اخبار داغ

گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی تغییر داد

گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی تغییر داد
گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی، «علی‌عسگرزاده » تغییر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گوگل در روز سه‌شنبه به احترام لطفی علی‌عسگرزاده ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و استاد ایرانی علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا و همچنین مبدع نظریه منطق فازی و شاخه‌های متنوع آن، لوگوی خود را تغییر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
از پدری ایرانی (اردبیلی) و مادری روس در باکو در جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی متولد شد و تحصیلات اولیه خود را در باکو و تهران انجام داد.
,
 
,
لطفی‌زاده با خلاقیت ذهنی خود نظریه‌های متعددی را در زمینه تخصصی خود ارائه کرد. در اوایل دهه ۱۹۶۰ متوجه شد که نقش انسان و مغز آن در دانش مهندسی سامانه‌ها لحاظ نشده‌است. در سال ۱۹۶۵ اثر پیشگامانه خود در زمینه مجموعه‌های فازی را در مقاله‌ای با عنوان «مجموعه‌های فازی» منتشر کرد که در آن با وارد کردن ارزش‌هایی مثل کوتاه و بلند در ریاضیات، متغیرهای فازی را معرفی کرد. او روش تازه‌ای برای بررسی عدم قطعیت ارائه کرد که شبیه تئوری احتمالات بود، اما عین آن نبود. در ۱۹۷۳ نظریه منطق فازی خود را طرح کرد.
,
 
,
گفته می‌شود نوآوری‌های این دانشمند ایرانی، امکان‌پذیری یک پارادایم تازه در هوش مصنوعی را تبیین، و رئوس کلی آن را ترسیم کرده‌است. لطفی علی‌عسگرزاده در سال ۲۰۱۷ درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
,
 
,
 
,
, ,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه