اخبار داغ

کارشناس رسانه:

فردگرایی یکی از آسیب‌های روانی عصر فناوری اطلاعات است/ بازی‌های رایانه‌ای؛ سرگرمی پر طرفدار نوجوانان در دوران کرونا

فردگرایی یکی از آسیب‌های روانی عصر فناوری اطلاعات است/ بازی‌های رایانه‌ای؛ سرگرمی پر طرفدار نوجوانان در دوران کرونا
فاطمه گنجی با بیان اینکه فردگرایی یکی از آسیب‌های روانی عصر فناوری اطلاعات است، گفت: این آسیبی است که همه اقشار جامعه را درگیر کرده است و اگر استفاده ابزارهای هوشمند، هدفمند نباشد به یک بحران در کشور تبدیل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروزه بازی‌های رایانه‌ای نه تنها ابزاری برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح شده اند، بلکه بزرگترین صنایع فناوری ارتباطات و اطلاعات هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فاطمه گنجی این نوع بازی‌ها را محبوب ترین سرگرمی بین نوجوانان عنوان کرد و ادامه داد: این خود می تواند تهدیدی جدی برای سلامت روح، روان و جسم آنها به شمار رود.
,
وی افزود: این نوع بازی‌ها به مرور زمان فردگرایی را در بین این نسل افزایش داده، در صورتی که انسان موجودی اجتماعی است که به صورت طبیعی با افراد و مجموعه‌های گوناگونی ارتباط دارد.
,
این کارشناس تصریح کرد: والدینی به مرکز مشاوره مراجعه کردند و از اینکه فرزندانشان گوشه‌گیر و کم حرف شده اند گلایه داشتند، وقتی موضوع را ریشه یابی کردیم، متوجه شدیم بازی های رایانه ای تنها سرگرمی این نوجوانان بوده است.
,
گنچی ادامه داد: کرونا، بازی های رایانه ای را به یک سرگرمی پرطرفدارِ نسل نوجوان تبدیل کرد، اما خانواده ها باید زمانی را به گفتگو و تعامل با یکدیگر اختصاص دهند.
,
وی افزود: امروز نوجوانان تجربه بازی های گروهی را ندارند و در آینده وقتی وارد بازار کار می شوند، نمی توانند با همکار خود تعامل داشته باشند زیرا این فردگرایی از نوجوانی در این فرد نهادینه شده است.
,
این کارشناس در خاتمه با بیان اینکه فردگرایی یکی از آسیب های روانی عصر فناوری اطلاعات است، خاطرنشان کرد: این آسیب همه اقشار جامعه را درگیر کرده است و اگر استفاده ابزارهای هوشمند، هدفمند نباشد به یک بحران در کشور تبدیل می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه