اخبار داغ

رویکرد جدید برخی از جریان‌های سیاسی؛

مرزبندی مشخص بین انتقاد و هوچی‌بازی/ تخریب؛ روش جدید حمایت از تیم مذاکره‌کننده!

مرزبندی مشخص بین انتقاد و هوچی‌بازی/ تخریب؛ روش جدید حمایت از تیم مذاکره‌کننده!
برخی از جریان‌های سیاسی و رسانه‌های وابسته از هیچ کنشی برای تخریب و معطل گذاشتن توافق هسته‌ای مطلوب و مقتدرانه دریغ نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دور جدید مذاکرات ایران و ۴+۱ این روزها در وین در حال پیگیری است. مذاکراتی که این بار به دور از هیاهو برای درآوردن سنگی است از چاه برجام، که در سالهای گذشته همه گروه‌های سیاسی کشور بر رعایت منافع ملی و ضرورت حمایت از تیم‌‌‌های مذاکره کننده فارغ از نگاه‌‌‌های حزبی تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هر چند در دوره مدیریت حسن روحانی و تیمش به تذکرات منتقدین توجه نشد و برجامی‌که قرار بود آب کشور را هم حل کند چیزی جز خسارت محض به بار نیاورد اما نگاه منتقدین به مذاکرات آن روز کاملا دقیق، فنی و مبتنی بر تجربه رفتاری طرف مقابل و تیم مذاکره کننده بود. نگاهی که به آن توجه نشد و تجربه تلخ برجام را برای کشور به بار آورد.

,

اما اتفاقی شگفت‌انگیز این روزها رخ دادن است. حامیان رسانه‌ای تیم مذاکره کننده قبلی با مجموعه‌ای از بازی‌ها و استدلال‌های کودکانه در حالی تیم مذاکره کشور را زیر سوال می‌بَرند که همین رسانه‌ها کوچکترین انتقادات به تیم مذاکره کننده خودشان را زیر پا خالی آن‌ها قلمداد می‌کردند.

,

مرور برخی استدلال‌ها و خبرسازی‌های رسانه‌های زنجیره‌ای در هفته‌های گذشته، شعار تو خالی تامین منافع ملی و دوری از بازی حزبی این رسانه‌ها را بیش از پیش عیان می‌کند.

,

۱- مذاکره با آمریکا بدون تضمین: در حالی که دستگاه دیپلماسی دولت رئیسی بر مذاکره با ۴+۱ تاکید می‌کند و بازگشت آمریکا به برجام را منوط به شروط اعلامی‌رهبر انقلاب منوط کرده، رسانه‌های زنجیره‌ای با فراموش کردن بد عهدی آمریکا و افتضاح تیم مذاکره کننده قبلی، در نگرفتن تضمین واقعی از طرف مذاکرات، ایران را به تکرار خسارت محض برجام تشویق می‌کنند!

,

۲- تمسخر تیم ۴۰ نفره اقتصادی در تیم مذاکره کننده: همگان می‌دانند که هدف مذاکرات برای برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی است. برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌ها در حالی در روزهای گذشته این تعداد متخصص اقتصادی را در تیم مذاکره کننده تمسخر می‌کنند که بر اساس اعلام رسانه‌ها در دور مذاکرات برجامی‌تیم آمریکایی با ۱۵۰ نفر متخصص حضور یافت و بعدها که مشکلات برجام روز به روز آشکار شد کارشناسان بانک مرکزی از عدم حضور در مذاکرات برای تدوین دقیق سند برجام بر اساس واقعیت‌های میدانی تحریم شکایت داشتند! حال رسانه‌‌‌های غربگرا در حالی اقدام دولت رئیسی را تمسخر می‌کنند که تیم ۴۰ نفره اعلامی‌متشکل از متخصصین مختلف حوزه‌‌‌های مالی کشور هستند که در دولت‌های مختلف مسئولیت‌های متناسب را بر عهده داشته‌اند.

,

۳- انتشار خبرهای دروغ و جهت‌دار: برخی از رسانه‌ها خبرهای دروغ با هدف‌های خاص در افکار عمومی‌را چنان آب و تاب می‌دهند تا به هر طریقی اعتبار تیم مذاکره کننده را زیر سوال ببرند. در یکی از این خبرها، با عکس سال ۲۰۱۱ که در آن باقری کنی و مهدی محمدی حضور دارند چنان بازنشر شده و عنوان می‌شود که مهدی محمدی منتقد برجام اکنون کنار باقری است، که محمدی هم اکنون هیچ مسئولیتی در مذاکرات هسته‌ای ندارد.

,

۴- گزارش‌‌‌های خاص هدفدار: یکی از پازل‌‎های تخریب که برخی از رسانه‌ها برای بی اعتبار کردن تیم مذاکره کننده در افکار عمومی‌به کار بسته‌اند، ارائه تصویری دُگم، خشک و خشن از مذاکره کننده هاست. روزنامه شرق در گزارشی که منتشر کرده، شکست مذاکرات به دلیل نگاه نکردن باقری کنی و اعضای تیمش به مذاکره کننده‌های خانم در طرف مقابل را محتمل دانسته است! این تصویر سازی موهن در حالی است که شاهکار عباس عراقچی در ارسال پیام تبریک کریسمس به وندی شرمن، حتی طعنه شرمن را به دنبال داشت!

,

همه این موضوعات در کنار چندین مسئله ریز و درشت دیگر، نشان می‌دهد برخی از جریان‌های سیاسی و رسانه‌های وابسته از هیچ کنشی برای تخریب و معطل گذاشتن توافق هسته‌ای مطلوب و مقتدرانه دریغ نمی‌کنند. هرچند تیم مذاکره کننده جدید هسته‌ای ایران نسبت به این نوع تخریب‌ها بی توجه است، اما طبیعی است که در میان مدت، تاثیر فرسایشی این تخریب‌ها بر تیم مذاکره کننده هویدا خواهد شد و بدیهی است هر نخبه وطن دوست و منصف می‌بایست فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی فرق بین انتقاد و تخریب را بازگو کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه