اخبار داغ

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری پاسخ داد؛

برای مقابله با "اُمیکرون" چه باید کرد؟

برای مقابله با "اُمیکرون" چه باید کرد؟
ایمان قاسم زاده با بیان اینکه در خصوص سویه جدید ویروس کرونا حداقل می توان گفت که سرایت پذیری بیشتری خواهد داشت، گفت: همواره این خطر وجود دارد که موج هایی با سویه های جدید ایجاد شود، بنابراین بهترین اقدام واکسیناسیون است و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری بهترین توصیه و راهکار انجام واکسیناسیون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان قاسم زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه جهش زیادی در پروتئین اس ویروس کرونا به وجود آمده است و بنابراین اُمیکرون سویه جدیدی از این ویروس است، گفت: سرایت پذیری و بیماری زایی این سویه جدید از ویروس می تواند بیشتر باشد؛ لیکن باید ببینیم که رفتار ویروس در عمل چگونه است؛ چرا که اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده است.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با تأکید بر اینکه باید منتظر انتشار اطلاعات دقیق، محکم و علمی که از سوی مراکز معتبر علمی دنیا منتشر می شود، باشیم، ادامه داد: برخی عنوان کرده اند که بیماری زایی سویه جدید از ویروس کرونا کمتر است و برخی دیگر اعلام کرده اند که بیماری زایی آن بیشتر است؛ ولی هر سویه جدید بیماری های ویروسی این پتانسیل را دارد که بیماری زایی شدیدتری را ایجاد کند.

وی بیان کرد: در خصوص سویه جدید ویروس کرونا حداقل می توان گفت که سرایت پذیری بیشتری خواهد داشت که از فرد به فرد دیگری منتقل و ایجاد بیماری کرونا کند که هم اکنون این سویه به کشورهای اروپایی رسیده است؛ بنابراین زمانی که ویروس به این سرعت می تواند منتشر شود، نشان می دهد که سرایت پذیری بالایی داشته است.

قاسم زاده ابراز کرد: زمانی این ویروس ها از بین می روند که تمام دنیا واکسینه شوند و تا زمانی که بخشی از کره خاکی مانند کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهایی که توان مالی ندارند، واکسیناسیون انجام ندهند؛ همچنان باید منتظر این دسته اتفاقات، ایجاد سویه ها و جهش های جدید باشیم.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه ممکن است تبادلاتی از نظر ژنتیک بین ویروس های مختلف اتفاق بیافتد، عنوان کرد: در کشور آفریقای جنوبی که سویه اُمیکرون مشاهده شده است، جمعیت بسیار بالایی از افراد آلوده بهاِچ آی وی هستند و این احتمال وجود دارد که بین ویروس کرونا با دیگر ویروس ها تبادل ژنتیکی اتفاق افتاده باشد.

وی تصریح کرد: مردم باید به مسائل در خصوص بیماری کرونا توجه کنند و درست است که سویه دلتا کرونا رو به کاهش است اما به طور کلی تمام نشده است اما همواره این خطر وجود دارد که موج هایی با سویه های جدید ایجاد شود، بنابراین بهترین اقدام واکسیناسیون است و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری بهترین توصیه و راهکار انجام واکسیناسیون است و افرادی که به هر دلیل موفق به این کار نشده اند، بهتر است نسبت به انجام این مسئله اقدام کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه