اخبار داغ

ضرورت اعلام نرخ نامه جدید غذا در کرمانشاه

ضرورت اعلام نرخ نامه جدید غذا در کرمانشاه
با وجود افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکنون نرخ نامه جدید برای عرضه غذا اعلام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، متاسفانه در شرایط فعلی شاهد فروش غذا با نرخ های متفاوتی هستیم که البته عدم اعلام نرخ نامه جدید علت اصلی سوء استفاده عده ای از رستوران داران شده است.

هرچند که در بازرسی های انجام شده، نرخ های قبلی مبنای نظارت است اما رشد نرخ تورم به ویژه از نرخ کالاهای اساسی زمینه سودجویی برخی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی را فراهم آورده است.

درصدد تدوین نرخ نامه جدید غذا هستیم

سیروس گل عنبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سال گذشته آخرین نرخ نامه غذاها را به رستوران ها ارائه دادیم اما تاکنون به دلیل افزایش تورم و نوسانات لحظه ای قیمت ها خصوصا اقلام مصرفی نظیر برنج، گوشت و مرغ قیمت های جدید اعلام نشده است.

وی افزود: تاکنون نتوانسته ایم نرخ مصوب به رستوران ها ارائه کنیم البته دستگاه های نظارتی نیز اطلاع دارند که نرخ گذاری ها لحظه ای است.

نایب رئیس اتحادیه رستوران داران کرمانشاه گفت: درصدد تدوین نرخ نامه جدید و تصویب آن توسط سازمان صمت هستیم.

گل عنبر تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز نرخ های جدید اعلام نشده اما اگر بر اساس ارزیابی های انجام شده قیمت ها از میزان متعارف بیشتر باشد به رستوران‌ها تذکر خواهیم داد و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی افزود: اتحادیه رستوران داران به طور جدی بر واحدهای زیر مجموعه نظارت و به شکایات مردمی هم رسیدگی می کند.

پهلوانی خاطرنشان کرد: همشهریان در مراجعه به واحدهای صنفی به نرخ ها توجه کنند و در این راستا به واحدهای زیر مجموعه هم تذکر دادیم که نرخ ها را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی عنوان کرد: نرخ جدید آش، حلیم و کباب کوبیده به رستوران ها اعلام شده اما از آنجا که لیست غذاها تا ۲۶ نوع و در برخی رستوران ها تا ۵۰ قلم متغیر است، با توجه به نوسانات لحظه ای قیمت ها، نرخ جدید اعلام نشده است.

قیمت غذاها با شرایط تورم همخوانی ندارد

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه قیمت کالاهای اساسی افزایش یافته باید توسط ستاد تنظیم بازار  واتحادیه رستوران دارها با انجام ارزیابی جدید قیمتهای جدید اعلام شود.

وی افزود: در حال حاضر قیمت ها  با شرایط تورم همخوانی ندارد در نتیجه رستوران داران با نرخ دیگری غذاها را عرضه می کنند.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: بازرسان موارد عرضه غذا بیش از نرخ مصوب را گران فروشی محسوب می کنند در حالی که آنالیزهای به درستی انجام نشده است.

پهلوانی تصریح کرد: نرخ نامه غذاها مربوط به سال گذشته است در حالی که تورم بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: اتحادیه رستوران داران هم درصدد است که قیمت ها را با آنالیز جدید اعلام کند زیرا مبنای نظارت ها، قیمت های ارائه شده از سوی اتحادیه مربوطه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
, درصدد تدوین نرخ نامه جدید غذا هستیم, درصدد تدوین نرخ نامه جدید غذا هستیم,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قیمت غذاها با شرایط تورم همخوانی ندارد, قیمت غذاها با شرایط تورم همخوانی ندارد,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه