اخبار داغ

جبلی در مراسم پایانی جشنواره تلویزیونی «مستند» مطرح کرد؛

چهار توصیف مقام معظم رهبری از صداوسیما/ اینجا سنگر مستندسازان است

چهار توصیف مقام معظم رهبری از صداوسیما/ اینجا سنگر مستندسازان است
رئیس رسانه ملی ضمن تشریح دیدگاه مقام معظم رهبری درباره جایگاه صداوسیما،‌ گفت: مستندسازان در همه این جایگاه‌ها در این رسانه سنگر دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با حضور در مراسم پایانی پنجمین جشنواره تلویزیونی «مستند» که دوشنبه ۸ آذر ماه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: درباره مستند و در حوزه مستند هرچه بگوییم همان‌قدر سخت است که درباره واقعیت بگوییم، چون مستند از واقعیت است و واقعیت بیکران و گسترده است و اهمیت مستندسازی هم دریایی از عمق و مطالب گوناگون با ابعاد متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در دوره جدید انشاالله مبنای تحول رسانه ملی براساس دو اصل هویت و عدالت‌گستری است هر دوی این عبارات و این سرفصل‌های بزرگ نتیجه تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب است که بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکتش را شاهد بودیم و چشم‌اندازی به این پدیده‌ها دارد.
,
 
,
جبلی ادامه داد: انقلاب در سرزمینی منحصربه‌فرد در ایران و در جامعه‌ای بی‌نظیر با مردم وفادار و سربلند ایران اسلامی رقم خورده است. هویت و عدالت خلاصه زندگی مردم در دوران معاصر است که امروز ایران تاریخ، ایران فرهنگ و ایران انقلاب اسلامی را تشکیل داده است و عدالتی که در آینده این تمدن است و چشم امید جامعه به محقق شدن و دیدن شدن مصادیق عدالت در این کشور است.
,
 
,
رئیس رسانه ملی در ادامه تأکید کرد: تقاطع مستند و انقلاب، هم نگاهی به گذشته و هم آینده دارد. آنچه از مستند و شعار اصلی تحول در دوره جدید می‌شود برداشت کرد این است که مستند می‌تواند نگاه دقیق و مطالبه‌گر و روایتگر به این حوزه داشته باشد. حوزه‌ای که از آن باید عدالت برخیزد، چون مستند محدود به یک عرصه و ژانر نیست، در هنرهای مختلف تجلی دارد؛ در روایت و عکس و فیلم و هر عرصه‌ای که چشم انسان می‌بیند. مستندساز چشم بینا و دیده‌بانی وفادار برای جامعه است. نگهبان وفاداری که به خوبی می‌بیند و درک می‌کند و اجزا و لایه‌های پنهان را کشف می‌کند. مستندساز از این حیث جایگاه مقدس و ارجمندی را دنبال می‌کند.
,
 
,
وی با اشاره به چهار جایگاه مدنظر مقام معظم رهبری برای صداوسیما، عنوان کرد: ما تصویری که همیشه از رسانه ملی داشتیم دانشگاه بود، اینکه صداوسیما دانشگاه است و مقام معظم رهبری سه توصیف دیگر داشتند؛ یک اینکه صداوسیما آسایشگاه چشم و روح برای بهره‌مندی از زیبایی‌ها، دوم قرارگاه پراکندن امید در جامعه و سوم آوردگاه مبارزه با تحریف و فتنه‌گری است. این جایگاه‌ها که به زیبایی در یک خط تحت عنوان صداوسیما توصیف کردند، جایی است که مستندساز در آن سنگر دارد و در آن فعالیت می‌کند.
,
 
,
جبلی افزود: هم در نقش آموزشی از رویدادها و هم در جایگاه پراکندن امید و نشاط با جستجو در لایه‌های امیدبخش زندگی انسان‌ها و از لایه‌هایی که از چشم دور مانده است و هم جایگاه تحریف چه بسیار مستندسازانی که جان خود را در این عرصه گذاشتند. شهدای مستندسازی که جان خود را گذاشتند. از جوانی و سرمایه وجودشان برای مقابله با تحریف گذاشتند. بنابراین در هر چهار جایگاه که در لسان مقام معظم رهبری در توصیف صداوسیما آمده است، مستندساز صاحب ایده و صاحب سخن است.
,
 
,
رئیس صداوسیما تصریح کرد: صداوسیما خانه و آسایشگاه شما است و به بودن شما افتخار می‌کند و آغوش رسانه ملی را برای شما باز نگه داشته‌ایم. همین که با عزم به میدان آمده‌اید، نشان موفقیت است که بیشتر در آینده شاهد آن هستیم.
,
 
,
جبلی در پایان برای نادر طالب‌زاده، پیشکسوت عرصه مستندسازی که در بیمارستان بستری است آرزوی شفای عاجل کرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه