اخبار داغ

وزیر کشور در خراسان جنوبی:

تفویض اختیارات بیشتر به استانداران، رویکرد دولت سیزدهم است

تفویض اختیارات بیشتر به استانداران، رویکرد دولت سیزدهم است
وحیدی گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تفویض اختیارات بیشتر به استانداران در راستای حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، وزیر کشور برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی وارد این استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

حضور در گلزار شهدا، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند و شرکت در یادواره سرلشکر شهید حاج محمد ناصر ناصری و مجاهدین بدون مرز خراسان جنوبی از برنامه‌های دیگر وزیر کشور در استان است.

,

این مراسم با حضور استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی، معاونین استانداری، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و  فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی استان همراه بود.

,

احمد وحیدی وزیر کشور در فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران، گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تفویض اختیارات بیشتر به استانداران در راستای حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.

,

وی افزود: یکی از شعارها و برنامه های دولت، تمرکز زدایی از طریق دادن اختیارات بیشتر به استانداران به منظور حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.

,

وزیر کشور بیان کرد: بنا به آن چه در برنامه ۱۴۰۱ پیش بینی شده، استانداران با اختیارات بیشتر، منابع مالی بهترو داشتن صندوق پیشرفت و توسعه استان،مسایل را بهتر سر و سامان خواهند داد.

,

وحیدی عنوان کرد: با این اقدام، تصمیم گیری ها مبتنی بر اقتضائات استانی سریع تر و بهتر صورت می گیرد و پیش از این که پروژه ها در سطح ملی تعریف شوند، در مجموعه استان ها تعریف و اجرا می شوند.

,

وی تأکید کرد: راه اندازی  صندوق های توسعه و پیشرفت استانی در برنامه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور پیش بینی شده و در حال طی کردن مراحل خود است لذا بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

,

وزیرکشور متذکر شد: صندوق های توسعه و پیشرفت استانی از محل منابع دولتی و ملی و نیز اعتبارات ناشی از فروش اموال و سایر درآمدها در استان‌ها تأمین می شوند.

,

وحیدی درخصوص رویکرد دولت در زمینه فعالیت بازارچه های مرزی گفت: با عنایت به این که بازارچه های مرزی در توسعه اقتصادی استان های مرزی حائز اهمیت می باشند، لذا عزم دولت بر فعال سازی هر چه بیشتر آنهاست.

,

وی بیان کرد: سند آمایش ملی مبنای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی هاست اما ممکن است با توجه به اقتضائات منطقه ای نیاز به اصلاحات و بازنگری داشته باشد.

,

همچنین وزیر کشور در بدو ورود به استان خراسان جنوبی در گلزار شهدای بیرجند حضور یافت.

,

وزیر کشور با گل افشانی مزار شهید ناصر ناصری و ادای احترام به این شهید بزرگوار، با ذکر فاتحه ای به مقام شامخ دو هزار شهید استان ادای احترام کرد.

,

استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی، معاونین استانداری، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه