اخبار داغ

قائم مقام وزیر صنعت مطرح کرد:

ستاد تنظیم بازار درباره نرخ خودرو به توافق نرسیده/ احتمال عدم تغییر قیمت

ستاد تنظیم بازار درباره نرخ خودرو به توافق نرسیده/ احتمال عدم تغییر قیمت
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارشناسان ستاد تنظیم بازار درباره نرخ خودروها به جمع‌بندی نرسیده‌اند، گفت: احتمال اینکه نشست ستاد تنظیم بازار به هفته آینده موکول شده یا اینکه قیمت‌ها دستخوش تغییر نشده و ثابت باقی بماند، وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که از ۱۸ آبان‌ماه، شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو مجوز افزایش قیمت محصولات‌شان را به ترتیب و به‌طور میانگین تا ۱۶ و ۱۵ درصد از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده بودند، اما تنها ۲ روز بعد رئیس‌جمهوری با هدف حمایت از مصرف کنندگان به این موضوع ورود کرد و سپس وزیر صنعت دستور بازگشت به قیمت‌های قبلی را صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از این تحولات، اعلام شد که بعد از بررسی‌های همه‌جانبه، قیمت‌های جدید خودرو اعلام خواهد شد.

,

در روزهای اخیر نیز برخی رسانه‌ها از احتمال افزایش متوسط ۱۰ درصدی قیمت خودرو دو خودروساز بزرگ کشور و مطرح شدن آن در جلسه چهارشنبه هفته جاری ستاد تنظیم بازار خبر داده بودند.

,

در این زمینه، "محمدصادق مفتح" مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی امروز نهم آذر ماه در پاسخ به اینکه آیا قرار است فردا (چهارشنبه) تصمیمی درخصوص افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها اتخاذ شود، افزود: تعیین قیمت خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده، اما اینکه این موضوع در دستور کار این هفته ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست.

,

وی تاکید کرد: انجام این کار، مستلزم کار کارشناسی از سوی کارشناسان است و مطابق آنچه تاکنون اطلاع دارم هنوز مقدمات لازم فراهم نشده است و اعضا به جمع‌بندی نرسیده اند.

,

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی خاطرنشان‌کرد: اعضایی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، کارخانجات خودروسازی، شورای رقابت و غیره در این تیم کارشناسی حضور دارند و اگر این تیم به نتیجه قطعی و جمع بندی برای ارائه به ستاد تنظیم بازار رسیده بود، تاکنون از آن خبردار می‌شدم.

,

وی تصریح‌کرد: باید منتظر ارائه نظر کارشناسان بمانیم و احتمال اینکه با توجه به شرایط موجود قیمت‌ها دستخوش تغییر نشده و ثابت باقی بماند حتی بیشتر است.

,

مفتح ادامه‌داد: اگر این اجماع در هفته جاری انجام نشود، بررسی قیمت‌ها به جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار موکول خواهد شد.

,

وی در خصوص مطرح شدن کنار گذاشته شدن شورای رقابت از تصمیم‌سازی در خصوص قیمت خودرو، تاکید کرد: چنین مطلبی که در برخی رسانه‌ها مطرح شده به هیچ عنوان درست نیست و به هیچ وجه نمی توان این شورا را از تصمیم سازی در بحث خودرو کنار گذاشت.

,

همچنین، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به ایرنا گفت: باید منتظر ماند و دید آیا فرصت اصلاح قیمت به خودروسازان داده می شود یا خیر؟ و هنوز اطلاع دقیقی از این موضوع در دست نیست.

,

"سهیل معمارباشی" خاطرنشان‌کرد: مطابق رویه قبلی، افزایش قیمت خودرو هر ۶ ماه یک‌بار با اعلام تورم از سوی بانک مرکزی توسط شورای رقابت اعلان می‌شد که همان نیز کفاف افزایش هزینه‌های خودروسازان را نمی‌داد.

,

وی ادامه‌داد: با این حال همین افزایش نیز اکنون اعمال نشده و خودروسازان بیش از گذشته تحت فشار هستند.

,

معمارباشی ابراز امیدواری‌کرد: با یک تصمیم گیری منطقی از سوی مسوولان امر، زنجیره تولید خودرو در کشور اعم از خودروسازان، قطعه‌سازان و زنجیره تامین از حلقه باطل و زیان‌دهی ایجاد شده، خارج شوند.

انتهای پیام/

,
,
,


منبع: ایرنا

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه