اخبار داغ

پیش از ظهر امروز؛

دفتر مستقل اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان افتتاح شد

دفتر مستقل اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان افتتاح شد
به همت اتاق بازرگانی هرمزگان و با حضور مسئولان استانی، دفتر مستقل اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دفتر مستقل اتحادیه آبزیان استان هرمزگان با حضور صفا رییس اتاق بازرگانی هرمزگان، فیروزی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، بازرگان رییس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان، رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان و  دریایی مدیر کل شیلات استان و دیگر مدعوین افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

, ,


دولت زمینه های فعالیت بخش خصوصی را فراهم می کند

علی فیروزی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این آیین اظهار کرد: در کشورهایی که بهبود اقتصادی خوبی را داشته اند نقش پر رنگ فعالان اقتصادی و بخش های خصوصی با حمایت های دولت پررنگ است.

فیروزی افزود: هیچ نسخه ای بهتر از فعال شدن بخش خصوصی برای بهبود اقتصاد جامعه نمی توان نوشت.

وی با بیان اینکه با حمایت دولت از بخش خصوصی می توان شاهد فعالیت های بیشتری بود، تصریح کرد: خود بخش خصوصی نیز باید مراقبت های لازم را داشته باشد که در آینده کاری اش دچار سندروم اداری و دیوان سالاری جدید نشود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تاکید کرد: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت های موجود بایست به قطب شیلاتی کشور تبدیل شود.

فیروزی با بیان اینکه شیلات و آبزی پروری در استان هرمزگان یکی از مهم ترین ستون فقرات این استان محسوب می شود، گفت: با توجه به حضور بخش خصوصی متبحر می توان از این توان نهایت استفاده را برد.

وی بر تکمیل زنجیره تولید تاکید و خاطرنشان کرد: با استفاده از کارهای تبلیغاتی و روش های جدید می توان فرآورده های شیلاتی را با قیمت مناسبی مواجه کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از حمایت دولت در این زمینه سخن گفت و اظهار کرد: دولت باید نقش زمینه سازی را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

فیروزی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه برای حمایت از پروژه های پرورش ماهی در قفس به میزبانی بخش خصوصی و استانداری خبر داد و خاطرنشان کرد: به اتفاق همدیگر باید کمک کنیم تا این بخش بتواند رشد متوازن داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال یکی از فعالان اقتصادی در خصوص سنگ اندازی در راستای دریافت مجوزهای لازم گفت: هیج فردی حق ندارد در گرفتن  استعلام ها فراقانونی عمل کند و با افراد خاطی برخورد می شود.

,
, دولت زمینه های فعالیت بخش خصوصی را فراهم می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


,
, ,

تحقق پرورش آبزیان در بخش های ساحل، فراساحل و دریا

مهرداد بازرگان رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به تاریخچه افتتاح اتحادیه آبزیان در استان اظهار کرد: این اتحادیه ۱۲ سال پیش در استان راه اندازی شد و به مدت ۲ سال است که به صورت جدی فعالیت دارد.

وی افزود: فضای بسیار خوب و گسترده ای برای چشم انداز تولید ۲۰۰ هزار تن میگو و ۵۰ هزار هکتار زیر کشت و همچنین ۲۰۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس و ماهی خاوریاری، تیلاپیلا، تحقیق و برنامه ریزی برای تولید صدف و خرچنگ و سایر محصولات دریایی در استان فراهم شد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان گفت: از آنجایی که این یک زنجیره تولید ارزش است، می بایست تمامی بخش ها در این زنجیره ارزش باهم کار کنند.  اتحادیه نیز در این زمینه سعی کرده تجمیعی را از بدو تولید نهاده ها تا انتها (از صید تا بازار) برنامه ریزی داشته باشد.

بازرگان ادامه داد: از سال گذشته که این کار به صورت جدی شروع شده است آثار و نتایج بسیار خوبی را دربرداشته و موفق شدیم میگو را در کنار بیماری، بدون هیچگونه آسیبی پرورش دهیم و به میزان تولیدات بسیار خوبی دست یافتیم و منعفت آن نصیب تمامی زیربخش ها شد.

وی به مناطق مستعد استان هرمزگان در زمینه پرورش محصولات دریایی اشاره داشت و بیان کرد: پرورش آبزیان در بخش های صید در دریا، ساحل و فراساحل انجام می شود، در دریا همان شیوه پرروش ماهی در قفس است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان با بیان اینکه در آینده نیز پرورش صدف در ساحل اجرایی خواهیم کرد گفت: درحال حاضر در کناره ها نیز پرورش میگو، در فراساحل، پرروش ماهی تیلاپیلا در جوار رودخانه ها و پرورش ماهی خاویار نیز همجوار در مزارع کشاورزی درحال تولید می باشد که امید است با وجود ظرفیت های بسیار خوب در استان، از انتهای شمالی تا جنوبی استان این اقدامات گسترش یابد.

بازرگان اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۲۵ هزار تن میگوی پرورشی در قریب به ۸ هزار هکتار درحال انجام است  که در دوره جدید به ۱۲ هزار هکتار افزایش خواهد یافت، البته در چشم انداز، ۵۰ هزار هکتار تعیین شده که در برنامه آینده تحقق می یابد.

وی ابراز داشت: تولید ماهی در قفس نیز درحال حاضر ۶ هزار تن است که در مدت زمان چهار سال آینده به ۵۰ هزار تن افزایش خواهد رسید و دیدگاه مان برای تولید ماهی در قفس ، ۲۰۰ هزار تن برای سواحل استان است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان با اشاره به میزبانی اتاق بازرگانی بندرعباس از سفیر کشور هند گفت: سالهاست از تخصص کارشناسان هندی در حوزه پرورش آبزیان بهره می بریم و همچنین تبادل اطلاعات علمی و تفاهم نامه با ایتالیا و همچنین کشور پرتغال داریم و این تبادل با کشور نروژ و سایر کشورهای دنیا گسترش خواهد یافت و در این رابطه سیستمی طراحی شده که هر لحظه می توانیم با کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم.

بازرگان گفت: در حال حاضر، محصولات دریایی تولیدشده در استان هرمزگان به صورت منجمد و گرم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم و امکاناتی در فرودگاه بندرعباس مجهز خواهد شد تا بتوانیم ماهی تازه را همه کشورهای دنیا صادر کنیم.

, تحقق پرورش آبزیان در بخش های ساحل، فراساحل و دریا,
,
, هرمز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


۹۰ درصد محصولات پرورشی صادراتی است

محسن مرادی نائب رئیس اول اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: با حمایت قاطع اتاق بازرگانی بندرعباس، دفتر مرکزی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در شهر بندرعباس افتتاح شد.

وی افزود: پهنه ساحلی استان هرمزگان از شرق تا غرب، حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز آبی است که با تمهیدات اندیشیده شده در راستای اقتصاد دریامحور ، این اراضی لم یزرع، قابل استحصال بوده و در حوزه آبزی پروری و تولید محصولات دریایی قابلیت فعالیت دارد.

نائب رئیس اول اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از این محصولات صادراتی بوده و برای کشور، ارزآوری دارد؛ ادامه داد: حدود ۱۰ سالی است که با همفکری همکاران در صدد راه اندازی تشکلی فراگیر بودیم که کل بخش های تولید اعم از تکثیر و پرورش بچه ماهی و میگو (مزارع پرورشی)، کارخانجات پودر ماهی(استحصال از دریا)، کارخانجات غذا، فراوری و بخش صادرات که ۵ حلقه به هم پیوسته هستند که هم از نظر آمار جمعیتی، تعداد کثیری از اعضای اتحادیه در این حوزه فعالیت دارند و هم سرمایه گذاری کلانی در این پنج حوزه صورت گرفته است.

مرادی گفت: دفتر مرکزی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان با هدف برقراری تعامل و تجمیع و فراگیری راهبری برای به نتیجه رساندن زحماتی که هر بخش جداگانه انجام می داد، تشکیل شد.

وی ابراز داشت: با کار تیمی و جمعی به لحاظ تفکر و حضور در مجامع بین المللی از نظر تیراژ تولید و آمار می توانیم به بازارهای جهانی و هدف دست یابیم.

نائب رئیس اول اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان بیان داشت: در یک برنامه پنج ساله، در برنامه تحول و توسعه استان اهدافی پیش بینی شده که امید است با همراهی و همگرایی بخش خصوصی و دولتی، بتوانیم به آمارهایی که از آمال و آرزوهایمان است دست یابیم.

مرادی با تایید فروش محصولات تولیدشده در استان هرمزگان در بازارهای کشورهای اروپایی گفت: محصولات تولیدی در حوزه پرورشی، عمدتا ۹۰ درصد برای صادرات پیش بینی شده است. بعد از برجام و در سال ۲۰۱۷، نخستین شرکتی بودیم که موفق شدیم به بازار اروپا راه یابیم. با تمام کشورهای اتحادیه اروپا، مراودات تجاری و مالی داریم.

وی به چشم انداز فعالیت ها در آینده اشاره کرد و افرود: پیش بینی می شود با همراهی و همیاری و حمایت های مسوولان از تشکل ها، می توان پل ارتباطی با کل دنیا برقرار کرد.

نائب رئیس اول اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: انجام کار به شکل اصولی و بنیادی قطعا پیشرفت هایی به همراه خواهد داشت و در آینده نزدیک شاهد آثار و برکات تشکیل اتحادیه، حمایت ها، سرمایه گذاری ها و تجهیز سیستم ها به عنوان ابزارهای زیربنایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

,
, ۹۰ درصد محصولات پرورشی صادراتی است,
,
, هرمز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه