اخبار داغ

در گفت‌وگو با فعالان اجتماعی محلات مطرح شد؛

"مسجد" ساز همدلی را در بین مردم محله کوک می‌کند/ از کمپ‌های ترک اعتیاد تا محله‌ای که سرقت در آن به صفر رسید

"مسجد" ساز همدلی را در بین مردم محله کوک می‌کند/ از کمپ‌های ترک اعتیاد تا محله‌ای که سرقت در آن به صفر رسید
قرارگاه تحول محلات بسیج هرمزگان با محوریت مسجد ساز همدلی را در بین مردم محله کوک می کند و تمامی مشکلات محله با استفاده ازظرفیت های موجود در منطقه و توسط خود مردم حل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مساجد قرارگاه مهم تمدن‌سازی و امامان محله و مبلغان مهم‌ترین عناصر این گام مهم در انقلاب اسلامی هستند و باید در این راه همت مضاعف داشت. مساجد و فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی محور تحولات اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستند و این تحول باید با فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد و قطعاً این نقش در گام تمدن ساز انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امامان محله در ایجاد انسجام اجتماعی محلات نقش برجسته ای دارند، امام خمینی (ره) مساجد را سنگر دانستند و رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان کانون و هسته مقاومت فرهنگی یاد کردند و باید امامان محله برای این سنگر و کانون مقاومت برنامه‌ریزی و مجاهدت کنند.

,

قرارگاه تحول محلات بسیج هرمزگان با محوریت مسجد ساز همدلی را در بین مردم محله کوک می کند و تمامی مشکلات محله با استفاده ازظرفیت های موجود در منطقه و توسط خود مردم حل می شود.

,

در میزگرد هرمز به بررسی کارکرد قراگاه های تجول محلات پرداخته شده است.

,

تشکیل کارگروه شناسایی و حل مشکلات محله

, تشکیل کارگروه شناسایی و حل مشکلات محله, تشکیل کارگروه شناسایی و حل مشکلات محله,

حجت الاسلام محمد صالحی نسب امام محله چراغ آباد جنوبی شهرستان میناب استان هرمزگان به تشریح فعالیت های انجام شده در ایام کرونا پرداخت و اظهار کرد: بسته های معیشتی را طی ۲ مرحله در بین خانواده های نیازمند توزیع کردیم‌که در مرحله اول به ۱۵۰ خانواده و در مرحله دوم تقریبا ۳۰۰ خانواده را پوشش دادیم.

,

وی افزود: علاوه بر توزیع این بسته‌ها بین مردم نیازمند هزینه هایی که توسط اهالی صرف افطاری درماه رمضان و پذیرایی در ماه محرم می شد را به بسته های معیشتی تبدیل کرده و بین نیازمندان توزیع کردیم.

,

امام محله چراغ آباد جنوبی از تشکیل کارگروهی که متشکل از هیئت امنا، دهیار، شورا و جوانان و دانشجویان و فرهنگیان این محل است خبر داد و بیان کرد: کارگروهی تشکیل دادیم و با اعضای این کارگروه ابتدا آسیب ها و مشکلات را شناسایی کرده و موفق شدیم این آسیب ها و مشکلات را تا حدی رفع نماییم به عنوان مثال در زمینه طلاق افراد را به مشاور معرفی کردیم که در این طرح با راهنمایی های صورت گرفته پنج زوج که قصد طلاق داشتند را صلح داده و به کانون گرم خانواده برگرداندیم.

,

صالحی نسب در ادامه افزود: در زمینه ترک اعتیاد، تعدادی از معتادین را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کردیم که در این طرح ۱۳ نفر از افرادی که به کمپ ها معرفی شده بودند موفق شدند اعتیاد را به طور کامل ترک کرده و به زندگی خود ادامه دهند.

,

وی بخشی از فعالیت خود را رسیدگی به امور مسجد دانست و عنوان کرد: با کمک های مردمی توانستیم حسینیه را تعمیر کرده و مسجد و حسینیه را به سیستم صوتی، موکت و آبسردکن مجهز کنیم.

,

از دیگر اقدامات امام محله چراغ آباد جنوبی، تأمین جهیزیه برای زوج های جوان بود که در این باره بیان کرد: با کمک خیرین توانستیم جهیزیه ۷ زوج جوان را تأمین کنیم و تعدادی دیگر را به نهادهای مربوطه معرفی کردیم تا بتوانند از آن طریق جهیزیه را با قیمت پایین تر تهیه کنند.

,

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزشی در مسجد گفت: در مسجد کلاس های قرآن،عقاید و پاسخگویی به مسائل شرعی را برپا می کنیم، وبا آغاز سال تحصیلی نیز باحضور در مدرسه و فعالیت پرورشی در مسجد جلسات گفتمان دینی برگزار کردیم.

,

صالحی نسب به تشکیل گروه در فضای مجازی برای نوجوانان و دانش آموزان و عموم مردم اشاره و عنوان کرد: با ایجاد گروه هایی در فضای مجازی برای مخاطبین مختلف و تعداد هر گروه ۱۵۰ نفر سعی کردیم که از این فضا نیز استفاده مناسب داشته باشیم.

,

, ,

 با ایجاد قرارگاه تحول محلات، آمار سرقت در محله «صفر» شد

,  با ایجاد قرارگاه تحول محلات، آمار سرقت در محله «صفر» شد,  با ایجاد قرارگاه تحول محلات، آمار سرقت در محله «صفر» شد,

جمال رستم نژاد دبیر قرارگاه تحول محله شهدای گمنام حوزه شهری امام رضا(ع) حوزه مقاومت بسیج سپاه شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: از بدو راه اندازی قرارگاه یادشده ابتدا شناسنامه محله ترسیم و سپس به شناسایی محله و ظرفیت ها و نقاط قوت و ضعف آن فعالیت هایی در چهار کارگروه انجام شد.

,

وی افزود: در کارگروه های فرهنگی و ورزشی فعالیت هایی اعم از استعدادیابی اهداف قرارگاه، کادرسازی برای انقلاب اسلامی و معرفی آنان به رشته های موردعلاقه شان صورت گرفته است.

,

دبیر قرارگاه تحول محله شهدای گمنام حاجی آباد تصریح کرد: به همت و تلاش اعضای کارگروه فضای مجازی و رسانه، شهرستان حاجی آباد، رتبه نخست استانی مشارکت در انتخابات را کسب کرده است. این شهرستان همچنین در رشته کاریکاتور حائز رتبه گردید و به استان اعزام شدند و به شکل حرفه ای در جلسات حضور یافتند.

,

رستم نژاد ادامه داد: کاری که قرارگاه تحول محله شهدای گمنام حاجی آباد به صورت تخصصی در شهرستان دنبال کرده است، کارگروه سازندگی و محرومیت است که در دوران کرونایی، افراد بسیاری از شیوع این بیماری منحوس آسیب دیدند. این کارگروه به شناسایی افراد نیازمند و بانوان بدسرپرست و بی سرپرست پرداخته و در راستای رفع نیازمندی هایشان و رسیدگی به محرومان گام برداشته است.

,

وی اضافه کرد: کارگروه سازندگی و محرومیت قرارگاه تحول محله شهدای گمنام حاجی آباد همچنین افراد بیکار یا بی علاقه به کاری که مشغول بودند را شناسایی و با کشف علاقه مندی هایشان، آنان را به فنی و حرفه ای معرفی کرد تا با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ کسب پروانه و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کسب و کار و اشتغال مورد علاقه خود را فراهم کنند.

,

دبیر قرارگاه تحول محله شهدای گمنام حاجی آباد ادامه داد: بانوان بدسرپرست یا بی سرپرست نیز پس از گذراندن دوره های آموزشی از قبیل خیاطی، به کارگاه های تولیدی معرفی و پس از توانمندسازی آنان، از چرخه حمایتی دریافت سبد معیشتی خارج شوند.

,

رستم نژاد به فعالیت های انجام شده توسط کارگروه امنیتی قرارگاه تحول محله شهدای گمنام حاجی آباد اشاره داشت و گفت: به برکت برقراری تعامل با کلانتری ۱۱ شهرستان حاجی آباد، آمار سرقت در محله در ایام فروردین به صفر رسید.

,

, ,

آغاز و تداوم طرح پنجشنبه‌های رضوی در روستا/ از ساخت مسکن محرومین تا فعالیت در بستر مجازی

, آغاز و تداوم طرح پنجشنبه‌های رضوی در روستا/ از ساخت مسکن محرومین تا فعالیت در بستر مجازی, آغاز و تداوم طرح پنجشنبه‌های رضوی در روستا/ از ساخت مسکن محرومین تا فعالیت در بستر مجازی,

حجت الاسلام مهدی نورالدینی مسئول قرارگاه تحول شهید تختی نژاد محله رینن بزرگ به تدوین شناسنامه این محله اشاره و اظهار کرد: روستای رینن بزرگ با جمعیت ۲۴۸ نفر بوده که جمعیت ثابت این روستا، ۱۰۰ نفر است.

,

وی در ادامه افزود: روستای رینن بزرگ دارای ۱۱۰ نفر بسیجی است که از این تعداد؛ ۸۰ برادر بسیجی فعال و ۳۰ برادر بسیجی عادی است.

,

مسئول قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ تصریح کرد: این قرارگاه یک چشم انداز یک ساله تدوین کرده است که اهم موارد تعیین شده در این چشم انداز اعم از تربیت نیروی انسانی مومن و انقلابی، آگاه سازی خانواده ها و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد اشتغال پایدار، کمک به قشر آسیب پذیر، شناسایی و معرفی جوانان به نهادهای انقلابی است.

,

نورالدینی به مقایسه وضعیت محله قبل و بعد از ایجاد قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ اضافه کرد: تا قبل از تشکیل قرارگاه یادشده؛ این محله فاقد شورای اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی و فضاسازی مناسبتی بود. همچنین ایجاد زیرساخت های محله در حد حسینیه و مسجد و مدرسه باقی مانده و از اغلب شاخص هایی که می بایست وجود داشته باشد بی بهره بود. اما با ایجاد این قرارگاه و تشکیل کارگروه های تخصصی یادشده، شکل متفاوتی از روستا را به معرض نمایش گذاشتیم.

,

نورالدینی با بیان اینکه در قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ، ۶ کارگروه تخحصی تشکیل شده است که هر کارگروه فعالیت های بسیار خوبی را در حوزه های مختلف انجام داده است، گفت: کارگروه ها تحت عنوان راهبردی، تحول و توسعه، فرهنگی و مردم یاری و سازندگی، دفاعی امنیتی، فضای مجازی و رسانه نام گرفته اند که هر کدام به وظایف و رسالت های محوله می پردازد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه کارگروه مردم یاری و سازندگی قرارگاه تحول محله رینن بزرگ به خوبی توانسته در زمینه جذب خیرین و رفع مشکلات مردم گام های موثری بردارد، گفت: کارگروه تحول و توسعه در حوزه جاده، تامین چمن مصنوعی و آب رسانی با تمام قدرت وارد میدان شده و درحال فعالیت است.

,

مسئول قرارگاه تحول محله رینن بزرگ با اشاره به اینکه کارگروه فرهنگی نیز در تمامی مناسبت های ملی مذهبی به ارائه برنامه می پردازد، افزود: در این کارگروه فعالیت هایی از قبیل مسابقات اذان، قرآن، نقاشی و .. ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

,

نورالدینی اضافه کرد: در درون برنامه های فرهنگی دو طرح شاخص اعم از «پنج شنبه های رضوی» و «خلیل آسا» تدوین شده است. طرح پنج شنبه های رضوی بدین صورت است که هر پنج شنبه، یک خانواده به عنوان میزبان برای اموات خود خیرات می کند و زیارت عاشورا قرائت می شود.

,

وی همچنین افزود: در طرح «خلیل آسا» نیز ابتدا کیف های دانش آموزان را تعویض و کیف هایی مزین با نام شهدا در اختیارشان قرار داده ایم و از آنان خواستیم که هر کدام یک شهید را مدنظر قرار دهند یا یک شهید معرفی می کنیم و از دانش آموزان تقاضا داریم زندگی نامه شهید را مطالعه کنند و کارهایی که به نفع شان است از شهید الگو برداری کنند.

,

مسئول قرارگاه تحول محله رینن بزرگ تصریح کرد: در کارگروه سازندگی و مردم یاری کارهای بسیار خوبی انجام شده است، در زمینه ساخت حوضچه و ساختمان برای فرادی که توانایی انجام آن را نداشتند اقداماتی صورت گرفته است و حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون ریال صرفه جویی شده است.

,

نورالدینی با بیان اینکه کارگروه فضای مجازی و رسانه نیز خوش درخشیده و با تشکیل گروهی در فضای مجازی، به فعالیت های خود ادامه می دهد، گفت: در این کارگروه؛ اپلیکیشن «سردار دلها» طراحی شد. همچنین نرم افزار «نماوا» یکی دیگر از دستاوردهای کارگروه فضای مجازی و رسانه بود که در حاشیه دومین نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه های تحول محلات بسیج، رونمایی شد.

,

وی به چشم انداز ۵ ساله قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ اشاره و ابراز داشت: برخورداری از محله انقلابی و پویا، بهره گیری از جوانان مومن در امور اجرایی محله، کمک به افراد نیازمند محله تا رسیدن به تمکن مالی و ایجاد اشتغال پایدار و شناسایی و معرفی جوانان به نهادهای انقلابی از جمله موارد مدنظر درچشم انداز ۵ ساله است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه