اخبار داغ

رئیس اتحادیه ژیمناستیک استان:

مهاجرت ورزشکاران لرستانی به دلیل عدم حمایت مالی/ هر اداره دولتی یک هیئت ورزشی را حمایت کند

مهاجرت ورزشکاران لرستانی به دلیل عدم حمایت مالی/ هر اداره دولتی یک هیئت ورزشی را حمایت کند
امین‌منش گفت: صنعتی نبودن لرستان جذب اسپانسر را دشوار کرده است بنابراین بهتر است هر اداره حمایت مالی از یک هیئت دولتی را برعهده بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمزه امین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: باشگاه‌داری و خصوصی‌سازی موضوع مهمی در تمام دنیاست که متأسفانه در کشور ما و به ویژه در استان لرستان آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ضعیف‌تر عمل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با بیان اینکه چون لرستان یک استان صنعتی نبوده امکان جذب اسپانسر به راحتی فراهم نیست، افزود: در کشور ما مطالعات  مربوط به ورزش و اقتصاد بسیار محدود است در حالی که در دنیای توسعه یافته کنونی، اقتصاد ورزشی در کنار توسعه سایر رشته‌ها کاربردی شده است.

,

رئیس اتحادیه ژیمناستیک لرستان خاطرنشان کرد: در همه کشورها باشگاه‌های ورزشی برای اینکه در رشته‌های خود موفق عمل کنند و پیشرفت داشته باشند مانند بنگاه‌های اقتصادی عمل می‌کنند چون اگر این روند را دنبال نکنند در بلندمدت ورشکست می‌شوند و تداوم فعالیت‌های خود را از دست می دهد.

,

وی تصریح کرد: در کشورهای دیگر باشگاه‌ها از طریق فروش سهام باشگاه، واگذاری امتیاز پخش رادیو تلویزیونی، فروش پیراهن و سایر لوازم ورزشی، تبلیغات روی لباس بازیکنان، تبلیغات کنار زمین و… درآمدزایی می‌کنند در حالی که در کشور ما این موضوع به خوبی نهادینه نشده است.

,

امین‌منش بیان کرد: در استان لرستان چون سرمایه‌گذار و اسپانسری برای حوزه ورزش وجود ندارد هیئت‌های ورزشی انتظار دارند که سازمان تربیت بدنی بودجه مورد نیاز آنها را تأمین کند که رقم آن بسیار کم است ولی اگر هر اداره حمایت از یک هیئت ورزشی را برعهده بگیرد این مشکل برطرف می‌شود.

,

وی گفت: اگر دقت کنید میزبانی کشورها در جام جهانی باعث تاسیس ورزشگاه‌های جدید، ترمیم باشگاه‌های کهنه، جذب توریست و اشتغالزایی، بالا رفتن ارزش ارز در آن کشورها، اعتمادسازی و جذب سرمایه‌گذار می‌شود و در نهایت باعث توسعه و پیشرفت آنها می‌شود ولی چون ما این موارد را در کشورمان به‌صورت ضعیف داریم، نمی‌توانیم این تاثیرات را در ورزشمان داشته باشیم.

,

رئیس اتحادیه ژیمناستیک لرستان یادآور شد: سرمایه‌گذاری در ورزش به معنای بالا بردن سطح سلامت، تندرستی و تسریع در افزایش سطح بهره‌وری در تولید است که متأسفانه در کشور ما و بالاخص استان لرستان بسیار ضعیف است؛ در استان لرستان تا زمانی که جذب اسپانسر و فعالیت واحدهای تولیدی وجود نداشته باشد و از آن جایی که لرستان یک استان صنعتی نمی‌باشد ما پیشرفتی نداریم ولی اگر جذب اسپانسر را داشته باشیم قطعاً می توانیم باشگاه‌داری کنیم.

,

وی با بیان اینکه در باشگاه داری بسیاری از ورزشکاران ما می‌توانند رشد کنند و خود را نشان دهند، عنوان کرد: متأسقانه بسیاری از ورزشکاران ما به دلیل عدم تأمین مالی به سایر استان‌ها و یا کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه