اخبار داغ

یادداشت؛

شهرداری و بهزیستی در کدام قسمت پازل ساماندهی متکدیان ایستاده‌اند؟!

شهرداری و بهزیستی در کدام قسمت پازل ساماندهی متکدیان ایستاده‌اند؟!
این روزها با کمی گشت و گذار اول صبحی در سطح شهر ارومیه متوجه قشر کثیری از کارتن خواب‌ها می‌شویم که در گوشه و کنار و خیابان شب را به سختی به صبح رسانده‌اند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا ارومیه گرم خانه ندارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، این روزها با کمی گشت و گذار اول صبحی در داخل شهر ارومیه متوجه قشر کثیری از کارتن خواب ها می شویم که در گوشه و کنار و خیابان وجود دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

این افراد که پیشتر اعلام شده بود محلی برای خواب آنها به اسم گرم خانه تدارک دیده شده، اکنون به جای مراجعه به آن محل برای استراحت باز هم گوشه و کنار خیابان را انتخاب کردند.

,

حال این سوال مهم مطرح می شود که آیا ارومیه گرم خانه دارد؟

,

بررسی‌های نشان می دهد که ساخت گرم‌خانه در ارومیه مهمترین گام در ساماندهی متکدیان است زیرا یکی از مهمترین مشکلات پیش روی ساماندهی متکدیان و جمع‌آوری آنها، نبود محلی برای نگهداری این افراد است و با ساخت گرم‌خنه این نقیصه جبران می شود.

,

 باید به این مساله نیز توجه کرد که حضور متکدیان و کارتن‌خواب‌ها، چهره شهرهای آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه را زشت نشان می‌دهد و باید دستگاه‌های مسوول با جمع‌‍آوری و ساماندهی متکدیان، از این امر جلوگیری کنند.

,

نباید به متکدیان اجازه داده شود که از احساس پاک مردم شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی سوء استفاده و برای خود درآمد ایجاد کنند.

,

حضور متکدیان در سطح شهر به ویژه خیابان‌های مرکزی و سوء استفاده آنها از کودکان و حتی نوزادها که در بیشتر موارد، فرزند خودشان نیستند، موجب تحریک احساسات مردم و کمک به این افراد می‌شود.

,

 شهردای مسوول جمع‌آوری و اسکان و بهزیستی مسوول ساماندهی کارتن خواب‌هاست؛ حال این سوال مطرح می شود که شهرداری به وظیفه خود عمل نمی‌کند یا بهزیستی در امر ساماندهی کوتاهی کرده است؟

,

به قلم نیما سعیدی اقدم

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه