اخبار داغ

در دیدار استاندار سمنان با مدیران میراث فرهنگی مطرح شد؛

گردشگری زود بازده در اولویت میراث فرهنگی قرار گیرد/ افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در دستور کار است

گردشگری زود بازده در اولویت میراث فرهنگی قرار گیرد/ افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در دستور کار است
استاندار سمنان با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری زود بازده اولویت استان سمنان است، گفت: پتانسیل صنعتی و معدنی ، کشاورزی و گردشگری سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان است.‌
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت؛ سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

استاندار سمنان در این دیدار با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راهکارهای عملی و اجرایی خود را در ارتباط با افزایش مدت ماندگاری مسافران ارائه کند، گفت: برای استان سمنان در سال ۱۴۰۱، رشد ۸.۶ درصدی پیش بینی گردیده و لذا باید تلاش کرد تا این هدف محقق گردد.‌

,

وی در ادامه افزود: مدیران ادارات شهرستانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، باید تلاش کنند تا در هر بخش استان تعداد ۱۰ مجموعه بوم گردی به میزان موجود این واحدها اضافه شود.

,

هاشمی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی محقق می شود، عنوان کرد: افزایش تعداد بوم گردی ها و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان دو انتظار و مطالبه ی جدی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.‌

,

استاندار سمنان با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری زود بازده  اولویت استان سمنان است، افزود: پتانسیل صنعتی و معدنی، کشاورزی و گردشگری سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان است.‌

,

۲۳ اثر طبیعی استان سمنان در فهرست ملی به ثبت رسیده است

, ۲۳ اثر طبیعی استان سمنان در فهرست ملی به ثبت رسیده است, ۲۳ اثر طبیعی استان سمنان در فهرست ملی به ثبت رسیده است,

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  نیز در این جلسه با بیان اینکه استان سمنان دارای ۳۰ منطقه نمونه گردشگری و ۲ شهر نمونه بین‌المللی، ۳۹ روستای هدف گردشگری، ۸۶۵ اثر تاریخی ،۳۴ میراث منقول و ۱۲۳ میراث ناملموس است، گفت : تمامی این ظرفیت‌ها نشان از فرهنگ غنی و تمدن کهن این سرزمین دارد.

,

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است، اظهار کرد: افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از برنامه‌های این نهاد است. 

,

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارند، افزود: کرونا ضربه شدیدی به تأسیسات گردشگری وارد کرده است با این وجود یک هزار و ۱۷۳ نفر در تأسیسات گردشگری استان در حال فعالیت هستند.

,

دوست‌محمدی با بیان اینکه ۲۳ اثر طبیعی استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است، بیان کرد:  استان دارای یک اثر ثبت جهانی است که شامل جنگل ابر شاهرود می‌شود و پیگیر ثبت مجموعه تاریخی بسطام، چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان در فهرست یونسکو هستیم.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشی از راه‌ آهن استان در اثر ثبت جهانی راه‌ آهن سراسری ایران قرار دارد، گفت: مجموعه تاریخی بسطام در فهرست میراث تاریخی اسلام ثبت شده و پیشنهاد ثبت مسجد تاریخانه دامغان در این فهرست ارائه شده است.

,

وی در نهایت خواستار مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه شهرداری‌ها و اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه با اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه