اخبار داغ

سرهنگ شیرانی خبر داد؛

وضعیت ناپایدار جوی در ۳۰ استان کشور /جاده‌هایی که از امروز تا جمعه برفی و کولاکی می‌شوند

وضعیت ناپایدار جوی در ۳۰ استان کشور /جاده‌هایی که از امروز تا جمعه برفی و کولاکی می‌شوند
کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده های کوهستانی می‌شود و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات جلو به عقب را افزایش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از وضعیت ناپایدار جوی در ۳۰ استان کشور طی روزهای چهارشنبه تا جمعه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۰ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۲ وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش برف و کولاک، باران و مه شدید، وزش شدید باد در جاده‌های اکثر قسمت‌های کشور  شامل استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، تهران، البرز، قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین، اردبیل، غرب کردستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات گیلان و مازندران، گلستان، لرستان، شمال و غرب اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، کردستان، یزد، فارس، هرمزگان و ایلام پیش بینی شده است وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد کرده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استانها باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند، گفت: وزش باد شدید و بروز پدیده مه در جاده‌ها بر میدان دید رانندگان تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می‌شود. در این وضعیت ضمن کاهش سرعت در رانندگی باید چراغ روشن در حین تردد به منظور دیده شدن و پیشگیری از تصادف رانندگی کرد.
,
 
,
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده های کوهستانی می‌شود و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات جلو به عقب را افزایش می دهد.
,
 
,
سرهنگ شیرانی به رانندگان توصیه کرد: در ایام بارندگی مشابه در هفته های گذشته متاسفانه عدم رعایت احتیاط برخی از رانندگان بویژه برخی از رانندگان اتوبوس‌های مسافربری حوادثی را رقم زد که می توانست با کمی دقت و  رعایت مقررات رانندگی در شرایط بارندگی از آنها پیشگیری کرد. رانندگان بخصوص در بخش حمل کالا، بار و مسافر در این شرایط لازم است مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها، رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند.
,
 
,
وی ادامه داد: اطمینان از آماده به کار بودن خودرو در این شرایط، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سالم بودن سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است. همچنین در این ایام حذف سفرهای غیرضروری و رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی برای شهروندان توصیه می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایلنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه