اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی و مذهبی:

چرا بیشتر مردم برای پذیرش حق کراهت دارند؟

چرا بیشتر مردم برای پذیرش حق کراهت دارند؟
یک کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: به فرموده قرآن کریم بیشتر مردم برای پذیرش حق کراهت دارند، بنابراین پذیرش اکثریت یا اقلیت نه نشان از صدق، حقانیت و درستی یک گزاره است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایران‌دوست در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با بیان این‌که اسلام دین کاملی است، دلایل این امر را برشمرد و اظهار داشت: اسلام آخرین دین ماست و طبیعتاً باید فطریات کل بشریت در نظر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی گفت: دین اسلام از تحریف مصون بوده و یکی از جلوه‌های دین آن است که از تحریف و آفت مصون بماند؛ از سوی دیگر اسلامی نه اکثریت نشان از گزاره یک دین را دارد و نه اقلیت نشانه باطل بودن دین؛ بلکه اقلیت؛ به عنوان مثال اگر اکثریت معتقد باشند که آب در ۲۰ درجه منجمد می‌شود و لو همه مردم به این معتقد باشند آب در صفر درجه منجمد خواهد شد، چراکه اکثریت نقشی در حقانیت یک گزاره حقیقی را ندارند.
,
 
,
این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: با این شرایط اگر همه مردم به اعتقاد غلط معتقد باشند آن صحیح نخواهد شد و برعکس؛ بنابراین برخی مردم با احساسات خاص چیزی را می‌پذیرند که می‌دانند باطل است، به‌عنوان مثال اکثر قریب به اتفاق افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند مطلع هستند که شرب خمر برای جسم مضر است، اما باز می‌نوشند.
,
 
,
ایران‌دوست یادآور شد: بنابراین اینگونه نیست که اگر اکثریت چیزی را قبول کردند نشانه حقانیت آن چیز باشد، در قرآن کریم هم این پیش‌بینی شده و اشاره شده که «و أَکْثَرَکُمْ لِلْحَقِّ کارِهُونَ (آیه ۷۸ سوره زخرف)، قرآن کریم اشاره کرده که اکثراً برای پذیرش حق کراهت دارند، بنابراین پذیرش اکثریت یا اقلیت نه نشان از صدق، حقانیت و درستی یک گزاره بوده و نه نشان کذب، پس چه باید بکنیم، باید محتوای آن را بررسی کنیم.
,
 
,
وی افزود: محتوا نشان‌دهنده آن است که آن چیز صادق است یا کاذب.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه