اخبار داغ

عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی برای یک دوره ۲ ساله به عضویت شورای اجرایی این سازمان درآمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی که در روز دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ در لاهه برگزار شد، برای یک دوره ۲ ساله به عضویت شورای اجرایی این سازمان درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شورای اجرایی رکن اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است و ‏۴۱ عضو دارد.
,
عضویت کشورمان در شورای اجرایی در حالی به صورت اجماعی در بیست‌و ششمین کنفرانس سازمان تصویب شده است که در سال‌های اخیر آمریکا و برخی از کشورهای همسو با آمریکا تلاش کرده‌اند تا با اعمال فشار به اعضای سازمان مانع از عضویت کشورمان در شورای اجرایی و تصدی پست‌های این سازمان شوند. ایران هم اکنون مسئولیت معاونت آسیایی شورای مذکور را نیز بر عهده دارد.
,
کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ‏مهم‌ترین معاهده بین‌المللی منع تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی است که در ۱۳ ژانویه ۱۹۹۳ نهایی و در ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ لازم‌الاجرا شد. در حال حاضر ۱۹۳ کشور به کنوانسیون پیوسته‌اند.
,
 
,
در نشست روز دوشنبه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای عراق، پاکستان و مالزی نیز برای دوره زمانی ۲۰۲۲-۲۰۲۴ به عضویت شورای اجرایی در آمدند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه