اخبار داغ

آیت‌الله نوری همدانی:

روحانیت اصیل و انقلابی همیشه در میدان مبارزه و جهاد حضور دارد

روحانیت اصیل و انقلابی همیشه در میدان مبارزه و جهاد حضور دارد
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه روحانیون هیچ‌گاه از این مسئولیت غفلت نکردند، گفت: روحانیت اصیل و انقلابی همیشه در میدان مبارزه و جهاد حضور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌اللّه نوری همدانی در پیامی به کنگره شهدای روحانیت استان ایلام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
متن پیام به این شرح است:
,
 
,
«بسم‌الله الرحمن الرحیم»
,
 
,
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللَّهِ فِی الأرَضینَ.
,
 
,
قَالَ اللهُ الحَکیم فِی کِتابِهِ:
,
 
,
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
,
 
,
با سلام و تحیت به مجلس منوری که به نام شهدا و آن هم شهدای روحانیت با محوریت یاد و خاطره مرحوم آیت الله آقای حیدری «رحمت‌الله علیه» در حال برگزاری است.
,
 
,
زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا دارای اثرات فراوان معنوی می‌باشد و باید توجه داشت که یکی از راه‌های ادای دین برای بازماندگان قافله عظیم شهادت است و آن‌هم شهدای روحانیت که مشعل داران هدایت بودند و شهدای دیگر یا پرورش یافته علما بودند و یا به تاسی از آنها حرکت کردند و شهد شیرین شهادت را چشیدند.
,
 
,
روحانیت اصیل و انقلابی هیچ‌گاه خود را از مردم جدا ندید و نخواهد دید و همیشه در میدان مبارزه و جهاد حضور دارد چه در عرصه نظامی و چه در عرصه قلم و بیان مشغول خدمت است و از این ره‌گذر هزاران بلکه میلیون‌ها انسان را هدایت نموده و سرانجام زندگیشان ختم به شهادت خواهد شد. در طول تاریخ علما همیشه علاوه بر درس و بحث در حوزات علمیه در میدان مبارزه و جهاد حضور داشته‌اند و هیچگاه از این مسئولیت غفلت نکردند و به عنوان مرزداران حریم اهل بیت «علیهم‌السلام» خدمات ماندگار انجام دادند و در این راه شهدای فراوان تقدیم کردند و در زمان هشت سال جنگ تحمیلی با حضور دائمی خود و هدایت مردم نقش به سزایی از خود به یادگار گذاشتند و حق مطلب را ادا کردند.
,
 
,
حضرت امام صادق «علیه‌السلام» فرمودند:
,
 
,
«عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ بِالثَّغْرِ الَّذِی یَلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ یَمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ یَتَسَلَّطَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ وَ شِیعَتُهُ النَّوَاصِبُ أَلَا فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِکَ مِنْ شِیعَتِنَا کَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ یَدْفَعُ عَنْ أَدْیَانِ مُحِبِّینَا وَ ذَلِکَ یَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ‏». (بحارالانوار (ط - بیروت) ج ‏۲، ص ۵)
,
 
,
استان ایلام حقیقتاً از استان‌هایی است که حق مطلب را در دوران جنگ تحمیلی ادا کرد و اینجانب خود نیز از نزدیک شاهد بودم و مکرر در مسافرت‌هایی که برای حضور در جبهه داشتم مورد عنایت مردم انقلابی و شهیدپرور ایلام بودم و خاطرات محبت آن دوران را از یاد نخواهم برد خصوصاً حضور همیشگی شخصیت ممتاز، بزرگوار، عالم متقی و پرهیزگار، مجاهد نستوه آیت الله آقای حیدری «رحمت الله علیه» که حقیقتاً از چهره‌های کم نظیر روحانیت زمان ماست، محبوبیت خاص او در میان مردم ایلام و رزمندگان میدان جهاد از خاطرها محو نخواهد شد نمونه‌ای ارزشمند از یک عالم اثر گذار و با اخلاص و انقلابی بود به معنای حقیقی بی‌اعتنا به مسائل دنیوی و مشتاق واقعی شهادت که امروز می‌توان او را به عنوان یک الگوی شایسته برای روحانیت معرفی نمود که چگونه در مشکلات در کنار مردم بود و غمخوار حقیقی اسلام و انقلاب بوده است و وجودش مملو از عشق به خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام و سرشار از ارادت به امام راحل «رحمت الله علیه» بوده؛ ولی فقیه را در اعماق وجودش جای داده بود و درک کرده بود.
,
 
,
اینجانب ضمن ادب به اهالی محترم و انقلابی ایلام خصوصاً خانواده‌های محترم شهیدان و تکریم مقام همه مجاهدان و ایثارگران خصوصاً عالم خدمتگزار مرحوم آیت‌الله حیدری توفیقات همگان را از خداوند متعال خواهانم.
,
قم المقدسه
,
 
,
حسین نوری همدانی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه