شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان اصفهان
ساعت: 16:20 منتشر شده در مورخ: 1400/09/09 شناسه خبر: 1788596

ویژگی های یک برنامه تمرینی تناسب اندام خوب

ویژگی های یک برنامه تمرینی تناسب اندام خوب
کارشناس حوزه ورزش در مورد اینکه چگونه تناسب اندام داشته باشیم، توضیحاتی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مشکلی که اکثر ما در اولین قدم که به سمت شروع ورزش می رویم با آن روبرو هستیم، یافتن یک برنامه تمرینی مناسب برای تناسب اندام است؛ بسیاری از ما فقط با تقلید از آنچه دیگران انجام می دهند شروع می کنیم، در حالی که بسیاری دیگر، با خوش شانسی، دوستانی دارند که به طور منظم تمرین می کنند و می توانند آنها را در باشگاه دنبال کنند، برخی برنامه‌های تناسب اندام را دانلود می‌کنند و تعداد کمی با مربی سلامت و آمادگی جسمانی مشورت می‌کنند.

کارشناس حوزه ورزش گفت: راه مطمئن برای انجام این کار این است که درک بهتری از آنچه که یک برنامه تمرینی خوب را ایجاد می کند داشته باشید؛ اولویت اصلی یک مربی شخصی کمک به تناسب اندام نیست، بلکه ایجاد احساس خوبی در مورد خود و تمریناتتان است؛ به یاد داشته باشید، ما فقط با سختی ها بهتر می شویم، بنابراین، یک برنامه تمرینی تناسب اندام خوب همان برنامه ای است که انجام آن برای شما دشوار است، این باید شما را فراتر از منطقه راحتی خود بکشاند.

وی افزود: این واقعاً یک مشکل بزرگ برای یک مربی شخصی است، زیرا او باید در طول تمرینات شما به شدت به شما فشار بیاورد و در عین حال اطمینان حاصل کند که از تمرینات خود لذت می برید تا ناامید نشوید و برای جلسات بعدی برگردید. توصیه من به شما این است، اگر در پایان تمرین احساس نمی‌کنید نفس‌تان تنگ می‌شود یا تا چند روز آینده بعد از جلسه تمرین احساس درد نمی‌کنید، مربی شخصی‌تان را اخراج کنید و به دنبال تمرین و برنامه تمرینی جدید تناسب اندام باشید

الماسی ادامه داد: البته برنامه تمرینی تناسب اندام شما نیز نباید برای شما خیلی سخت باشد، اگر خیلی سخت باشد، نمی توانید آن را اجرا کنید و علاقه خود را از دست خواهید داد. علاوه بر این، احتمال ابتلا به آسیب بسیار بیشتر است؛ بنابراین، یک برنامه تمرین تناسب اندام خوب باید کمی فراتر از محدودیت های شما باشد، به طوری که شما را به شدت تحت فشار قرار دهد، اما همچنان قابل دستیابی باشد.

*یک برنامه تمرینی تناسب اندام متعادل به طور مساوی تمام گروه های عضلانی اصلی بدن شما را هدف قرار می دهد

سمیه الماسی گفت: یک برنامه تمرینی تناسب اندام متعادل به طور مساوی تمام گروه های عضلانی اصلی بدن شما را هدف قرار می دهد، به دلیل نفوذ رسانه های محبوب، اکثر مردان بیشتر روی قسمت بالایی بدن خود تمرکز می کنند، در حالی که بیشتر زنان بر روی قسمت پایین تنه خود تمرکز می کنند؛ به همین دلیل است که اکثر مردان در حال انجام حلقه های دوسر بازو در حالی که زنان متمرکز بر حرکات مفصل ران هستند. هر زمان که چنین رفتاری را می بینید، درک کنید که یک بدن لاغر متعادل به مراتب بهتر از یک بدن نامتعادل با چند ماهیچه بزرگ اینجا و آنجا به نظر می رسد.

وی بیان کرد: پسری را با بازوهای بزرگ و پاهای لاغر یا دختری با باسن غیرمعمول بزرگ به تناسب بقیه بدنش تصور کنید. خنده دار به نظر می رسد و برای حالت کلی شما خیلی خوب نیست. چنین عدم تعادل عضلانی باعث درد و آسیب به بدن شما می شود؛ یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه تمام گروه‌های ماهیچه‌ای خود را هدف قرار می‌دهید این است که مطمئن شوید برنامه تمرینی تناسب اندام شما شامل تمام حرکات عملکردی اصلی بدن انسان است. حرکات عملکردی اصلی بدن انسان شامل فشار دادن، کشیدن، چمباتمه زدن، خم شدن و چرخش است. مطمئن شوید که برنامه تمرینی تناسب اندام شما شامل تمام این حرکات باشد.

*پنج جزء اصلی تناسب اندام

این کارشناس حوزه ورزش عنوان کرد: پنج جزء اصلی تناسب اندام شامل: قدرت، استقامت، کاردیو تناسب قلبی تنفسی، انعطاف پذیری و چابکی است، یک برنامه تمرین تناسب اندام خوب باید در همه این دسته ها برای شما مفید باشد. نه فقط یکی دو تا. باید قدرت و استقامت شما را بسازد، قلب شما را قوی کند، انعطاف پذیری شما را بهبود بخشد و شما را چابک کند. همیشه مطمئن شوید که قبل و بعد از تمرینات خود در حال حرکات کششی قرار دارد.

وی افزود: برنامه تمرینی تناسب اندام شما باید حداقل دو جلسه قلبی عروقی و انواع تمرینات با ست ها و طرح های تکرار مختلف داشته باشد تا قدرت، استقامت و چابکی شما را بهبود بخشد. زیاد نگران زیبایی شناسی خود نباشید، زیرا با بهبود تناسب اندام کلی خود در تمام اجزای آن، به طور خودکار بهبود می یابد.

*در حالت ایده آل برنامه تمرینی شما باید هر 4 تا 6 هفته یکبار تغییر کند

الماسی ادامه داد: اگر از یک برنامه تمرینی خوب پیروی می کنید، خیلی سریع پیشرفت خواهید کرد. در تمام زمینه های تناسب اندام قوی تر، سریع تر و سریع تر خواهید شد. در این مرحله از زمان، برنامه تمرین تناسب اندام موجود شما دیگر چالش برانگیز نخواهد بود. برای اینکه شما را به چالش بکشد، برنامه تمرینی تناسب اندام باید تغییر کند و دوباره برای بدن شما دشوار شود. توصیه من این است که هرگز یک مجموعه از تمرینات مشابه را بیش از 8 تا 12 هفته انجام ندهید. در حالت ایده آل برنامه تمرینی شما باید هر 4 تا 6 هفته یکبار تغییر کند.

وی در ادامه افزود: هر کس از نظر فیزیولوژیکی متفاوت است، و بنابراین، هرکسی اهداف تناسب اندام متفاوتی دارد. این بدان معنی است که یک برنامه تمرینی تناسب اندام که برای دوست شما معجزه می کند ممکن است برای شما عالی نباشد و بالعکس. اگرچه پیش بینی اینکه چه چیزی ممکن است برای شما مفید باشد و چه چیزی ممکن است نه، بسیار دشوار است. دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند به عنوان نقطه شروع دنبال شود. اگر علاقه مند به قوی شدن هستید، برنامه تمرینی تناسب اندام شما باید شامل وزنه های واقعا سنگین برای تکرارهای کوچک باشد.

این کارشناس حوزه ورزش بیان کرد: از سوی دیگر، اگر می خواهید افزایش عضلانی خود را به حداکثر برسانید، باید وزنه های متوسط را برای تکرارهای متوسط بلند کنید. و اگر علاقه مند به بهبود استقامت خود هستید، باید وزنه های سبک را برای تعداد زیادی تکرار بلند کنید. تعداد بیشتری از این گونه سفارشی سازی ها وجود دارد که می توان در برنامه تمرین تناسب اندام انجام داد. همیشه اهداف تناسب اندام خود را به طور واضح به مربی شخصی خود یا یک برنامه تناسب اندام ذکر کنید تا تهیه یک برنامه تمرین تناسب اندام که به طور ایده آل برای اهداف تناسب اندام شما مناسب است آسان شود.

الماسی گفت: با این حال، انتظار نداشته باشید که همه چیز را در اولین بار درست کنید. به یاد داشته باشید، این دستورالعمل ها همیشه می توانند به عنوان نقطه شروع استفاده شوند. تنها راه دقیق برای فهمیدن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی موثر نیست، از طریق روش خطای آزمایشی است. همیشه برنامه تمرینی تناسب اندام؛خود را آزمایش کنید و متوجه شوید که چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1788596
ارسال نظر
نظرات