اخبار داغ

رئیس اتحادیه فخاران استان یزد

گاز بهای کوره های آجرپزی به نرخ تجاری محاسبه خواهد شد/ آجر در یزد ارزان می شود

گاز بهای کوره های آجرپزی به نرخ تجاری محاسبه خواهد شد/ آجر در یزد ارزان می شود
رئیس اتحادیه فخاران استان یزد گفت: به علت عدم افزایش نرخ آجر در استان مقرر شد نرخ گاز کوره های آجرپزی به قیمت واحدهای تجاری محاسبه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا ، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ماهانه نرخ گاز بها کوره های آجرپزی افزایش داشته است اما قیمت آجر از ابتدای سال تاکنون ثابت بوده است خاطرنشان کرد: به علت قانون مصوب مجلس مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال جاری نرخ گاز واحدهای صنعتی براساس قیمت خوراک پتروشیمی محاسبه می گردید که همین موضوع باعث شده بود بسیاری از کوره های آجرپزی در حال ضرر دهی باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: به علت تصویب این قانون غیر کارشناسی، نرخ گاز کوره های آجر پزی در انتهای ماه بعد محاسبه واعلام میگردید که این موضوع عامل ضرر صاحبان کوره های اجر پزی بود زیرا که انها پس از فروش آجر متوجه می شدند نرخ گازشان چند برابر افزایش داشته است و به این شکل عملا نه تنها سودی نداشته اند بلکه متضرر نیزشده اند.

,

رئیس اتحادیه فخاران استان یزد با اشاره به اینکه حدود دوماه اخیر صاحبان کوره های اجرپزی قصد اعتصاب داشته اند اما اتحادیه مانع انها شده است ابراز داشت: در نهایت هفته گذشته و به علت حل نشدن مشکلات، صاحبان کوره های آجرپزی اعتصاب و علیرغم اینکه آجر داشتند اما به بازار عرضه نکردند تا مشکل انها دیده و حل شود.

,

ذوالفقاری ادامه داد: در همین زمینه و برای برطرف شدن مشکل از طریق استاندار پیگیری هایی انجام شد اما به این علت که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است تاپایان سال امکان تغییر آن وجود نداشت به همین دلیل اتحادیه به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیشنهادی ارئه که مورد موافقت قرار گرفته و مشکل فعلا برطرف شده است.

,

وی در مورد پیشنهاد ارائه شده نیز ابراز داشت: باتوجه به اینکه پروانه اتحادیه صنف فخاران از اتاق اصناف صادرمیشود در حقیقت اتحادیه فخاران جز واحدهای تجاری محسوب می شوند اما در گذشته به علت بالا بودن هزینه گاز واحدهای تجاری، اتحادیه تصمیم گرفت زیر مجموعه واحدهای صنعتی باشد ولی با اتفاقات اخیر پیشنهاد شد که مجددا کوره های آجرپزی جز واحدهای تجاری محسوب شوند که با هماهنگی های انجام شده این اتفاق انجام شد.

,

رئیس اتحادیه فخاران استان یزد با اشاره به اینکه افزایش قیمت انواع اجر به شدت بر طرحهای اقتصادی دولت به ویژه طرح مسکن ملی تاثیر داشت خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی های انجام قیمت آجر را در استان کاهش دهیم تا زمینه اجرای موفقیت آمیز طرحهای اقتصادی دولت مهیا شود.

,

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبود آجری در سطح بازار وجود ندارد تصریح کرد: تنها مشکلی که همچنان باقی مانده و در حال رایزنی برای برطرف شدن آن هستیم، عدم اعلام نرخ گاز برای ماههای مهر وآبان می باشد که هنوز معلوم نیست با چه قیمتی محاسبه خواهد شد و همین موضوع می تواند باعث ضرردهی کوره های آجرپزی در سطح استان شود.

,

رئیس اتحادیه فخاران در پایان اظهار داشت: در حال حاضر حدود75درصد کوره های اجرپزی استان سنتی می باشد وتنها 25درصد کوره ها صنعتی می باشد که برای اینکه نرخ گاز آن واحدها نیز به صورت واحدهای تجاری محاسبه شود مقرر شد آن واحدها اقدام به اخذ مجوز از اتحادیه نموده تا سریعا مشکل آنها برطرف شود.

,

شایان ذکر است: حل شدن موضوع افزایش قیمت آجر بسیار اقدام خوبی بوده که به طور حتم مورد استقبال آحاد جامعه  نیز قرار خواهدگرفت؛ اما سوالی که در این مورد ایجاد می شود این نکته بوده که آیا یک صنف و اتحادیه به راحتی میتواند نوع کاربری خود را به دلیل به صرفه بودن به صنعتی منتقل نماید و مجددا و با افزایش گاز بها واحدهای صنعتی نوع کاربری خود را به تجاری تغییر دهد!!!!

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه