اخبار داغ

علت گرانی گوشت قرمز در قطب دامپروری غرب کشور چیست؟

علت گرانی گوشت قرمز در قطب دامپروری غرب کشور چیست؟
با وجود اینکه کرمانشاه قطب دامپروری در غرب کشور است اما نرخ گوشت در آن بالاتر از سایر استان‌هاست. این در حالی است که این استان درخصوص تأمین گوشت مشکلی ندارد و کمبودی از این نظر وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، استان کرمانشاه دارای ظرفیت بالای دامپروری و کشاورزی است و انتظار می‌رود که نرخ گوشت قرمز در آن اگر کمتر از استان‌های اطراف نباشد بیشتر هم نباشد.

وجود دلالان و عدم نظارت جدی از جمله مهمترین علل گرانی گوشت در کرمانشاه است که نظارت بیش از پیش مسئولان امر را می طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

تقاضای خرید گوشت بدون استخوان و چربی، سبب افزایش قیمت گوشت می شود

حسن آمویی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر بازار گوشت مشکلی ندارد و اگر تناقضی هم در قیمتها دیده می شود به دلیل در خواست های مشتریان است در غیر این صورت اتحادیه صنف قصابان حسب مصوبه جلسه تنظیم بازار گوشت گوسفند با استخوان را با نرخ ۱۲۷ هزار و گوشت گوساله را با قیمت۱۲۰ هزار تومان به فروش می رساند.

وی با بیان اینکه قیمت ها در قصابی ها در معرض دید عموم قرار گرفته، افزود: برخی مشتریان گوشت بدون استخوان و بدون چربی را درخواست می کنند که باعث افزایش قیمت گوشت می شود.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه گفت: اگر در قصابی های کرمانشاه هم مانند استان‌های اطراف و برخی شهرستان های استان کرمانشاه، گوشت به صورت مخلوط فروخته شود حتی به ازای هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان نیز کمتر می توانیم گوشت را بفروشیم.

آمویی تصریح کرد: قلوه گوساله ۳۳ درصد بدن حیوان را تشکیل می دهد که در قصابی ها به فروش نمی رسد بلکه برای مصرف کباب کوبیده با نرخی بسیار زیر قیمت به کبابی ها فروخته می شود.

وی افزود: اگر قصاب ها قلوه، ران و راسته گوشت را مخلوط با چربی و استخوان بفروشند قیمت گوشت ارزان تر خواهد بود اما برخی مشتریان گوشت بدون استخوان و چربی تقاضا می کنند که گران می شود.

, تقاضای خرید گوشت بدون استخوان و چربی، سبب افزایش قیمت گوشت می شود, تقاضای خرید گوشت بدون استخوان و چربی، سبب افزایش قیمت گوشت می شود,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

آمویی خاطرنشان کرد: با وجود چنین درخواست هایی مشتریان انتظار دارند گوشت را با نرخ استان‌های اطراف خریداری کنند در حالی که اگر گوشت را به صورت مخلوط خریداری کنند در کرمانشاه هم گوشت با همان نرخ استان‌های اطراف فروخته می شود.

,

وی عنوان کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار نرخ میانگین کشوری  ۱۲۰ هزار تومان  است که در صورت فروش گوشت مخلوط قیمت در کرمانشاه هم نسبت به میانگین کشوری تفاوتی نخواهد داشت. نمی توان تنها به مقایسه قیمت در واحدهای صنفی پرداخت بلکه باید تقاضاهای مشتریان و اثرات آن بر قیمت گذاری ها را هم لحاظ کرد.

,

, ,

آمویی از فعالیت ۲۲۰ قصاب مجوز دار در کرمانشاه خبر داد و گفت: هم از سوی اتحادیه، هم اتاق اصناف و هم سازمان صمت بازرسی بر قصابی ها صورت می گیرد.

,

وی افزود: ممکن است در صنف قصابی ها مانند دیگر صنوف مواردی از تخلف مشاهده شود البته برای قصابان متخلف درخواست برخورد می کنیم.

,

قیمت گوشت با وجود دلالان کاهش نخواهد یافت

, قیمت گوشت با وجود دلالان کاهش نخواهد یافت, قیمت گوشت با وجود دلالان کاهش نخواهد یافت,

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه برگزار شده در استانداری، مدیرکل جهاد کشاورزی موظف شد گوشت مخلوط گوسفندی به قیمت  ۱۲۷ هزار تومان نرخ گذاری شود و گوشت بیش از ۱۴۵ هزار تومان به فروش نرسد.

, مرصادنیوز,

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در حال حاضر بر اساس رصد قیمت‌ها در بازار گوشت کمتر از ۱۳۵ هزار تومان و گوشت خوب کمتر از ۱۷۰ هزار نیست.

,

, ,

پهلوانی با بیان اینکه نظارتی جدی بر بازار گوشت وجود دارد، تصریح کرد: باید قیمت دام زنده را لحاظ کرد زیرا هنگامی که قیمت دام زنده به ازای هر کیلوگرم ۵۳ هزار تومان است و تا کشتارگاه دلالانی وجود دارد قیمت گوشت کاهش نخواهد یافت.

,

انتهایی پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه