اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

ابهام در زمین‌های واگذار شده؛ بزرگ‌ترین ایراد طرح اقدام ملی مسکن/ نقش بورس در تأمین اعتبارات پروژه‌های ساخت مسکن

ابهام در زمین‌های واگذار شده؛ بزرگ‌ترین ایراد طرح اقدام ملی مسکن/ نقش بورس در تأمین اعتبارات پروژه‌های ساخت مسکن
رحمت‌اله فیروزی پوربادی گفت: زمین‌هایی که دولت در طرح اقدام ملی مسکن به سازندگان واگذار می‌کنند، غالباً زمین‌های رهاشده در حاشیه شهرها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان این‌که حمایت از بخش مسکن و ساخت مسکن ارزان و به کمک به خانه‌دار شدن مستأجران از اولویت‌های اصلی دولت مردمی رئیسی است، اظهار داشت: تمام هم و غم این دولت حل مشکل مسکن دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه است؛ بنابراین در این راستا تلاش می‌کند تا هزینه ساخت مسکن را به طرز قابل توجهی کاهش و مشارکت عمومی را در نهضت مسکن‌سازی افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

نهضت ساخت مسکن باید فراگیر شود / نقش بانک‌ها در نهضت ساخت مسکن

وی نهضت مسکن‌سازی را در شرایط کنونی مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: در دولت قبل این نهضت کم‌رنگ شد و به همین دلیل با کاهش عرضه و عدم تناسب عرضه و تقاضا مواجه بودیم. دولت باید در نهضت ساخت مسکن تمام اقشار مختلف جامعه را مشارکت دهد و بدین منظور دولت سیزدهم با واگذاری زمین‌های رایگان و اجبار بانک‌ها به پرداخت تسهیلات درصدد فراگیر کردن چنین نهضتی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ظرفیت نظام بانکی کشور در کمک به ساخت نهضت مسکن خاطرنشان کرد: بانک‌های کشور از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در اعطای تسهیلات بانکی با هدف تسریع در روند ساخت مسکن در کشور برخوردارند، اما فعلاً آن چیزی که از بانک‌ها مشاهده شده خیلی مطلوب نیست و با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد. به عبارت دیگر بانک‌‎ها نتوانستند انتظارات عموم مردم و انتظار دولت را در حوزه ساخت مسکن برآورده کنند و دلیل این موضوع هم به بنگاه‌دار بودن بانک‌های کشور بازمی‌گردد. متأسفانه بانک‌ها بیش از اینکه نگاه ملی به موضوعات داشته باشند، سود و زیانشان را مدنظر قرار داده و کاسب‌کارانه به موضوعات نگاه می‌اندازند.

فیروزی پوربادی معتقد است: دولت بدون حمایت بانک‌ها نمی‌تواند اهداف و برنامه‌های خود را در حوزه فراگیر شدن نهضت مسکن به‌طور دقیق پیش ببرد.

, نهضت ساخت مسکن باید فراگیر شود / نقش بانک‌ها در نهضت ساخت مسکن, نهضت ساخت مسکن باید فراگیر شود / نقش بانک‌ها در نهضت ساخت مسکن,
,
,
,
,
,
,

بانک‌ها با اکراه به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان عمل می‌کنند

وی افزود: بانک‌ها با سختی و اکراه مسئولیت‌های اجتماعی‌شان را انجام می‎‌دهند. از رئیس جدید بانک مرکزی و وزیر اقتصاد انتظار می‌رود بانک‌ها را مکلف کنند در مسیری که دولت برای آنها ترسیم کرده، پیش بروند و پا به پای دولت حامی مردم و اقشار ضعیف باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بانک‌ها باید در مسیر سیاست‌های کلی نظام حرکت کنند و کمک به خانه‌دار شدن هر ایرانی، از سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود و بانک‌ها موظف هستند که تابع چنین سیاستی باشند.
 

, بانک‌ها با اکراه به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان عمل می‌کنند, بانک‌ها با اکراه به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان عمل می‌کنند,
,
,
,
,
,

نقش بورس در تأمین اعتبارات پروژه‌های ساخت مسکن

فیروزی با اشاره به کسری بودجه دولت و مشکلاتی که ممکن است در مسیر ساخت یک میلیون مسکن در سال به وجود آید، گفت: دولت برای این‌که اثرگذاری کسری بودجه را به حداقل ممکن برساند، می‌تواند برروی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی حساب باز کند و از سوی دیگر بورس هم یکی از راه‌ها مناسب و ایمن برای تأمین بودجه لازم در بخش مسکن به‌شمار می‌رود که اگر دولت سیزدهم در اعتمادسازی گام مثبتی بردارد، قطعاً دوباره مردم به بورس اعتماد خواهند کرد و فرصت ویژه‌ای را در اختیار دولت قرار خواهند داد.

وی یکی از ایرادات طرح اقدام ملی مسکن را فاصله زیاد زمین‌های واگذار شده با شهرها و مراکز استان می‌داند و در این رابطه بیان داشت: زمین‌هایی که دولت در این طرح به سازندگان مسکن واگذار می‌کنند، غالباً زمین‌های رهاشده در حاشیه شهرها هستند و به همین دلیل شاید خیلی‌ها از این طرح استقبال نکنند؛ مگر اینکه دولت امکانات رفاهی، خدماتی و حمل و نقل بسیار باکیفیتی را فراهم سازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم بتواند در عمر چهار ساله خود، چهار میلیون واحد مسکونی را بسازد و تحویل دهد و اطمینان داد که مجلس در این مسیر به دولت کمک خواهد کرد و مسیر تحقق چنین هدف مهمی را تسهیل می‌کند.

, نقش بورس در تأمین اعتبارات پروژه‌های ساخت مسکن, نقش بورس در تأمین اعتبارات پروژه‌های ساخت مسکن,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه