اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد؛

تلاش دولت سیزدهم برای باز کردن گره‌‎های بخش مسکن

تلاش دولت سیزدهم برای باز کردن گره‌‎های بخش مسکن
الهویردی دهقانی گفت: دولت سیزدهم برای باز کردن گره‌های موجود در بخش مسکن برنامه‌های مثبت و مدونی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان این‌که بانک‌ها در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای بخش مسکن با مشکل خاصی مواجه نیستند، اظهار داشت: بانک‌ها موظف هستند از منابع ذخیره و اعتباراتی که برای تسهیلات در نظر گرفته‌اند، به تأمین مالی پروژه‌های مرتبط با ساخت مسکن اقدام کنند. درواقع اگر بانک‌ها در مهمترین برنامه اقتصادی دولت که همان ساخت مسکن است، مشارکت نداشته باشند، قطعاً امکان ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت اول وجود نخواهد داشت.
تلاش دولت سیزدهم برای باز کردن گره‌‎های بخش مسکن

وی گفت: دولت سیزدهم برای باز کردن گره‌های موجود در بخش مسکن برنامه‌های مثبت و مدونی دارد و برای تحقق این برنامه‌ها باید وزارتخانه‌های مرتبط و بانک مرکزی و بانک‌های بزرگ کشور به کمک دولت بیایند؛ در غیر این صورت مشکلات بخش مسکن همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که دولت از اکنون جرقه ساخت چهار میلیون مسکن را زده است، خاطرنشان کرد: بیش از سه ماه است که از عمر دولت سیزدهم گذشته و این دولت باید تا پایان عمر چهار ساله خود، چهار میلیون واحد مسکونی را بسازد و تحویل دهد، البته شاید در سال نخست نتواند یک میلیون واحد را بسازد؛ چون فراهم آوردن مقدمات آن ۶ ماه زمان می‌برد، ولی به طور کلی دولت عزم جدی دارد که در پایان چهار سال، چهار میلیون واحد را تولید و تحویل مردم دهد.

دهقانی افزود: مهم این است که دولت سیزدهم کاری را شروع کرده که سال‌هاست از دولت تدبیر و امید مطالبه می‌شد، اما دولت وقت به خاطر رویکردهای غربگرایانه نسبت به این مطالبات بی‌تفاوت بود.
نقش بانک مرکزی در هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن

وی به وظایف بانک مرکزی در هدایت نقدینگی به سوی تولید مسکن اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی نقش تنظیم‌کننده و هدایتگر نظام بانکی کشور را برعهده دارد و امیدوارم که در دوره جدید ریاست بانک مرکزی، سروسامان اساسی به بانک‌ها داده شود تا در اعطای تسهیلات به بخش مسکن شاهد اقدامات هدفمندی باشیم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی یکی از ضعف‌های اعطای زمین‌های رایگان را فاصله مسافتی عنوان کرد و در این رابطه عنوان داشت: با توجه به اینکه دولت چاره‌ای جز تخصیص زمین‌های رایگان در خارج ازشهرها ندارد، اما اگر زیرساخت‌های حمل و نقلی را گسترش دهد، می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات ترددی را حل کرد. به عنوان مثال زمانی که دولت نهم و دهم پروژه ساخت مسکن مهر را در شهرستان پردیس و پرند آغاز کرد، همه اعتراض داشتند که چگونه باید میان تهران و پردیس تردد کرد، اما امروز رفت و آمد از پردیس و پرند به سایر نقاط تهران بسیار آسان شده و خطوط حمل و نقل آن‌چنان گسترش داشته که دیگر مشکلی در تردد وجود ندارد؛ لذا می‌توان با بهبود شرایط رفت و آمد، نسبت به ساخت مسکن در حاشیه‌ها اقدام کرد و اگر دولت چنین عزمی داشته باشد، قطعاً از بار انتقادات کاسته خواهد شد.
مسکن کالای سرمایه‌ای نیست

دهقانی در ارتباط با تأثیر قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی گفت: مسکن نباید به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود. قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی سبب می‌شود تا مسکن از حالت سرمایه خارج و سریعاً به بازار عرضه شود. با این قانون هیچ‌کس به خود اجازه نخواهد داد که دست به احتکار مسکن بزند.

وی در پایان یادآور شد: بیش از تصویب قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی حدود دو میلیون واحد مسکونی فاقد سکنه در کشور وجود داشت که اگر این دو میلیون واحد مسکونی وارد چرخه بازار می‌شدند، قطعاً افزایش قیمت مسکن به این شکل اتفاق نمی‌افتاد. با قانون مصوب مجلس انتظار می‌رود عرضه مسکن به بازار قوت بگیرد و با عرضه زیاد قیمت‌ها تعدیل و کاهشی خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه