اخبار داغ

معاون سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مطرح کرد؛

پرونده رسیدگی به ابهامات و بازنگری قوانین فرهنگسراها روی میز شورای شهر/ تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد

پرونده رسیدگی به ابهامات و بازنگری قوانین فرهنگسراها روی میز شورای شهر/ تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد
اسماعیل‌زاده ضمن تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد گفت: پرونده رسیدگی به ابهامات و بازنگری قوانین فرهنگسراها در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد به منظور مدیریت بهینه و پرهیز از موازی‌کاری در حال بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون رویکرد شهرداری مشهد در زمینه فرهنگسراها اظهار کرد: هر کدام از فرهنگسراها یا بند قانونی کشوری داشته مانند فرهنگسرای عفاف و حجاب و امر به معروف که به عنوان فرهنگسرای حجاب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و فرهنگسرای امر به معروف به واسطه مصوبه مجلس برای شهرداری‌های کلانشهرها تکلیف شده است یا اینکه همانند فرهنگسرای شهید سلیمانی، انقلاب اسلامی یا قرآن و عترت به فراخور زمان و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

فعالیت ۲۲ فرهنگسرا و مرکز فرهنگی در مناطق مختلف مشهد

, فعالیت ۲۲ فرهنگسرا و مرکز فرهنگی در مناطق مختلف مشهد, فعالیت ۲۲ فرهنگسرا و مرکز فرهنگی در مناطق مختلف مشهد,

 وی با اشاره به تولید محتوای فرهنگسراها و فعالیت منطقه‌ای و موضوعی  افزود: تا امروز ۲۲ فرهنگسرا و مرکز فرهنگی در مناطق مختلف مشهد فعال هستند که برخی از فرهنگسراها هیئت امنایی و برخی ذیل سازمان فرهنگی شهرداری اداره می‌شود.

,

معاون سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ضمن تأکید بر موضع شهردار مشهد در زمینه اتفاقات فرهنگسرای پایداری (شهید سلیمانی) و اینکه توسط هیئت امنایی مشخص فعالیت دارند گفت: این هیئت امنا برنامه های فرهنگسرا را مورد بررسی قرار می دهند، مدیر فرهنگسرا که توسط شهرداری مشهد منصوب شده برنامه ها را بر اساس مصوبات هیئت امنا برای سازمان فرهنگی ارسال می‌کند و پس از تصویب اجرایی می‌شود.

,

تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد به نهاد دیگری در استان

, تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد به نهاد دیگری در استان, تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد به نهاد دیگری در استان,

وی ضمن تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد به نهاد دیگری در استان افزود: فردی برای فرهنگسرای پایداری پیشنهاد شد و بر اساس صلاحدید ایشان مسئولیت را قبول نکردند و امروز مدیریت این فرهنگسرا به صورت هیئت امنایی و به روال طبیعی خودش در گذشته برگشته است.

,

اسماعیل‌زاده ادامه داد: فرهنگسراهای موضوعی باید توسط شهرداری اداره شود اما ممکن است از نهادهای مرتبط حضور پیدا کنند و از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف در اداره فرهنکسراها استفاده شود ولی به این معنا نیست که اختیار آن مرکز فرهنگی به نهاد دیگری واگذار شده است بلکه تنها از ظرفیت‌های مشورتی دیگر نهادها در حوزه‌های تخصصی استفاده می‌کنیم که تا امروز در فرهنگسراهای مشهد این اقدام به صورت صمیمانه انجام می‌شده است.

,

معاون سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه قطعا در موضوعاتی از نهادهای مرتبط با فرهنگسراها نظرخواهی در تصمیمات صورت می‌گیرد تصریح کرد: رویکرد استقبال از عضویت نهادهایی در هیئت امنای فرهنگسراها در قالب عضویت‌های حقیقی و حقوقی روال عجیب و جدیدی نیست چراکه فرهنگسراهای هیئت امنایی با مصوبه شورای شهر مشهد فعالیت می‌کنند و هیئت امنا با تشخیص هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان فرهنگی منصوب می‌شوند.

,

وی با اعلام اینکه ایجاد فرهنگسراها در موضوعی خاص قطعا با مصوبه شورای شهر است افزود: کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری با رویکردهای جدید شورای ششم در حال بررسی هستند تا به مدیریت بهینه در فرهنگسراها، ارتباط با مناطق و دیگر مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر برسند تا از موازی‌کاری در مجموعه‌های فرهنگی جلوگیری شود و در حوزه‌های موضوعی فعالیت‌ها به صورت فرآیندمحور و بهینه انجام شود.

,

بازنگری برنامه‌های قانونی فرهنگسراها روی میز کمیسیون فرهنگی شورا

, بازنگری برنامه‌های قانونی فرهنگسراها روی میز کمیسیون فرهنگی شورا, بازنگری برنامه‌های قانونی فرهنگسراها روی میز کمیسیون فرهنگی شورا,

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته مدیریت شهری با چالش‌هایی در این رابطه مواجه بودیم که فرهنگسراها از حوزه موضوعی خودش خارج شده بود لذا در این دوره با رویکرد فعالیت تخصصی که مورد نیاز جامعه است، در حال بازنگری در فرهنگسراها هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته ابهاماتی در زمینه فعالیت فرهنگسراها پیش آمده بود افزود: در فرهنگسرای موضوعی قرار نیست به صورت تخصصی و دانشگاهی فعالیت شود بلکه باید خدمات عمومی اجتماعی و فرهنگی در محلات ارائه بدهد و این امر نیز مغفول نماند و باید به مجاورانی در محلات خودش خدمات عمومی فرهنگی برای اقشار مختلف ارائه بدهد لذا در حال بازنگری برنامه‌های قانونی فرهنگسراها در کمیسیون‌های شورای شهر هستیم تا در زمینه تحولات فرهنگسراها اتفاقات خوبی رقم بخورد.

,

معاون سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: قطعا نیاز به بازنگری رویکردهای فرهنگی در فرهنگسراها و مناطق وجود دارد که موضوع در حال پیگیری است و ارائه بودجه از طریق فرهنگسراها برای اقدامات فرهنگی سایر نهادها منوط به عضویت افراد در هیئت امنای فرهنگسراها نیست.

,

اساس‌نامه فرهنگسراها باید بروزرسانی شود

, اساس‌نامه فرهنگسراها باید بروزرسانی شود, اساس‌نامه فرهنگسراها باید بروزرسانی شود,

وی با بیان اینکه قبلاً هر کدام از فرهنگسراها اساس نامه داشتند و در این دوره بایستی بروزرسانی شود افزود: بستر قانونی برای همکاری شهرداری برای ارتباط با سایر نهادها وجود دارد اما عزم شورای شهر و شهرداری در ساماندهی فرهنگسراها نیاز است و برای تحول در فضای فرهنگی شهر نیازمند همکاری رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

,

اسماعیل‌زاده اظهار کرد: بستر فرهنگی مطلوبی در جامعه وجود دارد و نباید وضعیت را سیاه‌نمایی کرد چراکه شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی امروز فرهنگی جامعه مطلوب است و حکایت از پایبندی مردم به این مسائل ارزشی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه