اخبار داغ

شهردار یاسوج پاسخگوی وعده افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله باشد

شهردار یاسوج پاسخگوی وعده افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله باشد
در شرایطی در ماه‌های گذشته توسط شهردار شهر یاسوج وعده افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله داده شد به نظر می‌رسد مصوبات کارگروه پسماند نتیجه ای در بر نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه بازیافت زباله ها یکی از ضروریات مهم در شهرها محسوب می شود در این راستا حجم بالای تولید زباله و نگرانی‌های زیست محیطی از یک سو و افزایش تقاضا و محدودیتِ تهیه منابع اولیه از سوی دیگر، نگرانی های متعددی در عرصه تولید ایجاد کرده است حال آنکه بسیاری از این مواد دور ریختنی مجدداً قابل استفاده اند و همین مسئله، صنعت بازیافت را برای تولیدکنندگان جذاب می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

با رشد واحدهای مختلف تولیدی، مواد زائد صنعتی نیز افزایش پیدا کردند. بخش زیادی از این زباله ها که از مواد بازیافتی تولید شده اند، قابلیت استفاده مجدد در صنایع تبدیلی را دارند. از این روی، خطوط بازیافت پسماند با تبدیل این مواد زائد به مواد خامِ دیگر کارخانه ها، به یکی از بهترین راهکارها برای حفظ محیط زیست، صرفه جویی در منابع و استفاده حداکثری از مواد اولیه و البته سودآوری بیشتر در تولید، تبدیل شده است.

,

براساس آمار در ایران روزانه ۵۰ هزار تن زباله تولید می‌شود که از این میزان تنها ۱۰ درصد بازیافت شده و ۹۰ درصد دیگر آن دفن می‌شود در حالی که در کشورهای صنعتی ۱۰۰ درصد زباله صنعتی و خانگی بازیافت می‌شود.

,

در همین ارتباط کارخانه بازیافت زباله در دوپشته دشت روم در شهر یاسوج کلنگ زنی شد تا همانند دیگر مناطق کشور  با جمع آوری زباله ها، پسماندهای صنعتی و همچنین زباله های خانگی، چرخ کارخانه بازیافت زباله به حرکت درآید تا چهره شهر از زباله پاک شده و نهایتا چرخه تولید ناشی از بازیافت زباله در استان آغاز به کار کند.

,

, ,

در تاریخ 25  آبان ماه 1400 جلسه کارگروه پسماند در سالن معاونت عمرانی استاندار برگزار شد و یکی از موضوعات این جلسه تعیین و تکلیف آخرین وضعیت کارخانه بازیافت زباله به منظور راه اندازی و  شروع فعالیت آن جهت خدمت به شهروندان و همچنین جلوگیری از خطرات زیست محیطی زباله های مختلف خانگی، بیمارستانی و عفونی بود.

,

در این جلسه معاون عمرانی استاندار به پروژه سایت دفن زباله در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته عملیات خاصی در رابطه با کارخانه بازیافت زباله صورت نگرفته بود که با پیگری ها انجام شده  پیشرفت هایی حاصل شد و در فاز اول باید بسته بندی زباله ها مورد پیگری قرار گیرد.

,

, ,

حاجی زاده در ادامه به تعیین و تکلیف زباله های سرگچینه، دوپشته روم و تل خسرو اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از فاز اول کارخانه بازیافت زباله دشت روم ظرف مدت ۱۵ روز باید در دستور کار قرار  گیرد و اگر مشکلی در خصوص تجهیزات آن وجود دارد منعکس تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

,

وی در ادامه افزود: بهره برداری از فاز اول کارخانه  بازیافت دشت روم و اینکه   توسط مدیر کل امور شهری در دستور کار قرار گیرد، گفت: برای زباله های عفونی و صنعتی با ایجاد سوله ها موافق هستیم ( سابقه خبر را اینجا بخوانید)

, سابقه خبر را اینجا بخوانید,
در شرایطی که مدت زمان 15 روزه مسئولان مروبوطه از جمله شهرداری و همچنین مدیر کل امور شهری استانداری در خصوص اقدامات و تلاش های صورت داده برای تکمیل فاز اول کارخانه بازیافت در حال سپری شدن است باید دید  چشم انتظاری شهروندان مرکز استان برای بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله به پایان می رسد و اینکه آیا مصوبات و همچنین تاکیدات مسئولان استانی در جلسات کارشناسی نظیر جلسات وکارگروه پسماند اجرایی می شود یا خیر؟
,
 
,
, ,

گفتنی است پیش از این شهردار یاسوج در گفتگو با رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله در مهرماه 1400 عنوان کرد: فاز نخست کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با ظرفیت ۴۵۰ تن در روز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد

,

گفتنی است تلاش ها برای آخرین وضعیت پیگیری افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله به دلیل عدم پاسخگویی شهردار شهر یاسوج بی نتیجه ماند تا همچنان افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله در هاله ای از ابهام باقی بماند و همچنان رکود در افتتاح پرخی پروژه های شهری در شهر یاسوج مشاهده و ادامه دار شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه