گذاری و نظارت را برعهده دارند و از سویی دیگر مردم نیز مطالبات خاصی از نمایندگان مجلس دارند و تاکید مقام معظم رهبری این است که باید تعادلی بین این دو وجود داشته باشد.
,
 
,
حجت الاسلام طاهری افزود: نماینده باید وقت بگذارد و قانون را خوب مطالعه کند تا در تصویب قانون با دقت عمل کند و پس از آن باید به ابعاد نظارت خود بپردازند که در کشور قانوین خوب بی شماری داریم که متاسفانه بخشی از آن اجرایی نشده و نمایندگان می تواند با نظارت دقیق خود به این مسئله کمک کنند.
,
 
,
وی افزود: کلیات بحث این است که مسئولیت سنگینی که برعهده نمایندگان مجلس است و امیدواریم خدای متعال نیز به این نمایندگان توفیق دهد که بتوانند در این مسیر ثابت قدم باشند و ماموریت های خود را به درستی انجام دهند.
,
 
,
, ,
 
,
کم کاری دولت قبل انتظار از دولت سیزدهم را بالا برده است
, کم کاری دولت قبل انتظار از دولت سیزدهم را بالا برده است,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: ناکارامدی مدیران در برخی دستگاه ها و وزاراتخانه ها باعث شد تا دامنه انتظارات از مجلس افزایش یابد، ما قبول داریم مسئولیت‌مان را بهتر از گذشته باید انجام دهیم.
,
 
,
غلامرضا متظری با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: 10 آذر تداعی کننده مدل، معیار و الگوست، شهید مدرس چهره ای است که با شجاعت در سنگر مجلس سخن می‌گفت و جز خدا از هیچ کس پروایی نداشت.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مجلس باید ادامه دهنده راه شهید مدرس باشد، افزود: مجلس یازدهم از سوی مقام رهبری به عنوان مجلس امید و انتظار نام گرفت، این نامگذاری بار مسئولیت همه ما را دو چندان کرد، معظم له از یک افق سخن گفتند، از چشم اندازی که مطلوب و شایسته مجلس است.
,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری از مجلس دو انتظار داشتند توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی، بخش دوم توجه به فرهنگ که لازم است تمرکز بر این مهم باشد، بنابراین مجلس دو راهبرد عزت افرین برای تحقق این دو مقوله سرلوحه قرار داد و از کمیسیون های تخصصی خواسته شد که برنامه های میان و بلندمدت را مشخص کنند.
,
 
,
منتظری با تاکید بر اینکه کمیسیون های مجلس اولویت محور شدند، گفت: مجلس در حوزه اقتصاد و رونق تولید با وجود هجمه های فراوان گام های موثری برداشته البته کافی نیست.
,
 
,
قانع به وضع موجود نشویم
, قانع به وضع موجود نشویم,
 
,
وی بیان کرد: با وجود موفقیتها نباید به وضع موجود قانع باشیم برخی مصوبات مجلس در حوزه اقتصاد با وجود چالشهایی که دولت روحانی ایجاد کرد، اثربخش است که می‌توان به حوزه مسکن و تولید اشاره کرد.
,
 
,
نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح تولید و جهش مسکن بطور ویژه در دستورکار مجلس قرار دارد، گفت: کمیسیون جهش تولید و مسکن ایجاد شد که نشان از اهمیت ویزه مجلس به این حوزه است، مجلس با راه اندازی این کمیسیون در حقیقت مهر تائیدی در اهمیت دادن به مطالبات مردم زد.
,
 
,
وی با اشاره به دیگر مصوبات خوب مجلس در حوزه امنیت غذایی افزود: کشوری قدرتمند است که از امنیت غذایی بالایی برخوردار باشد، استانهای شمالی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارند، طرح امنیت غذایی یکی از طرح‌های درخشان مجلس است.
,
 
,
منتظری تعامل و همکاری مجلس و دولت را در تحقق منافع عمومی مهم خواند و ابراز کرد: نشست های مشترک کمیسیون های تخصصصی با دولت ها از جمله اقداماتی بود که نتایج خوبی به همراه داشته و این تعاملات ادامه دارد، به هر نسیت تعامل افزایش یابد بهتر می‌توانیم گره ها را باز کنیم و چراغ راه هموارتر می‌شود.
,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا از دیگر اقدامات مجلس انقلابی را مالیات بر خانه های خالی برشمرد و گفت: کارشناسان می‌گفتند که تعداد خانه های خالی زیاد است به همین منظور مجلس با تصویب چنین طرحی تلاش کرد تا بخش مسکن به آرامش برسد.
,
 
,
دولت قبل از پشتوانه قانونی مجلس استقبال نکرد
, دولت قبل از پشتوانه قانونی مجلس استقبال نکرد,
 
,
وی افزود: اقدام دیگر مجلس لغو تحریم‌ها بود، قبل از آن اتحادیه اروپا و آمریکا خیلی به لغو تحریم ها خیلی توجهی نمی‌کردند با این مصوبه، دولت پشتوانه قوی در مذاکرات پیدا کردند و این مصوبه تکیه گاهی شده تا با اقتدار بیشتری در عرصه بین المللی گفتگو کنند.
,
 
,
منتظری؛ رتبه بندی فرهنگیان را از دیگر اقدامات مهم مجلس برشمرد و گفت: در این زمینه مجلس با شجاعت کم نظیر ورود کرد، دامنه انتظارات از مجلس بالاست، دوستانی که سابقه نمایندگی ادوار مجلس داشتند نیز معتقدند در هیچ دوره ای از نمایندگی این حجم از انتظارات را شاهد نبودیم.
,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا تاکید کرد: ناکارامدی مدیران در برخی دستگاه ها و وزاراتخانه ها باعث شد تا دامنه انتظارات از مجلس افزایش یابد، ما قبول داریم مسئولیت‌مان را بهتر از گذشته باید انجام دهیم.
,
 
,
مطالبه سریع مسائل اقتصادی مردم به حق است
, مطالبه سریع مسائل اقتصادی مردم به حق است,
 
,
وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند که مطالبه سریع مسائل اقتصادی و معیشتی داشته باشند، ابراز کرد: مجلس با کسی تعارف ندارد نقدهای مجلس به دولت باقی است، وضعیت قیمتها لجام گسیخته است و دولت برنامه های کوتاه مدت در این زمینه باید ارائه کند.
,
 
,
منتظری ادامه داد: بحث‌هایی پیرامون کارنامه 100 روزه دولت انقلابی آغاز شده است، در قضاوتها باید عینک انصاف بزنیم، نقاط قوت و ضعف را با هم ببینیم، هنوز خط مقدم و نقش آفرینان دولت در استان‌ها مشخص نشدند بسیاری از اتفاقات با تغییر و تحولات و با همکاری بازوان قوی اجرایی انجام می‌شود.
,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به روند کندی انتصابات بیان کرد: صرفا با کابینه دولت رئیسی نمی‌توان انتظار تحول داشت،  خاکریزهای زیادی وجود دارد که باید فتح شود، قرارگاه خوبی شکل گرفته، فرماندهی قرارگاه و کابینه با روحیه جهادی ورود کردند باید اجازه دهیم خط مقدم عملیات دولت شکل بگیرد.
,
 
,
وی گفت: دولت سیزدهم کارهای خوبی انجام شده است، هنوز یادمان نرفته در دولت روحانی هزار و یک دلیل برای کار نکردن داشتند، شگفتی جهانیان از روند واکسیناسیون در دولت رئیسی افزایش پیدا کرد، این اتفاق با فعل خواستن شکل گرفته و نتیجه یک کار جهادی است.
,
 
,
گشایش‌های اقتصادی در راه است
, گشایش‌های اقتصادی در راه است,
 
,
منتظری با بیان اینکه گشایش های خوب اقتصادی در راه است، ابراز کرد: مجلس بدون ملاحظه ای تا تحقق مطالبات در کنار مردم است.
,
 
,
وی؛ کندی انتصابات را یکی از دلایل عدم پیشرفت مورد انتظار در دولت رئیسی خواند و گفت: انتصابات در مقیاس ملی و استانی باید بر اساس برش زمانی اتفاق بیفتد، مدیری که نمی‌داند در مسند باقی می‌ماند یا خیر؛ انگیزه ای برای کار کردن ندارد.
,
 
,
نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به اینکه باید زودتر ثمره شیرین پیوست عدالت را سرسفره های مردم دیده شود، افزود: مردم باید آسایش را بیش از گذشته ببیند، مردم نجیبی داریم، همین مردمی که نقد دارند اما در انتخابات شرکت می‌کنند.
,
 
,
منتظری با اشاره به اینکه «ان مع العسر یسرا» تاکید کرد: دولت و مجلس وظیفه داریم به وضعیت موجود سامان دهیم و لبخند رضایت را بر لبان مردم بنشانیم. دولت ضمن قبول کاستی‌ها از اینده ای سرشار از امید خبر دادند، اخباری که در مجلس داریم وضعیت فروش نفت بهتر از گذشته شده و روابط تجاری بهبود یافته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه