اخبار داغ

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن:

‌کاهش ۴۰ درصدی هزینه ساخت مسکن با صنعتی‌سازی

‌کاهش ۴۰ درصدی هزینه ساخت مسکن با صنعتی‌سازی
مدیرعامل یکی از گروه‌‌های سرمایه‌گذاری مسکن، با بیان اینکه ‌کاهش ۴۰ درصد هزینه ساخت مسکن با صنعتی‌سازی امکان‌پذیر است، گفت: ظرفیت ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر امامی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در کیش در  جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ فناوری قالب تونلی که یه صورت یک فناوری نوآورانه است در ساخت مسکن قابل استفاده است.

وی ادامه داد: ساخت مسکن توسط شرکت‌های بزرگ برای دولت مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و درآمدهای مختلف دارد و باید از ظرفیت فناوری ساخت صنعتی استفاده شود، زیرا هزینه‌های ساخت به وسیله صنعتی‌سازی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد و پروژه‌های مسکن زودتر به نتیجه می‌رسد، در نتیجه کمتر تحت تأثیر تورم قرار می‌گیرد.

امامی افزود: در ساخت هر مترمربع مسکن میانگین هزینه ما ۶ تا ۷ میلیون تومان در متر است. البته بستگی به محل ساخت مسکن و نوع نقشه و مصالح، هزینه ساخت متفاوت است، اما با صنعتی‌سازی حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش هزینه اتفاق می‌افتد.

وی در مورد استفاده از چینی‌ها برای ساخت مسکن در قالب تهاتر با درآمد نفتی گفت: ممکن است چینی‌ها از تکولوژی جدیدی در مسکن استفاده کنند، باید از این ظرفیت استفاده کنیم، البته ممکن است بحث تهاتر نفت با ساخت مسکن هم مطرح باشد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ساخت سالانه یک میلیون مسکن که دولت وعده داده وجود دارد؟ گفت: برخی فکر می‌کنند قرار است خود دولت این مقدار مسکن بسازد، در حالی که باید تسهیل‌گری و زمینه ساخت را فراهم کند و بخش خصوصی و تعاونی بتوانند سالانه یک میلیون مسکن احداث کنند و چنین ظرفیتی در کشور ما وجود دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


منبع: فارس

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه