اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

بیش از ۳۱هزار معلول تحت پوشش بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری/ فرخشهر، شهر بدون مانع در استان

بیش از ۳۱هزار معلول تحت پوشش بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری/ فرخشهر، شهر بدون مانع در استان
نرگس عسگری گفت: در آخرین جلسه، کمیته مناسب‌سازی کشور مصوبه‌ای تصویب کرد که طی آن مقرر شد ۹۳ شهر در کل کشور تا سال ۱۴۰۳ شهر بدون مانع شوند؛ در این بین فرخشهر از استان چهارمحال‌وبختیاری انتخاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از جهانبین نیوز؛ نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت است و در ایران یک هفته برای گرامیداشت و شناساندن معلولین درنظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۳۱ هزار و ۹۱۶ معلول تحت پوشش وجود دارد بیان داشت: از این تعداد ۴۱ درصد معلول جسمی-حرکتی، ۲۰ درصد معلول ذهنی، ۱۳.۸ درصد معلول بینایی، ۱۲.۴۶ درصد معلول شنوایی و ۱.۶ درصد معلول صوت و گفتاری هستند.
,
عسگری با اشاره به اینکه معلولین از خیلی شدید، شدید، متوسط و ضعیف تقسیم می‌شوند یادآور شد: ۳۵ درصد معلولان در این استان شدید و ۳۱ درصد آن‌ها متوسط هستند.
,
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ملاک تعیین و تشخیص نوع و شدت معلولیت را کمیسیون پزشکی بهزیستی عنوان و بیان داشت: ۸۱ درصد از معلولین کمیسیون پزشکی فعال دارند، یک هزار و ۸۲۹ نفر از معلولان استان تحت پوشش خدمات هستند و خدماتی درقالب دولتی و غیردولتی دریافت می‌کنند.
,
وی با اشاره به وجود ۳۳ صندوق مالی در این استان گفت: ۷۶۱ نفر در این صندوق عضو هستند و تسهیلاتی را برای فعالیت درامدزا دریافت می‌کنند خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی و در دسترس بودن محیط اولویت بهزیستی است و در همین راستا کمیته مناسب‌سازی فضاهای عمومی هر سه ماه یک بار تشکیل می‌شود.
,
عسگری ادامه داد: آخرین جلسه کمیته مناسب‌سازی کشور مصوبه‌ای تصویب کرد که طی آن مقرر شد ۹۳ شهر در کل کشور تا سال ۱۴۰۳ شهر بدون مانع شوند و فرخشهر از این استان انتخاب شده است.
,
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با نظر معاون عمرانی استاندار دستورالعمل‌های شهر بدون مانع به سایر شهرها هم صادر شد که متناسب با دستورالعمل‌های کشوری باشد، همچنین برای مناسب‌سازی محل زندگی معلولان، بهزیستی تسهیلاتی می‌دهد که امسال ۲۹۹ نفر از آن بهرمند شدند.
,
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۱ دانش آموز و ۴۹۸ دانشجو در بهزیستی هزینه‌های تحصیلی خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند و میزان هزینه پرداخت شده متناسب با مقطع تحصیلی افراد است، امسال همچنین یک هزار و ۴۴۷ نفر از معلولان از کمک‌هزینه‌های ایاب و ذهاب بهرمند شدند.
,
عسگری با بیان اینکه امسال ۱۷ نفر از معلولان پلاک ویژه خودرو دریافت کردند ادامه داد: معلولان با استفاده از این پلاک‌ها می‌توانند در پارکینگ محل استقرار خاص پارک کنند.
,
وی به معافیت‌های خدمت وظیفه عمومی برای معلولان اشاره و یادآور شد: یکی از فرزندان خانواده‌های دارای یک یا دو معلول می‌توانند از معافیت‌ها بهرمند شوند و در همین راستا از ابتدای سال تا کنفیت به نظام وظیفه معرفی شدند ۷۸ نفر برای معافیت به نظام وظیفه معرفی شدند.
,
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ارجاع ۲۵ هزار و ۸۶۴ نفر به کمیسیون‌های پزشکی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و عنوان داشت: بهزیستی این استان سه مرکز نگهداری از سالمنمدان، پنج مرکز نگهداری افراد دارای اختلالات هوشی، پنج مرکز نگهداری بیماران مزمن و یک مرکز نگهداری بیماران جسمی-حرکتی دارد که به‌صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌کنند همچنین سه خانه ذهنی در این استان وجود دارد که ۹۹ نفر در آن خدمت دریافت می‌کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه