اخبار داغ

استاندار یزد:

عزم جزم دولت برای حل مشکل آب استان‌های حوزه زاینده‌رود/رسانه‌ها قدرت ریسک را از مدیران نگیرند

عزم جزم دولت برای حل مشکل آب استان‌های حوزه زاینده‌رود/رسانه‌ها قدرت ریسک را از مدیران نگیرند
فاطمی، استاندار یزد گفت: عزم دولت و نظام برای حل مشکل آب چهار استان حوزه زاینده‌رود جزم است و ما نیز به طور مستمر پیگیر این موضوع هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهران فاطمی، عصر چهارشنبه در اولین نشست هم اندیشی اصحاب رسانه‌های استان یزد با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در توسعه استان اظهار داشت: رسانه‌ها را به هیچ وجه نامحرم نمی‌دانیم و به آنها نگاه برادرانه داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: البته برخی موارد جنبه محرمانه و خط قرمز دارند که در این موارد محدودیت‌هایی وجود دارد که بی‌شک رسانه‌ها این محدودیت‌ها را درک می‌کنند اما در سایر موارد می توانند به اطلاع رسانی و طرح موضوع بپردازند.

,

فاطمی با تاکید بر اینکه فضای رسانه ای نباید قدرت ریسک را از مدیران بگیرد، افزود: در عین حال فضای رسانه ای نباید به نحوی باشد که مدیران به خاطر نقد نشدن از سوی رسانه ها، بی اثر و خنثی باشند.

,

استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید در استان دیپلماسی رسانه ای وجود داشته باشد عنوان کرد: متاسفانه امروز حتی اسناد مهمی همچون سند آمایش استان، پیوست رسانه ای ندارد در حالی که امروز این مهم یک الزام است و خلأ آن به شدت در استان احساس می شود.

,

فاطمی همچنین به تشریح اهمیت نقد و ویژگی‌های نقد اصولی اشاره کرد و گفت: نقد باید سازندگی داشته باشد و بی‌شک از نقد رسانه ها که دارای این ویژگی باشد، استفاده خواهیم کرد.

,

وی بر لزوم رصد و ارزیابی فعالیت های رسانه های استان تاکید کرد و افزود: برای یزد جهانی باید محتوایی با تراز این استان تولید شود و رسانه ها باید این مهم را مدنظر داشته باشند.

,

فاطمی همچنین بر لزوم رسیدگی به درخواست‌های صنفی رسانه ها تاکید کرد و گفت: در حوزه تسهیلات، مسکن و تخفیف خدمات باید فکری برای این قشر از جامعه شود.

,

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خد با تاکید بر اینکه مسئله مهم استان یزد مسئله آب است، اظهار داشت: یزد در بین استانهای مختلف کشور، کمترین سرانه مصرف آب شرب و بهداشت را دارد بر این اساس مشکل آب استان یزد مربوط به عدم صرفه جویی در مصرف آب نیست بلکه یزد نیازمند منابع پایدار آبی است.

,

وی ادامه داد: البته دولت و نظام عزمی جدی برای حل مشکلات چهار استان حوزه زاینده رود دارد و ما نیز در استان پیگیر این مهم هستیم.

,

فاطمی ادامه داد: در حالی که سهمیه اختصاص یافته به استان یزد از خط انتقالی، 98 میلیون مترمکعب در سال است، سال گذشته تنها ۶۵ میلیون مترمکعب از این میزان تخصیص یافته و در طول 20 سال گذشته نیز میانگین آب انتقالی به یزد 55 میلیون مترمکعب بوده است.

,

وی تصریح کرد: از ۶۵ میلیون متر مکعب آب انتقالی به استان در سال گذشته بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب آن به صورت مستقیم در اختیار آب و فاضلاب قرار گرفته و 100 درصد آن در بخش شرب مصرف شده است.

,

استاندار یزد در مورد جزئیات مصرف آب انتقالی به یزد نیز عنوان کرد: 4 میلیون مترمکعب آب انتقالی برای شهرهای ورزنه و پادگان‌ها، نیروگاه‌ها و برخی شهرهای طول مسیر در استان اصفهان اختصاص یافته است، ۲ میلیون مترمکعب نیز  هدر رفت ناشی از فرسودگی و تعرض‌ها به خط انتقال آب بوده و بقیه آب انتقالی که ۵ میلیون متر مکعب است، در صنعت مصرف شده که بخش قابل توجه آن آب شرب اختصاص یافته برای کارکنان شهرک ها و صنایع بوده است، زیرا 100 هزار نیروی مشغول به کار در این بخش نیاز به آب شرب و بهداشتی دارند.

,

وی ادامه داد: همه آب مصرفی صنایع با استفاده از آب چاه و همچنین با درصد شوری بالا تامین می شود و یا از طریق تصفیه فاضلاب و پساب و آب تلفیقی در بخش های تولیدی استفاده می شود و استفاده از آب انتقالی در صنعت واقعیت ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه