اخبار داغ

فوق تخصص بیماری‌های گوارش، کبد و مجاری صفراوی:

برگشت محتویات معده، آسم را تشدید می‌کند/ رژیم صحیح و پیشگیری از چاقی، مهم‌ترین ریزفاکتور در کنترل سنگ صفری

برگشت محتویات معده، آسم را تشدید می‌کند/ رژیم صحیح و پیشگیری از چاقی، مهم‌ترین ریزفاکتور در کنترل سنگ صفری
محمد کرمی گفت: درمورد آسم یکی از مواردی که می‌تواند باعث تشدید این بیماری شود برگشت محتویات معده به مری است که نهایتا وارد ریه می‌شود، حتی ذرات بسیار کوچک مثل ذرات بخار با وارد شدن به ریه می‌تواند موجب حساسیت و تشدید آسم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کرمی فوق تخصص بیماری‌های گوارش، کبد و مجاری صفراوی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درد گردن و شانه در سنین بالا به‌ویژه به لحاظ مشکلات قلبی و عروقی نیاز به بررسی ویژه دارد، لذا به افرادی که این قبیل دردها را دارند توصیه می‌شود حتما برای بررسی مشکل اقدام کنند.
 
وی افزود: لازم به ذکر است موارد گوارشی و صفراوی ازجمله مشکلات معده، مری، رفلاکس و برگشت اسید و... نیز می‌تواند دلیل بروز این قبیل دردها باشد، که بعضا با درد قلب اشتباه گرفته می‌شود.
 
فوق تخصص بیماری‌های گوارش، کبد و مجاری صفراوی ادامه داد: استفاده از قهوه در صورتی که هیچگونه افزودنی نداشته باشد، می‌تواند برای معده مفید باشد، قهوه برای افرادی که دچار مشکلات معده مثل رفلاکس، کبد چرب و سرطان‌های روده بزرگ هستند نیز مفید است.
 
کرمی عنوان کرد: میکروب معده می‌تواند به دو صورت بی علامت و علامت‌دار بروز کند.
 
وی با اشاره به اینکه از یک بیماری بدون علامت کبدی که هیچگونه علامتی ندارد تا نارسایی یا کم کاری شدید کبدی، ممکن است علائم متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: علائم بیماری کبد چرب نیز بستگی به طول بیماری و بیماری‌های زمینه‌ای که فرد به آن‌ها دچار می‌شود، گوناگون است، اگر کبد چرب علائمی بروز دهد یعنی وضعیت بیماری خطرناک است و باید به عنوان یک مسئله جدی به آن توجه کند.
 
فوق تخصص بیماری‌های گوارش، کبد و مجاری صفراوی اضافه کرد: فاکتورهای متعددی باعث بروز سنگ صفری می‌شود، ازجمله آن فاکتورهای وابسته به خود شخص، اکتسابی، ارثی و ژنتیکی، بیماری‌های زمینه‌ای موجود در سیستم صفراوی و کبد و... هستند، در مجموع نمی‌توان نسخه واحدی برای سنگ صفری پیچید، اما می‌توان از علائم خطر و ریزفاکتورهایی که باعث بروز بیماری می‌شود جلوگیری کنیم.
 
کرمی بیان کرد: مهم‌ترین ریزفاکتورهایی که می‌تواند از بیماری سنگ صفری جلوگیری کند رژیم صحیح و کم چربی و پیشگیری از چاقی است، همچنین زنان، افراد با سنین بالا، افرادی که از قرص‌های پیشگیری از حاملگی و... استفاده می‌کنند نیز در معرض خطر ابتلا به سنگ صفری هستند.
 
وی تاکید کرد: درمورد آسم یکی از مواردی که می‌تواند باعث تشدید این بیماری شود برگشت محتویات معده به مری است که نهایتا وارد ریه می‌شود، حتی ذرات بسیار کوچک مثل ذرات بخار با وارد شدن به ریه می‌تواند موجب حساسیت و تشدید آسم شود.
 
فوق تخصص بیماری‌های گوارش، کبد و مجاری صفراوی افزود: در بسیاری از مواقع دیده می‌شود که با کنترل رفلاکس آسم هم کنترل می‌شود، ولی اینکه اسید معده برگشت دارد و باعث سرفه شدید می‌شود از نظر بلع هم باید بررسی شود، به ندرت در برخی موارد حرکت دریچه مری هم ممکن است باعث رفلاکس شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه