اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد:

مرغ در یزد باید ۳۱هزارتومان شود! /سودمان کم است

مرغ در یزد باید ۳۱هزارتومان شود! /سودمان کم است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد گفت: قیمت تولید مرغ در یزد گرانتر از استانهای دیگر است ولی مرغ یزد ارزانتر از سراسر کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،با بیان اینکه درتعیین قیمت مرغ۳۵عامل تاثیر گذار است اظهار داشت: حداقل قیمت مرغ در سراسر ایران ۳۱هزارتومان است اما به این دلیل که مسئولان استان اصرار دارند که بگویند یزد جز استانهای ارزان کشور است مرغ در یزد از تمام نقاط کشور ارزان تر عرضه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: قیمت تمام شده تولید مرغ در یزد در مقایسه با دیگر استانها بسیار بالاتر می باشد اما مسئولان استان این موضوع را قبول ندارند.

,

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان مرغ در یزد با قیمت فعلی یعنی۲۹هزارو۶۰۰تومان ضرر نمی دهند اما سودشان کم است خاطرنشان کرد:اگر قیمت مرغ به مانند سراسر ایران به ۳۱هزارتومان افزایش یابد تولیدکنندگان راضی خواهند بود.

,

مدیرعامل  اتحادیه مرغداران با اشاره به اینکه ارزان ترین مرغ تولید کشور، مرغ شمال می باشد تصریح کرد: اما در بازار، مرغ شمال در مقایسه با دیگر انواع مرغ گرانتر می باشد زیرا که تولیدکنندگان حاضر نیستند مرغ خود را ارزان ارائه دهند اما در استان یزد این موضوع صدق نمی کند.

,

جوکار ادامه داد: از حدود یکسال قبل قیمت برخی اقلام و خدمات به صورت سرسام اوری افزایش داشت اما قیمت مرغ که وابسته به این عوامل بود به نسبت آن افزایش نداشت و هرگز نیز مسئولان حاضر نشدند قیمت مرغ را در این حدود یکسال واقعی کنند و در برابر هر مشکل و کمبودی که در بازار به وجود آمد مقدار اندکی قیمت را افزایش دادند و این در صورتی است که اگر از ابتدا براساس افزایش قیمت دیگر اقلام، قیمت مرغ نیز افزایش داشت این مشکلات در سطح بازار و ناراضایتی های مردم نیز وجود نداشت.

,

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد در پایان اظهار داشت: این تصور برای مردم وجود دارد که تولید مرغ، فقط وابسته به نهاده ها می باشد که دولت در حال تامین آن با ارز دولتی می باشد و به همین دلیل قیمت مرغ نباید افزایش یابد اما قیمت جوجه، حمل ونقل، واکسیناسیون ، اجاره و... بر قیمت تمام شده مرغ تاثیر دارد و مسئولان و مردم باید این موضوع را درک کنند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه