اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی زنجان در سفر وزیر

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی زنجان در سفر وزیر
امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان، وزیر میراث فرهنگی در این استان حضور یافته و از تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه سفر مقام عالی وزارت گردشگری به استان زنجان ثمرات بسیاری برای استان داشت، افزود: در جریان این سفر  به منظور تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، اجرای پروژه‌های بازنگری مطالعات و تامین زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری،کمک به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلطانیه اعتباراتی اختصاص یافت.
,
 
,
این مسئول بیان داشت: همچنین به منظور ساخت و نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی، طبیعی روستاهای هدف و شهرهای نمونه گردشگری و راه‌اندازی فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی استان اعتباراتی مصوب شد.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دو سال آینده در عناوین مطرح شده اختصاص یافت.
,
 
,
ارجمند خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت برای شهر جهانی ملیله، ایجاد موزه تخصصی ملیله در زنجان، راه‌اندازی بازارچه‌های تخصصی ملیله در بافت تاریخی شهر،استاندارد سازی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در شهرستان زنجان، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در طارم، تکمیل بازارچه صنایع دستی چلبی اوغلی از دیگر تصمیمات اخذ شده در این سفر است.
,
 
,
وی با بیان اینکه تکمیل بازارچه صنایع دستی محوطه ارگ شهرستان سلطانیه، ایجاد خانه صنایع دستی ماهنشان، راه‌انداری بازارچه صنایع دستی در محوطه غار کتله خور و سایت بقعه قیدار نبی از دیگر تصمیمات اخذ شده در این سفر است، یادآورشد: تکمیل و تجهیز فضای موجود معاونت صنایع دستی ابهر به منظور راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی، استاندارد سازی و تجهیز کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی ابهر و خرم‌دره و بازارچه صنایع دستی گلابر در شهرستان ایجرود از رهاوردهای سفر مقام عالی وزارت گردشگری به استان زنجان است.
,
 
,
این مسئول از راه‌اندازی کمپ گردشگری در حاشیه سد حسن ابدال و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در منطقه گاوازنگ خبرداد و گفت: تکمیل و ساماندهی سایت گردشگری زنجانرود، راه‌اندازی کمپ گردشگری پیرهمدان در طارم، تکمیل کمپ گردشگری چشمه شاه بلاغی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری قلعه بهستان مورد توجه در این سفر بود.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به مطالعه و ایجاد زیرساخت گردشگری در حاشیه دریاچه خندقلو و تکمیل زیرساخت امامزاده قاسم سهرورد، گفت: تکمیل زیرساخت گردشگری غارکتله خور در خدابنده و روستاهای درسجین، قروه و خوئین در حوزه گردشگری از تصمیمات سفر مقام عالی وزارت به استان زنجان بود.
,
 
,
ارجمند گفت: در مجموع یک میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان به استان زنجان اختصاص یافت که ۷۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری، ۵۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و ۳۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی در دو سال آینده هزینه می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه