اخبار داغ

عضو شورای نگهبان:

باور شهید مدرس این بود که دین را نباید از سیاست جدا کرد/ شجاعت و شهامت آیت الله مدرس در برابر طاغوت ستودنی بود

باور شهید مدرس این بود که دین را نباید از سیاست جدا کرد/ شجاعت و شهامت آیت الله مدرس در برابر طاغوت ستودنی بود
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: آیت الله شهید مدرس دین را از سیاست جدا نمی دانست و با جان خود در برابر دیکتاتوری طاغوت ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله شهید مدرس گفت: شخصیت شهید مدرس، شخصیتی بسیار والا، برجسته و بزرگ است که امام راحل عظیم الشأن در آغاز انقلاب عنایت داشتند که شخصیت ایشان را به جوانان معرفی شود تا جوانان ما ایشان را بشناسند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله شهید مدرس دو ویژگی برجسته داشتند، عنوان کرد: ویژگی اول این است که ایشان در عین حالی که کاملا سیاست را می فهمید، فقیه برجسته و تحصیل کرده حوزه ای بود و ویژگی دوم ایشان این بود که ایشان دین را از سیاست جدا نمی دانست و بر این باور بود که دین را نباید از سیاست جدا کرد و با شجاعت بر این موضع پای می فشرد و تا شهادت بر این موضع ایستادگی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه شجاعت و شهامت آیت الله شهید مدرس در برابر رضا خان ستودنی بود، تصریح کرد: در برابر خشونتی که آن جلاد یعنی رضا خان داشت؛ مقابله با او یعنی بازی با جان خود و این معادله را شهید مدرس پذیرفت و با جان خود در برابر دیکتاتوری های رضا خان ایستاد.

وی ابراز کرد: آیت الله شهید مدرس خطاب به رضا خان پیش گویی کرده بود که من هر جا بمیرم، قبرم زیارتگاه خواهد شد ولی تو جایی خواهی مُرد که آبی باشد و نه آبادی،که این پیش گویی شهید مدرس تحقق یافت.

آیت الله سید احمد خاتمی خاطر نشان کرد: آیت الله شهید مدرس در عرصه سیاسی وارد شد و شجاعانه بر اصول خود پای فشرد و همین انتظار از نمایندگان مجلس در تمامی دوره ها است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه