اخبار داغ

طرح داعش برای انفجار تروریستی در سامراء

طرح داعش برای انفجار تروریستی در سامراء
یک منبع امنیتی عراقی خبر داد که عناصر داعش قصد دارند در شهر سامراء عملیات تروریستی انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع امنیتی شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که گروه تروریستی داعش قصد دارد عملیاتی در شهر سامراء عراق انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این منبع گزارش داد، اطلاعاتی به دست نیروهای عراقی رسیده است مبنی بر اینکه عناصر داعش قصد دارند عملیات تروریستی انجام دهند.
,
 
,
به گفته این منبع، هدف از این عملیات، هدف قرار دادن مرقد امامین عسکریین، بازارهای سامراء و تجمعات این شهر است.
,
 
,
منبع مذکور خاطر نشان کرد، قرار است این عملیات با یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام گیرد که از منطقه «الاسحاقی» حرکت خواهد کرد.
,
 
,
در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی اخیرا اعلام کرد که یک تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و شش مخفیگاه این گروهک تروریستی را در جنوب شهر سامراء منهدم کرده است.
,
 
,
این مرکز در بیانیه‌ای گفت: واحدی از نیروهای تیپ۴۱ الحشد الشعبی با همکاری نیروهای امنیتی به پیگرد عناصر داعش در منطقه السراء در ناحیه یثرب ادامه دادند و توانستند بیش از شش مخفیگاه را منهدم و یکی از تروریست‌ها رابه هلاکت رسانده و یکی دیگر را هم زخمی کنند.
,
 
,
بر اساس این بیانیه، نیروهای الحشد الشعبی همچنین یک کمربند انفجاری و چندین بمب دستی متعلق به تروریست‌ها را در این عملیات کشف و ضبط کردند و عملیات همچنان ادامه دارد.
,
 
,
سامراء در استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت در ۱۷۵ کیلومتری بغداد است. مرقدهای مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در سامراء قرار دارد.
,
 
,
از زمان آزادسازی شهر موصل در ژوئن ۲۰۱۷ و پایان خلافت ادعای داعش، بسیاری از عناصر تروریستی با فرار از شهر در مناطق بیابانی و کوهستانی عراق مخفی شده و هسته‌های کوچک را تشکیل داده‌اند و گاهی به نیروهای نظامی و غیرنظامیان حمله می‌کنند. تاکنون دهها عملیات پاکسازی در استان‌های مختلف عراق صورت گرفته و این عملیات‌ها همچنان ادامه دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه