اخبار داغ

سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

رشد ۳۲درصدی تخلیه کالای اساسی در ۸ ماه ۱۴۰۰/ واردات جو، سویا و روغن ۲برابر شد

رشد ۳۲درصدی تخلیه کالای اساسی در ۸ ماه ۱۴۰۰/ واردات جو، سویا و روغن ۲برابر شد
سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۳۲درصدی تخلیه کالای اساسی در بنادر کشور طی ۸ ماه اول امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت‌ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۵۱ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۷۱ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس تخلیه گندم در مدت یادشده معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱درصدی داشته است.

تخلیه جو ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۳ هزار و ۲۴۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴۳درصدی را نشان می‌دهد. تخلیه ذرت  ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ تن بود که نسبت به تخلیه ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۵۱ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴درصدی داشته است.

تخلیه سویا بالغ بر ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۲۵ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۸۵ درصد را تجربه می‌کند. تخلیه برنج طی هشت‌ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بود که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۷۶۹ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۷ درصد داشته است.

تخلیه شکر در بنادر کشور ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۲۰درصدی را نشان می‌دهد. تخلیه روغن ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۶۸۹ هزار و ۱۴۶ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۳درصدی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


منبع: تسنیم

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه