اخبار داغ

مواضع پاندولی رژیم صهیونیستی؛

گانتز: با مذاکرات با ایران مخالف نیستیم

گانتز: با مذاکرات با ایران مخالف نیستیم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیام‌هایی در توییتر بار دیگر در اظهاراتی متناقض با موضع‌گیری پیشین تل‌آویو گفت که با مذاکرات با ایران مخالف نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در رشته پیامی توییتری به مذاکرات کنونی در وین اتریش میان ایران و گروه 1+4 واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در این پیام توییتری نوشت: «ما با مذاکرات مخالف نیستیم اما نباید به بدنامان کمک کنیم».
,
 
,
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی گفته با مذاکرات با ایران مخالف نیست که مقام‌های دیگر این رژیم پیش از این بارها مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند. 
,
 
,
بعضی از کارشناسان مواضع متناقض و پاندولی رژیم صهیونیستی را نشانه‌ای از تقسیم کار این رژیم با طرف‌های غربی برای ظاهرشدن در نقش «پلیس بد» مذاکرات می‌دانند.
,
 
,
نخست وزیر تنها رژیم دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا ادامه داد: «ما نیاز منطقه‌ای و بین‌المللی برای دست یافته به راه‌حلی با ایران را نادیده نمی‌گیریم اما این موضوع، توجیهی برای ما به عنوان کشوری قدرتمند و مستقل برای ارائه راه‌حلمان در دفاع از خود با دستانمان ایجاد نمی‌کند و هر زمان که تصمیم بگیریم، این موضوع باید انجام شود».
,
 
,
هدف لفاظی‌های رژیم‌صهیونیستی علیه ایران
, هدف لفاظی‌های رژیم‌صهیونیستی علیه ایران,
 
,
این لفاظی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی چند روز پیش در سخنرانی، هدف لفاظی مقامات این کشور علیه ایران را فاش کرد.
,
 
,
اولمرت در سخنانش گفت که تمام آمادگی‌ها و اقداماتی که اسرائیل مدعی است برای حمله به ایران انجام می‌دهد با هدف ترساندن آمریکایی‌ها به جای ایجاد قابلیت‌هایی برای آسیب رساندن به برنامه هسته‌ای تهران است.
,
 
,
این مقام سابق رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل هرگز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد و وی از 10 سال پیش به این نتیجه رسیده که تخصیص بودجه و آماده سازی ارتش برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تنها هدر دادن میلیاردها دلار است.
,
 
,
 
,
ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی
, ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی,
 
,
 
,
 
,
گانتز در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «این روزها، اسرائیلی‌ها در حال اشتراک اطلاعاتی با دوستانمان در سرتاسر جهان هستند که پیشروی ایران (در برنامه هسته‌ای ایران) را نشان می‌دهد که در تضاد با توافق کنونی ایران با کشورهای اروپایی است».
,
 
,
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من به شرکایمان گفتم، زمانی که می‌گذرد باید بهایی داشته باشد که این بها باید با تحریم و اقدام نظامی بیان شود تا ایران پیشروی هسته‌ای و رویکرد خصمانه خود در منطقه را متوقف کند».
,
 
,
رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه
,
 
,
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بیش از 90 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود نگهداری می‌کند. از سوی دیگر، این رژیم مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت دست کم 200 سلاح هسته‌ای دیگر در زرادخانه خود دارد.
,
 
,
 
,
ایران عضو رسمی پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازرسی قرار می‌گیرد اما رژیم صهیونیستی تا کنون به این پیمان نپیوسته و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.
,
 
,
کشورهای غربی به رهبری آمریکا در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند،‌ اتهامی که ایران قویاً آن را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.
,
 
,
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور مرتب از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید می‌کند
,
 
,
علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
,
 
,
ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.
,
 
,
پس از خروج آمریکا از برجام، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت. وی مدعی بود که ایران تحت این فشار، مجبور خواهد شد به پای میز مذاکره آمده تا توافقی که به زعم آمریکا، توافقی بهتر بوده، حاصل شود.
,
 
,
دولت «جو بایدن» نیز پس از سرکار آمدن در 20 بهمن ماه 1399، مدعی شده است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اگر چه همچنان تحریم‌های دوره ترامپ علیه ایران را حفظ کرده است.
,
 
,
دور جدید گفت‌وگوها بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با هدف رفع تحریم‌ها عصر امروز در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.
,
 
,
این دور از گفت‌وگوها به ریاست مشترک «علی باقری» رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.
,
 
,
رفع تحریم‌ها، تمرکز تیم مذاکره کننده ایران در وین اتریش
, رفع تحریم‌ها، تمرکز تیم مذاکره کننده ایران در وین اتریش,
 
,
هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرده است. معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی از جمله اعضای هیأت ایرانی حاضر در این نشست هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه