اخبار داغ

گرانی نان در کهگیلویه‌وبویراحمد با کیفیت همراه نبود

گرانی نان در کهگیلویه‌وبویراحمد با کیفیت همراه نبود
با گران‌شدن نان در کهگیلویه‌وبویراحمد و عدم توجه سازمان استاندارد و صمت به کیفیت نان، استانداردهای نان در تنور نانوایی‌ها بیات شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد پیشتر عمده دلیل کیفیت پائین نان در استان را مخلوط سازی گندم های وارداتی با تولید استانی و فراوری آرد از این مخلوط ها عنوان کرد تا تغذیه مردم تحت و شعاع قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آنچه مسلم است آرد داخل نانوایی­ ها با گندم با کیفیت بالا تولیده نمی شود چرا که نانواها شاکی هستند و می ­گویند خمیرمان ضعیف ­­می­ شود و نان مردم در تنور سازمان استاندارد بیات و بی کیفیت تولید می شود.

,

بر اساس بند 24 سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تمام کالاهای تولیدی کشور باید منطبق با یک استاندارد ملی باشد؛ با توجه به مصرف بالای گندم در کشور به عنوان قوت غالب مردم،  استاندارد گندم به شماره 104،  مصوب سازمان ملی استاندارد،  باید جایگزین جدول پاکی سازمان غله گردد؛ تا از تولید غیرکیفی آرد برای نان جلوگیری شود؛ در حال حاضر اعتراض نانواها و کارخانه­ های آرد و مردم مصرف کننده این است که نان غیرکیفی است  و این سوال پیش می آید جایگاه سازمان استاندارد در این تولید کجاست؟

,

نان جایگاه ویژه ای در سلامت و تغذیه مردم دارد و برای تولید نان با کیفیت فاکتورهای مختلفی دست به دست هم می دهند که ناظران این کیفیت باید توجه ویژه ای به استاندارد ها داشته باشند، استانداردی که سازمان استاندارد بنظر می رسد در استان توجهی به آن ندارد.

,

برخی کالاها مشمول درج علامت استاندارد نیستند اما کیفیت آن محصول و رضایت مصرف کننده مهمترین شاخصه بوده و این موضوع باعث نمی شود که سازمان استاندارد و بازرسان صمت ناظر بر عملکرد خبازی های سطح استان نباشند.

,

توجه به کیفیت نان و بهبود آن امری است که بارها گفته شد؛ اما به رغم وعده و وعیدهای مسئولان برای حل این مشکل با توجه به افزایش قیمت نان در دوره های مختلف، این مشکل همچنان باقی است.

,

توجه به خواست شهروندان وظیفه مسئولان بوده و مردم انتظار دارند با افزایش قیمت نان، نظارت ها ی بیشتری بر کیفیت آن نیز صورت گیرد که این وظیفه را سازمان استاندارد و بازرسان صمت باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه